Frostbite vstupuje do nové éry. Pro týmy EA není povinný

Frostbite vstupuje do nové éry. Pro týmy EA není povinný

DICE chtějí, aby opravdu byl tou nejlepší možnou volbou. Má pokrýt různorodé potřeby

Zdroj: EA
20. 12. 2023

Engine Frostbite od studia DICE si spojujeme s řadou opravu pohledných her, ale také se zprávami o údajném vnucování technologie dalším vývojářům EA. Velmi stručně řečeno. Engine, který rozeběhnul sérii Battlefield a později jen namátkou také hry jako Dead Space, Anthem, Mass Effect: Andromeda nebo Dragon Age: Inquisition, ale také sportovní hry nebo tituly ze série Need for Speed, vstoupí do nové kapitoly.

Týmy si prý mohou svobodně vybrat a vyvíjet své hry na jakémkoli enginu.

Společnost Electronic Arts představila nové logo a novou vizi pro Frostbite. Podle EA se nejedná jen o vizuální změnu, ale hlavně změnu filosofie s důrazem na spolupráci a partnerství mezi týmy. Cílem zjevně je, aby engine vyhovoval co nejvíce vývojářům napříč EA a usnadnil jim práci. Vzniká specificky pro potřeby EA a má poskytnout ty nejlepší nástroje a technologie pro jejich hry. Díky tomu má v budoucnu ještě lépe pokrýt různorodé potřeby studií, která Frostbite využívají na tituly různých žánrů.

Na druhé straně ale EA v oznámení píšou něco, co má zřejmě zabránit spekulacím fanoušků o povinném vnucování technologie. Týmy si prý mohou svobodně vybrat a vyvíjet své hry na jakémkoli enginu. Firma se ale pokusí učinit vše pro to, aby byl Frostbite tou nejlepší možnou volbou.

Pokud jde o novou identitu a nové logo, nechtěli autoři začít úplně od nuly. Nechali si tak dosavadní otisk ruky. Má reprezentovat lidský dotyk a kreativitu každého jednotlivce, který pomáhá přivést hry k životu. Ruka prý také symbolizuje spojení, a to i s každým, kdo v minulosti k Frostbitu přispěl od Bad Company z roku 2008.

Předchozí dvě verze loga dlaň ukazovaly jako roztříštěnou nebo rozbitou, což mělo odkazovat k důrazu na zničitelné prostředí. Teď ale chtějí vývojáři vyprávět jiný příběh. Má být o spolupráci měnící Frostbite zevnitř. Nový otisk tak sází na vrstvy a větší soudržnost odkazující k tomu, že jednotlivé týmy na sobě staví a přispívají vyššímu celku. Ostré hrany zmizely, protože prý chtějí vývojáři vytvářet hladší zážitek pro hráče. A takových příměrů text obsahuje ještě několik.

Jen za poslední rok Frostbite poháněl šest nově vydaných her od EA.

Protože hry jsou středobodem veškerého snažení v EA, bude také možné otisknout je přímo do loga s dlaní, jak ukazuje příklad s Dead Space. EA připomínají, že jen za poslední rok Frostbite poháněl šest nově vydaných her – Dead Space, PGA Tour, Madden NFL 24, EA SPORTS FC 24, NHL 24 a UFC 5. Autorům má technologie pomáhat realizovat jejich vize.

Uvidíme, jaká bude budoucnost. V minulosti si někteří zaměstnanci nebo bývalí zaměstnanci stěžovali, že EA engine tlačila navzdory jejich výhradám a pro jejich projekty se v některých případech nehodil. Doplatit prý na to měly zejména hry od BioWare.

Takhle to všechno začalo

Zdroj: EA

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Další články
Nahoru