Prince of Persia: The Lost Crown, Ubisoft, Nový Prince of Persia vám zabere 25 hodin

Nový Prince of Persia vám zabere 25 hodin

Vývojáři promluvili o perském dabingu, soubojích i obtížnosti. Chystá se demo

Zdroj: Ubisoft
3. 1. 2024
Název: Prince of Persia: The Lost Crown Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , , , , , Žánr: Datum vydání: 18. 1. 2024

Prince of Perisa: The Lost Crown byl oznámen loni v červnu a strhnul na sebe očekávanou pozornost. Na rozdíl od remaku The Sands of Time, který byl restartován a zůstává tak v nedohlednu, se The Lost Crown vrací ke kořenům zejména díky perspektivě i zpracování, a navíc se hry dočkáme už za pár dní. Hráče čeká 2D metroidvania, ve které si sice nezahrajeme za samotného Prince – nýbrž za mladého válečníka Sargona – ale stylizace a právě onen 2D či 2,5D pohled přeci jen nechává vzpomenout na starší díly série, a to mnohým fanouškům stačí. Ještě před vydáním, naplánovaným na 18. ledna, pak dali vývojáři z Ubisoftu Montpellier rozhovor magazínu Game Informer, z něhož vychází několik nových zajímavostí, které se neprobíraly před koncem loňskéh roku poté, kdy vybraní novináři a tvůrci obsahu dostali šanci si The Lost Crown sami zahrát.

Jednou z věcí, která se stala ihned předmětem diskuze, je údaj o herní době. Game Director Mounir Radi totiž potvrdil, že The Lost Crown bude přibližně 25hodinovou záležitostí, což se může zdát na metroidvanii poměrně hodně. Na druhou stranu se ale má tým vývojářů z Ubisoftu v Montpelliere snažit vyplnit herní dobu zajímavými momenty, které nutně nesouvisí pouze se soubojem. Redaktor Game Informeru, který si mohl zahrát úvodní tři hodiny, zmínil například pozoruhodná odhalení týkající se hlavních postav příběhu, tedy vedle Sargona také samotného prince Ghassana, Anahity nebo členů jednotky The Immortals. Doslova uvádí, že narazil na klony alchymistů, z nichž pouze jeden na Sargona útočil. Dostal se do lesa plného platforem z hub. Nebo se propracoval do stok, kde mu starý muž ukradl mapu a přiměl Sargona k pronásledování. Doufejme tedy, že nepůjde jen o zbytečné natahování hratelnosti a i po této stránce bude The Lost Crown výživným materiálem pro všechny fanoušky Prince of Persia.

Sám Mounir Radi pak o hře mluví jako o projektu, který vychází přímo ze srdcí vývojářů. Jistě, nic jiného bychom od game directora nečekali, Radi nicméně naznačil, že když se v roce 2019 pouštěl se svým týmem do vývoje hry, nebylo to na popud či příkaz vedení. Byl to právě Radi a skupina jeho nejbližších kolegů, která měla vedení tenhle nápad představit a následně k němu získat svolení, což by mohlo alespoň částečně zafungovat jako záruka, že za projekt zodpovědní lidé jej opravdu chtějí dělat a pravděpodobně látce rozumí. Radi však neskrývá, že je velkým příznivcem akčních her, a právě proto je The Lost Crown i poměrně akční záležitostí. Určitě víc, než jak na tom byl Prince of Persia v začátcích.

Radi však odhalil, že ačkoliv má akční či bojové hry rád, je příznivcem těch, které se snadno ovládají – jako příklad uvedla Super Smash Bros. nebo Street Fighter – a i to by se mělo nakonec do The Lost Crown promítnout. Potvrzuje to nakonec i redaktor Game Informeru, který znovu promluvil o několika úrovních obtížnosti, jediném tlačítku pro útok a taktice odrážející se zejména v přístupu k nepříteli a včasném ústupu. Pohyb je samozřejmě také důležitou součástí zážitku, což jsme si ostatně mohli sami vyzkoušet už loni na Gamescomu, takže k soubojům či skokům patří také skluzy a dashování.

Prince of Persia: The Lost Crown, Ubisoft, Nový Prince of Persia je opravdový Princ, tvrdí jeho autor

Demoverze na obzoru

Vývojáři z Ubisoftu potvrdili, že už od 11. ledna bude k dispozici bezplatná demoverze Prince of Persia: The Lost Crown, a to na všech platformách, na které hra míří. Na konzolích PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series a Nintendo Switch si zahrajete přes Ubisoft+, na PC pak demo najdete na Epic Games Storu nebo přímo na Ubisoft Storu.

Co se týče designu úrovní, tým Mounira Radiho zahrnuje i vývojáře, kteří se podepsali pod Rayman Origins a Rayman Legends, takže plošinovkové části by měly nést tento rukopis. Pro The Lost Crown je to rozhodně výhoda, protože oba zmíněné díly Raymana platily za velmi dobře přijaté tituly a právě design levelů byl chválen, ať už šlo o sprintovací, hudebně laděné rychlíky, nebo standardní úrovně. V případě nového Prince ale do designu vstupuje i žánrové ukotvení mezi metroidvanie, takže čekejte rovněž častou práci s mapou a odemykání průchodů na místa, kam jste ještě před chvílí zavítat nemohli. Kromě postupu vpřed budou nová místa vyplněna nejrůznějšími střetnutími, momenty a předměty, aby hráči neztráceli pocit, že pořád objevují něco nového.

Redaktor Game Informeru také naznačuje nejrůznější časové paradoxy nebo jen vliv skutečnosti, že hráči možná budou narážet na nejrůznější verze sebe sama. A aby byl zážitek kompletní, vývojáři rovněž umožní přepnout dabing do perštiny, což zní jako další zajímavý doplněk, který se v nejrůznějších hrách začíná objevovat čím dál častěji. Uvidíme tedy za dva týdny, jak na tom nový Princ je a zda byly obavy stran hlavního hrdiny, soubojů a příběhu na místě. Zatím se totiž zdá, že s každou další ukázkou – která je mimochodem dostupná i nyní – se The Lost Crown konečně přibližuje k tomu, co by fanoušco mohli od hry chtít.

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Další články
Nahoru