Víme, kolik stál vývoj The Last of Us Part II a Horizon Forbidden West

Víme, kolik stál vývoj TLOU2 a Horizon Forbidden West

Sony zradil fix, z dokumentu lze i přes začernění vyčíst přesné částky. Řeč je i o Call of Duty

Zdroj: Naughty Dog
29. 6. 2023

Poslední dny jsou vzhledem k probíhajícímu sporu mezi FTC a Microsoftem a s tím souvisejícímu slyšení plných zajímavých poznatků a novinek. Dozvěděli jsme se řadu informací o Microsoftu, například včetně toho, jaká studia měla v úmyslu společnost koupit. Ale ke zjištěním dochází i na druhé straně u Sony. Díky jednomu nepříliš pečlivě zredigovanému dokumentu, jenž byl v rámci slyšení předložen, jsme se dozvěděli, na kolik vyšel vývoj dvou výrazných exkluzivit pro PlayStation – The Last of Us Part II a Horizon Forbidden West. A k tomu i další střípky o Call of Duty.

Je zřejmé a pochopitelné, že se náklady na vývoj stále zvyšují, ale málokdy známé konkrétní čísla a musíme se spíše spokojit s odhady, jelikož se společnosti v tomto ohledu příliš nechlubí. Nedávno jsme se ale například dozvěděli, že vývoj Skull & Bones si vyžádal přes 120 milionů dolarů, opomenout nelze ani další dlouholetý projekt, jímž je Star Citizen, který výrazně překonává všechny dřívější rekordmany.

Vraťme se ovšem do současnosti a k informacím ze Sony. V dokumentu byla některá čísla, konkrétně roky a částky, začerněna. Ale přesto se je podařilo přečíst. Dozvídáme se tak, že během pětiletého vývoje Horizon Forbidden West na hře v Guerrila Games pracovalo 300 vývojářů. V případě The Last of Us Part II pak šlo ve studiu Naughty Dog o 200 vývojářů. Zajímavější jsou ovšem již zmíněné částky. Pokračování Horizonu vyšlo na 212 milionů dolarů (přibližně 4,6 miliard korun) a The Last of Us Part II stálo 220 milionů dolarů (téměř 4,8 miliard korun). V tomto případě se jedná skutečně pouze o samotný vývoj bez marketingu, který rozhodně nebyl též levnou záležitostí.

A zase to Call of Duty…

Magazín The Verge nicméně zašel ještě dál a prozkoumal i další začerněné kusy textu, které už na tom byly s čitelností o něco hůře, než byl redigovaný dokument stažen. Škoda už však byla napáchána. Podle dokumentu Sony navíc tvrdí, že milion hráčů nehraje nic jiného než Call of Duty, které je ostatně jedním z častých témat sporu. Další část textu by měla znít: „V roce 2021 strávilo více než [14?] milionů uživatelů (dle zařízení) 30 % nebo více času hraním Call of Duty, více než 6 milionů uživatelů strávilo více než 70 % času hraním Call of Duty a přibližně 1 milion uživatelů strávil hraním Call of Duty 100 % času. V roce 2021 strávili hráči Call of Duty hraním Call of Duty v průměru [116?] hodin ročně. Hráči Call of Duty trávící více než 70 % svého času v Call of Duty strávili průměrně 296 hodin hraním.“ Není tedy divu, že má Sony obavy z možné exkluzivity Call of Duty pro Xbox, jak se opakovaně řeší.

Ztráta série by byla pro PlayStation skutečně velkou ranou, jelikož z dokumentu podle všeho vyplývá, že Call of Duty utržilo na PlayStationu 800 milionů dolarů (necelých 17,4 miliard korun), a to jen ve Spojených státech a za rok 2021. Globálně by pak dle The Verge mělo jít o 1,5 miliardy dolarů (více než 32,5 miliard korun). Stále jde jen o samotné hry bez předplatného PlayStation Plus pro online hraní a další příslušenství. Nadcházející letošní Call of Duty je navíc poslední hrou, jež je součástí exkluzivní dohody se společností Activision. Dokument také zmiňuje, že dle interních průzkumů Sony vlastní ve Spojených státech polovina majitelů PlayStation 5 i Nintendo Switch, zatímco méně než 20 % jich vlastní i konzoli Xbox Series – to je zajímavý poznatek vzhledem k tomu, že se během sporu řeší i konkurenceschopnost Nintenda a Switche.

Ať už dokument redigoval kdokoli, jeho práci a následné rozšíření těchto informací Sony rozhodně neocení. Uvidíme, co přinese závěr slyšení a zda nás ještě čekají další zajímavé novinky.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru