Star Wars: Battlefront Classic Collection, Aspyr, Retro kolekci Star Wars: Battlefront bombarduje kritika

Retro kolekci Star Wars: Battlefront bombarduje kritika

Hráči mohli po vydání využít jen 3 servery. Na Steamu hodnotí kladně jen 21 procent hráčů

Zdroj: Aspyr
14. 3. 2024
Název: Star Wars: Battlefront Classic Collection Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , , , , Žánr: Datum vydání: 14. 3. 2024

Na dnešní den připadlo vydání retro kolekce Star Wars: Battlefront, která byla oznámena během posledního vysílání Nintendo Direct. Na papíře se výčet jednotlivých částí obsahu zdá jako slibný – hráči se mohli těšit na nové mapy, nové hrdiny, režim Hero Assault a samozřejmě multiplayer až pro 64 hráčů. Jenže už před vydáním museli vývojáři z Aspyru, kteří za kolekcí stojí, řešit situaci kolem traileru, ve kterém se objevil obsah vycházející z nepřiznané modifikace, a po vydání se nálada kolem hry ani trochu nezlepšila. Naopak, hráči začali obratem sepisovat kritické komentáře, a pokud budeme vycházet z hodnocení na Steamu, momentálně kolekci jako povedenou hodnotí pouze pětina hráčů.

Jedním z nejčastějších bodů kritiky byl fakt, že hra odstartovala na PC pouze se třemi dostupnými servery pro multiplayer. Takže bez ohledu na to, že se počítadlo hráčů rychle vyšplhalo až k 10tisícové hranici, v jednu chvíli si multiplayerové módy mohlo zahrát jen 192 hráčů. Situace se už v uplynulých hodinách zlepšila – alespoň, co se množství dostupných serverů týče – hráči ale i nadále poukazují například na vysokou odezvu a všeobecnou nepřipravenost Aspyru na poměrně očekávaný zájem. Dalším z problémů je pak například nemožnost přemapovat si ovládání podle svého, resp. nastavit některé funkce, které jsou dostupné jen prostřednictvím gamepadu. Kvůli tomu pak podle jednoho z hráčů není v podstatě hratelný Galactic Conquest, což je ale jen vrchol ledovce.

Hráči si dále stěžují na to, že když už se do některého z herních módů konečně připojí, v podstatě nic nefunguje. V jedné z recenzí na Steamu se uvádí, že po zahájení zápasu v režimu Heroes vs Villains se nemohl nikdo na straně hrdinů připojit, proto se daný uživatel rozhodl skočit z Battlefrontu 2 do prvního dílu, aby zjistil, že tam pro změnu není k dispozici vůbec žádný server pro jakýkoliv multiplayer. Samozřejmě se situace stále mění, servery ale v tuto chvíli stojí daleko od optima a v kombinaci s cenou kolekce, nastavenou kolem 35 eur, hráči upozorňují ostatní případné zájemce, aby s nákupem počkali. Stále tu je totiž možnost hraní napříč platformami a lze přirozeně očekávat, že se Aspyr pustí do oprav, je nicméně zarážející, že se něco takového v případě tak letitých a prověřených her vůbec muselo stát.