Po příběhové kampani, která hráče zklamala a naštvala, je Call of Duty: Modern Warfare III konečně venku se vším všudy, tedy i s očekávaným multiplayerem. Ani ten však nedokázal zadržet příval negativních komentářů a kritiky ze strany hráčů, kteří od nejnovějšího dílu čekali mnohem víc. Mnozí výsledek berou jako důkaz toho, že vůbec nemělo jít o plnohodnotný díl, ale pouze rozšíření loňského Modern Warfare II, čemuž napovídaly i další okolnosti. Situaci „nepomohl“ ani novinář Jason Schreier, který před pár dny zveřejnil článek o velmi uspěchaném a problematickém pozadí vývoje, studio Sledgehammer Games ovšem jeho zjištění popírá.
Statement from Aaron Halon, studio head, SHG.
“We’re incredibly proud of Modern Warfare III – both the full game experience at launch and the upcoming year of content we have planned for the community. On behalf of the extremely talented team across Sledgehammer Games and our…
Podle Schreiera většina her ze série Call of Duty vzniká přibližně tři roky, v případě Modern Warfare III ovšem mělo jít kvůli zpoždění jiné původně plánované hry jen o polovinu času, jak nyní píše na Bloombergu. Právě zkrácená doba vývoje na přibližně rok a půl měla být pro vývojáře mimořádně stresující, což nepřekvapivě vedlo k některým rozhodnutím, ale ve výsledku také chybám a problémům. Schreierovi se se svými zkušenostmi a útrapami z tohoto projektu svěřilo přes deset současných i už někdejších vývojářů, podle nichž skutečně nemělo být původně výsledkem plnohodnotné Modern Warfare III, ale menší spin-off. To ovšem vyvrací oficiální prohlášení studia, které je na svůj nejnovější titul i nadcházející rok podpory „velice hrdé“ a tvrdí, že na něm pracovali s láskou, jak píše vedoucí studia Aaron Halon. „Nemůžeme se dočkat, až uvidíme reakce komunity na vše, co hra nabízí napříč kampaní, multiplayerem i zombies,“ píše Halon.
Bloomberg: Nové Call of Duty vzniklo v šibeničním termínu. Původně měla letos vyjít jiná hra. Pak mělo jít o menší rozšíření. Vývojáři si anonymně stěžují https://t.co/ZBvnUYCp6jpic.twitter.com/zaGnF4gKxr
V dalším odstavci už se nicméně věnuje tomu, že se jedná o plnohodnotný titul. „Od začátku vývoje jsme se soustředili na vytvoření dalšího přelomového Call of Duty. Dlouho před dokončením předchozí hry jsme od fanoušků jasně slyšeli, že by rádi zůstali a dál hráli v rámci jedné série. A to je to, co jsme přinesli – první opravdový sequel v historii série,“ vysvětlil Halon s tím, že právě to je důvod, proč umožnili hráčům si převést některé věci z předchozí hry. V závěru pak znovu zmiňuje hrdost, tentokrát na to, že je Sledgehammer Games týmem, který vede Modern Warfare, a dodává, že tvrdě pracovali na naplnění vize, a to několik let. „Cokoli opačného jednoduše není pravda,“ odmítá informace posledních dní.
Přímo to samozřejmě nezazní, ale je poměrně jasné, že toto prohlášení vyšlo v návaznosti na článek Jasona Schreiera a šířící se zprávy o nepříliš ideálním vývoji. Je však s ohledem na Schreierovu reputaci pravděpodobné, že si informace nevymyslel a anonymně vystupující vývojáři to zřejmě neudělali pro svých pět minut slávy, když se pod vyjádřeními z pochopitelných důvodů nepodepisují. Je však otázkou, nakolik upřímné či přesné jsou oba tábory – vedení a vývojáři – automaticky totiž samozřejmě nelze stranit ani jednomu z nich.
Súhlasím s vyjadrením tuto kolegu. Ak nový Call of Duty vznikal s láskou, tak jedine s láskou k peniazom. Inak by tá hra takto otrasne nedopadla. Lebo je to čistá katastrofa. Keby to vznikalo s láskou ku hre ako takej a s úctou voči fanúšikom, tak to by bola iná hra 🙂
Tak láska k penězům je z toho vidět na všechny strany. Mám CoD vždy jenom jako takové guilty pleasure a prakticky jenom kampaň. Tohle bude tedy 2. díl série po BOIV, který si nezahraji. Nějakou military kampaň by to chtělo, tak třeba se povede 6 Days in Falluja.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.