Embracer získal další studio

Embracer získal další studio

Autory nové hry MythForce koupil Aspyr, který dělá na remaku Knights of the Old Republic

Zdroj: Aspyr/Beamdog
14. 4. 2022

Tento týden jsme publikovali dvě zdánlivě nesouvisející zprávy. Že Embracer za dva roky utratil 8 miliard dolarů za 62 akvizicí a plánuje další nákupy. A že studio Beamdog oznamuje novou kooperativní hru MythForce inspirovanou animovanými seriály z osmdesátých let. To jsme ještě netušili, že se záhy obě témata propojí.

Kanadské studio Beamdog založili v roce 2009 veteráni BioWare Trent Oster a Cameron Tofer.

Společnost Aspyr, která je vydavatelem nově představeného titulu MythForce, totiž oznámila, že kupuje jeho autory z kanadského studia Beamdog. Samotný Aspyr přitom od loňského února patří společnosti Embracer Group a spadá pod operační skupinu Saber Interactive. Beamdog má fungovat jako nezávislé studio v rámci Aspyru. Podobně jako v ostatních takových případech ale uzavření obchodu podléhá ještě schválení ze strany regulačních orgánů.

Kanadské studio Beamdog založili v roce 2009 veteráni BioWare Trent Oster a Cameron Tofer. Pracuje v něm osmdesát lidí, kteří spolupracovali na značkách společností Wizards of the Coast nebo Hasbro. Oster tým nadále povede a obě společnosti mají úzce spolupracovat na nové hře MythForce.

Zase budou mít blízko k BioWare

Vývojáři i novopečení majitelé si obchod podle očekávaní pochvalují. Šéf Aspyru Ted Staloch uvedl, že sdílejí stejnou filosofii a vizi. Šéf Beamdogu Trent Oster zase řekl, že jim akvizice otevře spoustu vzrušujících příležitostí. Studio se teď podle něj bude moci plně soustředit na tvorbu dalších her. Cenu transakce firmy nezveřejnily.

Beamdog na sebe zpočátku upozornil zejména coby tým specializující se na porty a vylepšené verze starších her. Maji na kontě Enhanced edice Baldur’s Gate, Icewind Dale, Planescape: Torment nebo Neverwinter Nights. Novinka MythForce je ale jejich původní IP. Podobně Aspyr se původně proslavil coby tým specializovaný na konverze a porty. Zprvu přinášel hlavně velké hry původem z Windows na Mac. Později začal vydávat tituly také na iOS a konzole. Nedávno k nim přidal i lehké remastery. Momentálně pracují jeho vývojáři na svém vůbec největším projektu – plnohodnotném remaku Star Wars: Knights of the Old Republic.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru