Microsoft má plánovat další zavírání studií

Microsoft má plánovat další zavírání studií

Podle Bloombergu vznikalo v Tangu Hi-Fi Rush 2. Zavření Arkane nesouvisí s Redfallem

Zdroj: Microsoft
9. 5. 2024

Na informace o zrušení čtyř studií Microsoftu navazuje hned několik důležitých zpráv, které se týkají dotčených zaměstnanců, jednotlivých her a případné budoucnosti Xbox Game Studios. Už v průběhu středy se objevily zákulisní detaily o hře Redfall od zrušených Arkane Austin, nyní přináší novinář Jason Schreier hlubší pohled do interních rozprav Microsoftu a cituje z celospolečenské schůzky. Na ní zaznělo několik důvodů, proč byla studia uzavřena, a v náznacích se řešily i další plány, které mohou být spojeny se zavíráním dalších studií a propouštění zaměstnanců.

Co zaznělo během schůzky vedení Xboxu se zaměstnanci

„Náhlé uzavření několika videoherních studií divize Xbox společnosti Microsoft byly výsledkem rozsáhlé iniciativy na snížení nákladů, která navíc ještě není u konce,“ začíná Schreier svůj článek na stránkách agentury Bloomberg. Dále pak cituje díky několika svým zdrojům ze schůzky, kterou uspořádalo vedení Xbox Game Studios se všemi svými zaměstnanci a na níž vystoupil ředitel studií Matt Booty spolu s ředitelkou ZeniMaxu Jill Braff. V první řadě Schreier uvádí, že se v již uzavřeném studiu Tango Gameworks měl připravovat koncept druhého dílu Hi-Fi Rush. Ačkoliv se zatím na hře údajně nezačalo pracovat, úspěch původní hry vedl k přesvědčení, že by mezi fanoušky byl zájem o pokračování, a právě to mělo spět ke svému finálnímu návrhu pro vedení Microsoftu. Ostatně, měl to být sám Booty, který na schůzce vyzdvihnul kvality Hi-Fi Rush, ale nebyl konkrétní stran důvodů, proč bylo studio uzavřeno.

Obecně měl Booty pouze uvést, že studií Microsoftu – ale patrně spíše těch, která spadají pod rodinu ZeniMax – bylo jednoduše příliš mnoho a vedení celé divize mělo pociťovat nedostatek zaměstnanců. Proto se prý Microsoft rozhodl studia zavřít, aby si mohl uvolnit ruce na jiných místech a také, trochu paradoxně, pracovat na menších hrách. U té příležitosti dodal, že uzavření Arkane Austin nesouviselo se hrou Redfall – a tedy s jejím neúspěchem – což následně měly potvrdit Schreierovy zdroje, které promluvily také o vývoji dalšího projektu. Tím měla být další hra v duchu Dishonored, prostřednictvím které se chtěla pobočka Arkane v Austinu vrátit ke kořenům. Mělo jít o singleplayerovou hru, kterou by fanoušci automaticky očekávali od studia jménem Arkane, oficiálně však tuto zprávu oslovený mluvčí Microsoftu Bloombergu nepotvrdil. K situaci se poté vyjádřila také ředitelka ZeniMaxu Jill Braff, která ve své řeči zmínila přesvědčení, že nepříjemné kroky umožní celé divizi – kam spadá i vývoj Doomu a Falloutu – vrhnout větší úsilí k novým projektům. „Je těžké podporovat devět studií napříč celým světem a neustále se rozšiřující paletu věcí, které musíte dělat, s tak malým centrálním týmem,“ řekla Braff a dodala, že zřejmě nechybělo mnoho k tomu, aby se situace stala neúnosnou.

Reakce zvenčí

Uzavření čtyř studií, zvlášť, když šlo v případě Arkane Austin a Tango Gameworks o tak známé subjekty, vyvolalo přirozeně spoustu vášní. K situaci se hned na začátku poměrně nevybíravě vyjádřil ředitel Arkane Lyon Dinga Bakaba, následovala závěrečná řeč game directora Redfallu Harveyho Smitha, ale přichází i další. O ty nejhlasitější reakce se postarali sami hráči, kteří na nejrůznějších místech spílají Philovi Spencerovi, nejvýše postavenému muži Xboxu, a někteří dokonce volají po jeho rezignaci. Na jeho obranu se nicméně postavil bývalý ředitel Blizzardu Mike Ybarra, který v delším příspěvku na Twitteru vyjádřil svou podporu a snažil se fanouškům vysvětlit, že vzhledem ke Spencerově povaze tahle rozhodnutí zcela jistě nebere na lehkou váhu. „Nesnažím se bránit tato rozhodnutí. Všichni jsme se asi dostali do situací, které jsou složité a nečekané (mě nevýjimaje). Je to součást práce, odpovědnost za výsledek,“ řekl Ybarra. Doplnil nicméně, že za více než 24 let, po které zná Phila Spencera, si mohl několikrát ověřit, jak velmi si ředitel Xboxu váží kreativního procesu a jednotlivých vývojářů, z toho důvodu je proto Ybarra přesvědčen, že byl Spencer situací zasažen podobně jako všichni ostatní.

Další reakce pak přišla od Šindžiho Mikamiho – zakladatele Tango Gameworks, autora řady skvělých her, v neposlední řadě pak The Evil Within, na kterém pracoval právě v Tangu. Ze studia nicméně odešel na začátku loňského roku, takže situaci už sledoval z dálky. Přesto mu to nezabránilo v tom, aby zavření studia komentoval, byť byl na Twitteru velmi strohý. „Tango skončilo. Smutné,“ napsal v příspěvku, který viděly už téměř 3 miliony lidí. Nic to ovšem nemění na tom, že Mikami už má nové studio Kamuy – jak letos v březnu zjistilo Gematsu – žádné formální oznámení ale slavný designér ještě neučinil, a tak situace zůstává i nadále spíše mlhavá.

Nahlásit chybu v článku

5

Napsat komentář

Další články
Nahoru