Scenárista Portalu by rád pracoval na třetím dílu

Scenárista Portalu by rád pracoval na třetím dílu

Pokračování podle něj stojí v cestě struktura studia a možné příjmy nedosahující výše CS:GO

Zdroj: Valve
18. 4. 2022

Eric Wolpaw, spoluautor a scenárista her jako Psychonauts, Half-Life 2, Half-Life: Alyx, Left 4 Dead a především pak prvního a druhého Portalu z let 2007 a 2011, se ve velice detailním a informacemi nabitém rozhovoru v podcastu Kiwi Talkz svěřil se svými myšlenkami ohledně jejich možných pokračování. Wolpawova kariéra v herním průmyslu je vzhledem k práci ve Valve a titulům, na nichž se v průběhu let podílel, vskutku zajímavá a plná nejrůznějších detailů. V rozhovoru přišla řeč na samotné psaní scénářů, rozebíralo se také, proč Valve nevydává jednu hru za druhou, jaký měl a má Wolpaw vztah s Gabem Newellem, jak se tvořil druhý Half-Life nebo předloňské VR pokračování s podtitulem Alyx a pochopitelně došlo i na nedávnou Aperture Desk Job, tedy spin-off Portalu či spíše interaktivní tutoriál ke Steam Decku. Také prvnímu a druhému Portalu bylo věnováno poměrně velké množství prostoru, načež se téma několikrát stočilo i k teoretickému třetímu dílu. O Portalu 3 Wolpaw prohlásil, že je v tuto chvíli jediným projektem, na kterém by chtěl pracovat, sám to ale nedokáže.

O Valve se často v žertu říká, že neumí počítat do tří, obavy z vývoje třetích her mohou ale pramenit i z možného nenaplnění představ fanoušků a nedosažení či nepřekonání přechozích her. Wolpaw však vidí možný problém, proč dosud i přes popularitu dosavadních her od Valve nevznikl třetí Portal, v samotných zaměstnancích studia. On sám si není jist, kolik z více než 400 lidí stojí na straně her, resp. jejich vývoje a kolik tíhne spíše k obchodu a dalším neherním projektům. Roli hrají samozřejmě i peníze a nutnost vyčlenit na projekt přibližně 75 lidí, kteří však nemusí být k dispozici. Protože ač se to podle slavného scenáristy navenek nezdá, ve Valve stále všichni na něčem pracují, jen ne vždy jsou vidět výsledky. Jejich práce totiž může spočívat ve vývoji prototypů, které se mohou časem změnit v něco úplně jiného nebo se na světlo světa nedostanou nikdy. Navíc se nedá očekávat, že by Portal 3 vydělal podobné peníze jako vydělal a i nadále vydělává Counter-Strike: Global Offensive, což prý má být podle Wolpawa další z možných překážek.

Musíme začít s Portalem 3. To je můj vzkaz, komukoli, říká Erik Wolpaw.

Scenárista sice přesně nesdělil, jak by si třetí Portal představoval, nebo zda už má koncept připravený pro případ, že by mělo dojít na zahájení vývoje, ale z jeho slov lze usuzovat, že už nyní se trojkou značně zabýval. Koneckonců Portal 2 vyšel v roce 2011, což je dost dlouhá doba na to, aby přišel s novými zápletkami a nápady. V samém závěru prosí hráče, ať se nebojí sami se svým přáním ozvat. Přímo Newellovi pak přes podcast vzkazuje, že každá hra přece nemusí vydělávat jako Counter-Strike a ředitel Valve by měl společně s celým studiem vnímat, že hráči mají o pokračování Portalu velký zájem. Navíc si posteskl, že nikdo nemládne, a i to by mělo být bráno do úvahy, kdyby se přemýšlelo nad rozhodnutím o vývoji třetího dílu. „Musíme začít s Portalem 3. To je můj vzkaz, komukoli,“ říká v závěru bloku o skvělé logické hře její scenárista. Těžko ovšem říct, zda se jeho přání vyplní, bez ohledu na to, že se Portal i po letech těší pozornosti, o čemž svědčí i vydání Portal: Companion Collection, skrze kterou letos Portal poprvé zamíří také na Nintendo Switch.

Nahlásit chybu v článku

3

Napsat komentář

Další články
Nahoru