branding
Quake, Bethesda Softworks, Q1K3 je miniaturní demake legendární akce Quake

Q1K3 je miniaturní demake legendární akce Quake

Screenshot ze hry může být větší než sama hra. Zahrát si ji můžete ve webovém prohlížeči

Zdroj: Dominic Szablewski/Vortex
15. 6. 2024
Název: Quake Vývojář: , , Vydavatel: Platformy: , , , , , Žánr: Datum vydání: 19. 8. 2021

Člověk prostě musí obdivovat vynalézavost hráčů a vývojářů v kombinaci se snahou překonávat neobvyklé překážky. Třeba i takové, které na první pohled nemají žádný smysl. Jedním z takových neobyčejných projektů je Q1K3 – demake akce Quake ve 13 KB JavaScriptu. To je menší velikost než screenshot, který můžete ze hry pořídit. Jen pro porovnání, původní Quake 1 zabíral na disku 80 MB.

Přesto tato neobyčejná nová verze nabízí dvě úrovně, 5 druhů nepřátel a 3 zbraně. Vytvořil ji Dominic Szablewski známý v komunitě také jako PhobosLab a pochází už z roku 2021, ale já jsem na tenhle kousek narazil až nyní a myslím, že by mohl zaujmout i vás a zaslouží si místo na Vortexu, přestože to není žhavá novinka.

Této verzi samozřejmě schází detaily, ale dokázala si zachovat styl i estetiku předlohy.

I přes skromnou velikost se hra může pochlubit 30 různými texturami, dynamickým nasvícením, funkčními dveřmi, jednoduchou AI a dokonce i hudbou, o kterou se postaral Andy Lösch. A co je vůbec nejlepší, tenhle demake si můžete zahrát teď hned ve vašem prohlížeči. Myslím, že budete překvapení tím, jak dobře vypadá a jak skvěle se hraje i v této podobě. Třeba v nasvícení podle mě překonává autor originál. Této verzi samozřejmě schází detaily, ale dokázala si zachovat styl i estetiku předlohy.

Pokud by vás zajímalo víc o tom, jak projekt vznikl, můžete se začíst do making of na blogu autora. S projektem se zapojit do soutěže js13kGames a šlo o jeho už třetí účast. Jak si asi dokážete představit, Dominic Szablewski je fanouškem původní hry, se kterou experimentoval už dříve. Portoval třeba Quake na Oculus Rift. Úkol zachytit kouzlo originálu ve 13 KB nazývá výzvou, ale současně zábavou. Více se o celém procesu dozvíte ve zmíněném příspěvku.

Ve světě, kdy jsou logicky moderní hry stále větší, je pozoruhodné, co jde vytvořit s omezeným prostorem a zdroji. Nemyslíte?

Nahlásit chybu v článku

5

Napsat komentář

Další články
Nahoru