Erik Wolpaw o Portalu 3 prý pouze vtipkoval

Erik Wolpaw o Portalu 3 prý pouze vtipkoval

Valve je menší, než si myslíte a nechci vyvolávat vnitřní spory, říká slavný scenárista

Zdroj: Valve
11. 4. 2023

Scenárista Erik Wolpaw, který se ve společnosti Valve podepsal pod epizody k Half-Life 2 a především oba díly Portalu, nejednou mluvil o tom, že by druhé zmiňované sérii slušel třetí díl. Asi nejsilněji o Portalu 3 mluvil loni v dubnu v podcastu Kiwi Talkz, kde uvedl, že už není nejmladší a že by bylo skvělé, kdyby se k němu někdo ve Valve přidal, aby mohla hra vzniknout. Mluvil dokonce i v konkrétní rovině o přibližně 75 lidech, které by pro projekt potřeboval, ale z druhé strany připustil, že nemá celkový přehled o společnosti a vnímá překážky například v podobě nutné údržby Doty či Counter-Striku a samozřejmě obchodu Steam. Přesto se celé téma dostalo na povrch koncem letošního března, když si fanoušci všimli zápisů na síti LinkedIn u několika současných i bývalých zaměstnanců Valve, kteří měli pracovat nebo stále pracují na nové ambiciózní hře s hádankami, což by na pokračování Portalu v obecném ohledu pasovalo. Erik Wolpaw ale v nejnovějším rozhovoru pro podcast My Perfect Console naděje hráčů rozmetal a řekl, že pokaždé, když o Portalu 3 mluvil, tak pouze vtipkoval.

„V ploché struktuře, jakou má Valve, musíte počítat s náklady na příležitost pokaždé, když chcete něco udělat. A cokoliv, co se teď ve Valve děje, vyžaduje nasazení a účast lidí, které jsou dobrovolné,“ vrátil se Wolpaw ke způsobu, jakým Valve funguje. Připustil sice, že by do určité míry na Portalu 3 rád pracoval, ale že to veřejně nadhazuje víceméně jen proto, aby trochu pozlobil své kolegy, což si prý všichni ve Valve uvědomují. Z toho, co scenárista říká, je ale patrné, že přeci jen u někoho narazil a je možné, že se už o třetím dílu oblíbené série nebude vyjadřovat tak často a otevřeně jako doposud. Jak totiž uvedl dále, prosazovat nějakou větší hru může být destruktivní už jen proto, že vyvoláte vnitřní spory, a to je něco, čemu se chce Wolpaw zjevně vyhnout.

Dalším důvodem, proč o Portalu 3 uvažuje jen v rovině vtípku, má být i fyzická velikost Valve. Podle scenáristy si mnoho hráčů mylně myslí, že jde o gigantickou společnost, a to skrze vliv, který má Steam. Ve skutečnosti tomu tak ale podle Wolpawa není a kapacity Valve jsou rozprostřeny tak, aby mohly na pozadí sice neustále vznikat nějaké experimenty – které údajně většinou selžou – ale také aby se nerozpadly běžící tituly jako zmíněná Dota či Counter-Strike. Nejde tedy o peníze, ale o kapacitu lidí, která má bránit vývoji Portalu 3 a patrně i dalších titulů, což je v samém důsledku to nejdůležitější. A Wolpaw rovněž přiznává, že ačkoliv si sám hodně užil práci, kterou ve Valve odvedl na jednotlivých hrách, kdyby si měl vybrat mezi dalšími tituly a Steamem, vybral by si Steam coby dle vlastních slov nejdemokratičtější technologii, která kdy umožnila lidem vytvářet hry a dostávat je k lidem.

Co to znamená pro budoucnost Portalu a dalších titulů z portfolia Valve, nelze jednoduše odhadnout – sám Wolpaw končí tuto část rozhovoru tím, že jde jen o jeho postoj, protože postrádá celkový přehled o společnosti jako takové, rozhodně to ale zní, že Portal 3 nevzniká a odkazy z LinkedInu směřovaly k úplně jinému projektu. Škoda.

Nahlásit chybu v článku

2

Napsat komentář

Další články
Nahoru