Zájem o Yakuzu na Západě pomohl zvýšit Game Pass

Zájem o Yakuzu na Západě pomohl zvýšit Game Pass

Šéf studia Ryu Ga Gotoku promluvil také o Like a Dragon. Dal naději majitelům Switche

Zdroj: Ryu Ga Gotoku Studios
26. 10. 2022

Série Yakuza, která nově již ponese jméno Like a Dragon, je pro dnešní západní publikum jednou z nejznámějších značek, jež má původ v Japonsku. Renomé si však musela postupně vybudovat. Fanoušky na Západě začala výrazně nabírat až zhruba od roku 2016 po vydání titulů Yakuza Kiwami. Podle šéfe vývojářského studia Ryu Ga Gotoku, kterým je Masajoši Jokojama, však vděčí za popularitu zejména předplatitelským službám jako Game Pass a PlayStation Plus. Konkrétně předplatitelský program Microsoftu od roku 2020 nabízí celkem devět her z této ságy.

V nedávném rozhovoru pro server Twinfinite sdělil Jokojama, že zájem západních hráčů o Yakuzu se velmi zvýšil právě po umístění her do služby od Microsoftu. „Osobně si myslím, že předplatná jako Game Pass, umožňující hrát starší tituly i po několika letech, do značné míry přispívají k nárůstu publika,“ řekl Jokojama. Dodal však, že je obtížné určit, zda vliv na to rovněž neměla změna žánru či protagonisty v Yakuza: Like a Dragon. Nicméně můžeme si všimnout, že studio na předplatitelské služby sází, protože se šest dílů série objevilo i v PlayStation Plus Premium a Extra.

Rozhodovalo se mezi lokalizací, nebo remakem

Šéf Ryu Ga Gotoku taky promluvil o chystaném Like a Dragon: Ishin!, jehož originál původně vyšel pouze v domácím Japonsku před osmi lety pod názvem Ryu ga Gotoku Ishin!, a právě jeho remake má tento spin-off přiblížit západnímu publiku. „Podle marketingových průzkumů v Severní Americe nebyl o titul zájem zhruba jeden až dva roky po vydání. Jenže vše se změnilo od roku 2017,“ sdělil Jokojama. Studio se tak od té doby rozhodovalo, zda vytvoří pro originál anglickou lokalizaci, nebo začne pracovat na předělávce.

„Po dokončení vývoje Yakuza: Like a Dragon jsme nakonec zahájili práce na remaku,“ dodal. V Like a Dragon: Ishin! se hráči příští rok zhostí role samuraje Sakamoty Ryomy, s nímž zažijí události, které vedly ke konci éry samurajů v 19. století. Více detailů zjistíte v našem dřívějším článku. Twinfinte pak zajímalo, zda v případě prodejního úspěchu vývojáři plánují další díly odehrávající se v historickém období Japonska. Na to však Jokojama odpověděl, že nemají žádné plány, ačkoliv on osobně má rád tahle zasazení.

Kratší spin-off

Masajoši Jokojama rovněž potvrdil dřívější odhady, že další chystaný spin-off Like a Dragon Gaiden: The Man Who Erased His Name bude o něco kratší než polovina hlavního dílu série. „Dá se říct, že to bude zhruba kolem čtyř až šesti kapitol obvyklé délky,“ upřesnil. V této dějové odbočce, jež má datum vydání v příštím roce, se vrátí na scénu původní protagonista série Yakuza Kazuma Kiryu. Tvůrci už při oznámení upozornili, že se jedná o vedlejší příběh, který nás má připravit na regulérní pokračování Like a Dragon 8 v roce 2024.

Port na Switch by mohl být v úvahu

Z rozhovoru jsme se taky dozvěděli, proč se Ryu Ga Gotoku rozhodlo nevydat sérii Yakuza na Nintendu Switch. Šéf studia zopakoval svá předchozí slova o tom, že hry jsou příliš drsné pro zařízení, které se prezentuje zejména jako rodinná konzole, ale dodal, že na vině je rovněž výkon hardwaru. Dodal nicméně, že pokud by se vnímání Switche v Japonsku změnilo a vyřešil by se problém s technickými specifikacemi, tak by port byl v úvahu. Tím by se zcela naplnila multiplatformní filosofie značky, kterou nově vzniklé díly razí. Všechny totiž vychází na PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series i PC.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru