Microsoft zavírá Arkane Austin, Tango Gameworks a další

Microsoft zavírá Arkane Austin, Tango Gameworks a další

Spolu s autory Redfallu a The Evil Within končí také Roundhouse Studios a Alpha Dog

Zdroj: koláž, Vortex
7. 5. 2024

Novinář Jason Schreier spolu s redakcí magazínu IGN informují, že Microsoft nečekaně zavírá hned čtveřici studií, a to pouhé čtyři měsíce po masivním propouštění bezmála 2000 lidí. Jde o autory Redfallu z Arkane Austin, dále o Tango Gameworks, které stálo za hrami jako Hi-Fi Rush, ale hlavně Ghostwire: Tokyo nebo The Evil Witihn, a trojici větších studií zaměřujících se na konzolové či PC hry uzavírá Roundhouse Studios. Jen pro kontext připomínáme, že Roundhouse Studios jsou přímými pokračovateli Human Head Studios, kteří stáli za tituly jako Rune, Prey, Brink nebo The Quiet Man. Čtvrtým zrušeným studiem pak je Alpha Dog Games, které mělo na kontě hry jako Wraithborne, MonstroCoty: Rampage, ale hlavně Mighty Doom.

Ačkoliv zpráva není v tuto chvíli potvrzena Microsoftem veřejně, magazín IGN se za ní staví velmi přesvědčivě s přihlédnutím k tomu, že zná obsah interního e-mailu, který byl dnes zaměstnancům odeslán ředitelem Xbox Game Studios Mattem Bootym. „Dnes se s vámi chci poděli o změny, které činíme ve struktuře našich týmů v Bethesdě a ZeniMaxu. Důvodem těchto kroků je zájem dostat do popředí hry s velkým dopadem a nadále investovat do portfolia blockbusterů a milovaných světů od Bethesdy, které hýčkáte už několik desetiletí,“ uvádí Booty ve vzakzu zaměstnancům. Aby se však mohla herní divize Microsoftu soustředit právě na takové hry, musí podle Bootyho přehodnotit svůj přístup a lépe určit ty příležitosti, které mají nejlépe nakročeno k úspěchu. „Změna priorit u jednotlivých her a zdrojů znamená, že několik týmů bude přiřazeno k ostatním a někteří z našich kolegů nás budou muset opustit,“ dodává pak ředitel Xbox Game Studios.

Booty se dále věnuje jednotlivým studiím a podrobně rozebírá jejich osud. Začneme-li studiem Arkane Austin, jehož poslední hrou byl značně problematický Redfall, studio skončí definitivně a jen několik vybraných členů týmu se přiřadí k jiným studiím, aby i nadále pracovalo na titulech od Bethesdy. Booty zároveň potvrzuje, že na poslední update Redfallu už další nenaváže, ale servery poběží dál – prozatím nevíme, jak dlouho – aby si hráči mohli titul i nadále užívat. Booty se dotknul také tématu chybějícího obsahu pro majitele edice Bite Back, který už nebude doplněn. Hráči, kteří si tuto edici zakoupili, tak namísto slíbených dvou hratelných hrdinů dostanou adekvátní kompenzaci, která ale opět nebyla v e-mailu blíže upřesněna. Co se týče Tango Gameworks, tam je situace o poznání překvapivější. Ačkoliv posledním titulem tohoto japonského studia bylo Hi-Fi Rush, zakladatel Šindži Mikami zde v minulosti pracoval na své sérii The Evil Within a vzniklo zde i Ghostwire: Tokyo. I přes to, že Mikami ze studia v únoru loňského roku odešel, právě nádech v podobě Hi-Fi Rush a opakující se připomínky, že by vývoj měli převzat mladší, naznačovaly zářnou budoucnost, další hru už ale Tango do svého portfolia nepřidá.

Hráči, kteří si zakoupili edici Bite Back hry Redfall, dostanou namísto slíbených dvou hratelných hrdinů jen dosud blíže nespecifikovanou adekvátní kompenzaci.

Stočíme-li se k Roundhouse Games, jak už bylo uvedeno v úvodu, jde o pohrobek Human Head Studios, které spolupracovalo s Arkane Austin na Redfallu. Poté se už ale začalo sbližovat se studiem ZeniMax Online a zapojovalo se do vývoje The Elder Scrolls Online. Matt Booty potvrdil, že ačkoliv studio jako takové skončí, jeho tým doplní právě ZeniMax Online a přidá ruku k dílu na další podpoře ESO. Posledním do téhle smutné party je Alpha Dog Studios, kteří naposledy pracovali na hře Mighty Doom. Ta se bohužel odebere na věčnost i se studiem, a to konkrétně 7. srpna, kdy bude ukončen provoz serverů s tím, že ještě v předstihu – pravděpodobně v řádu hodin či dní – už nebudou moci hráči učinit ve hře žádné transakce.

K propouštění se zatím nikdo z Microsoftu pro média nevyjádřil, už se ale objevilo vlákno tweetů od ředitele Arkane Lyon Dingy Bakaby. Propouštění a rušení studií označil za absolutně otřesné. Apeluje na manažery a zaměstnance ve výkonných funkcích, aby si uvědomili, že prostředí videoher spadá do zábavního odvětví a dotýká se kultury, takže by se společnosti měly starat o umělce a pomáhat jim vytvářet hodnotné tituly. „Říkáte, že jste na nás hrdí, když uděláme dobrou hru. Tak na nás buďte hrdí, i když přijdou těžké časy. Víme, že to dokážete, už jsme to zažili,“ dodává pak Bakaba.

Nahlásit chybu v článku

2

Napsat komentář

Další články
Nahoru