Veteráni z Naughty Dog, Activisionu a id Softu zakládají studio

Veteráni z Naughty Dog, Acti a id Softu zakládají studio

V Austinu se otevírá Emptyvessel. Studio se nebojí riskovat a chce narušit vody AAA her

Zdroj: Empty Vessel
13. 3. 2024

Pokud vám je sympatická tvorba studií jako Naughty Dog či id Software, pak by se vám potenciálně mohly v budoucnu líbit výsledky práce nového herního studia Emptyvessel. V texaském Austinu jej spolu s bývalými zaměstnanci z Activisionu založili veteráni ze zmíněných studií a společně hodlají vstoupit do prostoru AAA her skrze vlastní produkci. Kormidla se coby CEO ujme Emanuel Palalic, který dříve pracoval v id Software a dalších studiích jako grafik. Provozním ředitelem pak bude jeho kolega z id Softu Garret Young, který zde mezi lety 2013-2018 zastával pozici generálního manažera. Tisková zpráva nicméně zmiňuje i další jména a zdá se, že minimálně s určitým příslibem se v Emptyvessel rodí zajímavý tým.

Pokud bychom se měli zastavit u dalších lidech, kteří tvoří jádro Emptyvessel, je to především technický ředitel Wei Ning, art director z Naughty Dog Alex Palma nebo šéf animátorů rovněž z Naughty Dog Rico Flores. Všichni se pak společně podíleli na celé řadě slavných herních značek a sérií, jako jsou Doom, Quake, Call of Duty, Last of Us, Borderlands, Tomb Raider nebo Uncharted. Své zkušenosti pak chtějí uplatnit v celkově menším týmu, který ale podle Palalice nebude postrádat ambice vyvinout velkou AAA hru. „Skrze upřednostňování a využívání našich předností věříme, že i v menším, lépe zaměřeném týmu může vzniknout velká hra,“ uvádí CEO Emptyvessel. Doplňuje také, že chce dát prostor těm vývojářům, jejichž ambice byly ve větších týmech upozaděny, bez ohledu na zajímavost či kvalitu jejich nápadů či přístupu k práci.

Důležité pak také má být, že veškerá zkušenost zakládajících členů týmu v Emptyvessel by neměla stát proti možnosti či chuti riskovat. Něco, co velké společnosti spíše nedělají z nejrůznějších, pochopitelných hledisek. Empty Vessel má být nicméně připravené pracovat s neotřelými platebními modely, zkoušet žánry či prvky hratelnosti a dát prostor kreativitě. Garret Young to vysvětluje tak, že celé odvětví herního vývoje neustále osciluje kolem důležitosti přiřknuté obchodní složce a kreativní, proto mají mít zaměstnanci Emptyvessel vždy pocit, že stojí na prvním místě a nemají zapomínat na to, že velké hity mohou přijít v podstatě odkudkoliv.

Co se týče první hry od nového studia, momentálně víme jen to, že vzniká na Unreal Enginu 5, je inspirovaná filmy, vizuálními novelami, ale také ostatními hrami, a má být coby akční titul zasazena do dystopické vize budoucnosti.

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Další články
Nahoru