Call of Duty: Modern Warfare III (2023), Activision, Call of Duty: Modern Warfare III vzniklo s láskou, tvrdí studio

Modern Warfare III vzniklo s láskou, tvrdí studio

Sledgehammer Games brání svou hru a odmítá, že by byla vyvinuta v kratším čase

Zdroj: Activision
13. 11. 2023
Název: Call of Duty: Modern Warfare III (2023) Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , , , Žánr: Datum vydání: 10. 11. 2023

Po příběhové kampani, která hráče zklamala a naštvala, je Call of Duty: Modern Warfare III konečně venku se vším všudy, tedy i s očekávaným multiplayerem. Ani ten však nedokázal zadržet příval negativních komentářů a kritiky ze strany hráčů, kteří od nejnovějšího dílu čekali mnohem víc. Mnozí výsledek berou jako důkaz toho, že vůbec nemělo jít o plnohodnotný díl, ale pouze rozšíření loňského Modern Warfare II, čemuž napovídaly i další okolnosti. Situaci „nepomohl“ ani novinář Jason Schreier, který před pár dny zveřejnil článek o velmi uspěchaném a problematickém pozadí vývoje, studio Sledgehammer Games ovšem jeho zjištění popírá.

Podle Schreiera většina her ze série Call of Duty vzniká přibližně tři roky, v případě Modern Warfare III ovšem mělo jít kvůli zpoždění jiné původně plánované hry jen o polovinu času, jak nyní píše na Bloombergu. Právě zkrácená doba vývoje na přibližně rok a půl měla být pro vývojáře mimořádně stresující, což nepřekvapivě vedlo k některým rozhodnutím, ale ve výsledku také chybám a problémům. Schreierovi se se svými zkušenostmi a útrapami z tohoto projektu svěřilo přes deset současných i už někdejších vývojářů, podle nichž skutečně nemělo být původně výsledkem plnohodnotné Modern Warfare III, ale menší spin-off. To ovšem vyvrací oficiální prohlášení studia, které je na svůj nejnovější titul i nadcházející rok podpory „velice hrdé“ a tvrdí, že na něm pracovali s láskou, jak píše vedoucí studia Aaron Halon. „Nemůžeme se dočkat, až uvidíme reakce komunity na vše, co hra nabízí napříč kampaní, multiplayerem i zombies,“ píše Halon.

V dalším odstavci už se nicméně věnuje tomu, že se jedná o plnohodnotný titul. „Od začátku vývoje jsme se soustředili na vytvoření dalšího přelomového Call of Duty. Dlouho před dokončením předchozí hry jsme od fanoušků jasně slyšeli, že by rádi zůstali a dál hráli v rámci jedné série. A to je to, co jsme přinesli – první opravdový sequel v historii série,“ vysvětlil Halon s tím, že právě to je důvod, proč umožnili hráčům si převést některé věci z předchozí hry. V závěru pak znovu zmiňuje hrdost, tentokrát na to, že je Sledgehammer Games týmem, který vede Modern Warfare, a dodává, že tvrdě pracovali na naplnění vize, a to několik let. „Cokoli opačného jednoduše není pravda,“ odmítá informace posledních dní.

Přímo to samozřejmě nezazní, ale je poměrně jasné, že toto prohlášení vyšlo v návaznosti na článek Jasona Schreiera a šířící se zprávy o nepříliš ideálním vývoji. Je však s ohledem na Schreierovu reputaci pravděpodobné, že si informace nevymyslel a anonymně vystupující vývojáři to zřejmě neudělali pro svých pět minut slávy, když se pod vyjádřeními z pochopitelných důvodů nepodepisují. Je však otázkou, nakolik upřímné či přesné jsou oba tábory – vedení a vývojáři – automaticky totiž samozřejmě nelze stranit ani jednomu z nich.

Nahlásit chybu v článku

3

Napsat komentář

Další články
Nahoru