Zbavit se fyzických kopií není strategií Microsoftu

Zbavit se fyzických kopií není strategií Microsoftu

Phil Spencer vysvětluje, že se Xbox řídí potřebami hráčů. Nic prý nemusí dělat uměle

Zdroj: Microsoft
21. 2. 2024

Ačkoliv mnohé hráče strategický brífink Xboxu v podobě 20minutového podcastu minulý týden příliš neuspokojil, Microsoft se očividně nachází ve fázi, v níž zvažuje některé z budoucích bodů fungování své herní divize. Dozvěděli jsme se, že je společnost ochotná některé z dříve exkluzivních her pro Windows a Xbox pustit i na další platformy a mezi řečí došlo na potvrzení, že koncem letošního roku se mohou hráči a fanoušci těšit na nějakou hardwarovou novinku. Spekuluje se o vlastním handheldu, ale zapomenout nesmíme ani na únik informací o bezdiskové verze Xboxu Series X, o kterém se začalo mluvit v době, kdy Microsoft obhajoval akvizici Activisionu Blizzard před FTC. Na některé z těchto věcí se prvního muže Xboxu Phila Spencera ptal novinář Stephen Totilo a zabrousil i k tématu, které na pozadí vře, ale Microsoft se k němu ve zmiňovaném podcastu nevyjádřil.

Ve svém newsletteru zveřejněném na stránkách svého blogu Game File přináší Totilo některé ze Spencerových odpovědí a doplňuje je komentářem k tomu, co jsme viděli minulý týden a v době před zveřejněním podcastu. „Zní to možná lacině, ale nikdy jsem nebyl optimističtější ohledně toho, v jaké pozici se nacházíme,“ uvádí Spencer. Mluví o tom, že Microsoft a značka Xbox úspěšně roste na PC, v prostředí cloudového hraní a spolehnout se může také na mnoho talentovaných studií, které podle Spencera tvoří úžasně kreativní prostředí celé společnosti. Tohle všechno vyjmenovává před sadou otázek stran nedávného velkého propouštění, které Spencer přirozeně nebere na lehkou váhu.

Stephen Totilo uvádí, že na to konto Spencer poznamenal, že je herní odvětví sice velké, ale nijak závratně neroste, což podtrhuje například zjištění agentury Newzoo, která zaznamenala mezi lety 2022 a 2023 jen 0,6procentní nárůst příjmů z vidoeher. Podle Spencera na stagnaci ale poukazuje i to, že například Microsoft oslovil svým herním hardwarem přibližně 200 milionů domácností, ale toto číslo se za uplynulých let podle šéfa Xboxu příliš nezměnilo. Zřejmě i proto na to trh reagoval například zvýšením základní ceny velkých her a Microsoft podle Spencera našel cesty, jak od zákazníků získat víc peněz. Řešením tohoto problému je ale najít nové zákazníky, což se dle Spencerova názoru stane jedině tak, že Microsoft – nebo kdokoliv jiný – jednoduše nabídne nový způsob hraní či možnosti, jak se ke hrám dostat. „Ať už se jedná o zařízení, přístup ke hrám nebo jejich cena,“ doplňuje Spencer.

Zdroj: Microsoft, Game File

Tím se rozhovor se Spencerem stočil k dvěma zajímavým tématům – prvním z nich je ono naznačované uvedení Xboxu Series X bez optické mechaniky a tím druhým případný přechod Microsoftu ke 100procentně digitální distribuci her. V prvním případě nechtěl Spencer reagovat na žádné spekulace a Totilo si sám s přímou otázkou trochu naběhl. Jak sám novinář podotýká, přímý dotaz, zda by Microsoft vydal nějakou konzoli bez mechaniky, nemířil přesně, když se Spencer mohl jednoduše odkázat na Xbox Series S. Pak ale trochu smířlivěji vysvětlil, že herní konzole jsou jedním z posledních produktů spotřební elektroniky, které ještě zachovává mechaniku, což se začíná odrážet například na složitosti takovou mechaniku ve velkém vůbec získat. Ale promítne se to podle Spencera i do ceny, protože je stále menší množství výrobců nosičů a mechanik a přirozeně ubývá i zákazníků, kteří by cestu fyzické distribuce upřednostnili před digitální.

„Řekl bych ale, že naše strategie nezávisí na tom, zda půjdeme plně digitální cestou. Zbavovat se fyzických nosičů, to pro nás strategická věc není,“ řekl Spencer. Jak ale vysvětlil, neznamená to, že by si to z druhé strany neuměl Microsoft představit. Je však podle šéfa Xboxu v takové pozici, že si může vybírat a skutečně jen reagovat na to, co chtějí zákazníci. Tam je prý trend jasně viditelný, a pokud se nakonec ukáže, že čistě digitální distribuce je standardem, Microsoft ji nebude mít problém naplno využít. Do té doby ale můžeme očekávat, že fyzická distribuce bude pokračovat, minimálně do té doby, dokud o ni bude udržitelný zájem.

Nahlásit chybu v článku

2

Napsat komentář

Další články
Nahoru