Gylt, Vypadá to, že Gylt zamíří ze Stadie na další platformy

Vypadá to, že Gylt zamíří ze Stadie na další platformy

Porty naznačil zakladatel a šéf studia Tequila Works. Jak to má ale Google s exkluzivitou?

Zdroj: Tequila Works
3. 10. 2022
Název: Gylt Vývojář: Platformy: , , , , , , Žánr: ,
Datum vydání:
19. 11. 2019
6. 7. 2023 (PC, PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series S | X)
14. 3. 2024 (Switch)

Když jsme před pár dny upozorňovali, které hry by mohly v důsledku ukončení provozu Stadie přestat fakticky existovat, objevil se mezi nimi i titul Gylt od španělského studia Tequila Works. Autoři her Rime, Deadlight nebo The Invisible Hours uvedli svou exkluzivitu na trh už v roce 2019 a jednalo se o vůbec jednu z prvních her v nabídce cloudové streamovací služby.

Teď se Gylt ocitl na seznamu ohrožených druhů, protože jde o third party exkluzivní hru, která není k dispozici na jiném systému či platformě. Poměrně dobře přijatý titul se tak ocitl po boku her jako PixelJunk Raiders, Pac-Man Mega Tunnel Battle, Hello Engineer a Outcasters. Přestože samotná Stadia nikdy žádnou vlastní velkou first party hru nevyprodukovala, jak původně slibovala.

Jenže minimálně Gylt není zjevně ztracený. Ačkoli se až dosud vývojáři oficiálně k tomuto tématu nikde nevyjádřili, až zpětně si hráči všimli, že konec Stadie již před pár dny glosoval zakladatel a šéf studia Tequila Works Raúl Rubio. V reakci na jeden z tweetů poměrně přímočaře napsal, že port Gylt pro další platformy je potvrzen. Nezdá se přitom, že by žertoval.

Otázkou je jen to, zda to podmínky kontraktu s Googlem umožňují. Oficiální účet Tequila Works na Twitteru mlčí od konce října. Oficiální účet hry Gylt dokonce už od loňského října. V době vydání přitom byla možná podpora dalších platforem velké téma.

Autoři byli nicméně ohledně tohoto bodu velmi tajuplní a vyjadřovali se dost nejasně. Rubio třeba v červnu 2019 v rozhovoru pro britský Eurogamer prohlásil, že exkluzivitu nepotvrdili. Na otázku, zda je o časovou exkluzivitu, už ale odpověděl nechtěl. V lednu 2020 v rozhovoru pro magazín GamesIndustry.biz naznačil, že sázka na exkluzivitu je pro studio jeho velikosti poněkud ošidná a má vedle výhod i své nedostatky. Hra se jednoduše nedostane do rukou takovému množství potenciálních zákazníků.

Google pomohl Gylt financovat, ale studio zůstalo nezávislé. Snad ve smlouvě zůstala nějaká skulina, která pamatuje na případy, jako je aktuální konec Stadie.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru