Gylt, Gylt vypadá skvěle. Budeme si ho ale moci zahrát?

Gylt vypadá skvěle. Budeme si ho ale moci zahrát?

Novinka od autorů Rime míří exkluzivně na Stadii. Alespoň zatím. Vyjde už příští týden

13. 11. 2019
Název: Gylt Vývojář: Platformy: , , , , , , Žánr: ,
Datum vydání:
19. 11. 2019
6. 7. 2023 (PC, PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series S | X)
14. 3. 2024 (Switch)

Už příští úterý, tedy 19. listopadu, vychází hra Gylt. Nic vám to neříká? Strašidelná explorativní adventura zasazená do melancholického světa je jedním z 12 titulů, které budou k dispozici při spuštění nové cloudové streamovací herní služby Google Stadia. A není to málo, Antone Pavloviči? Do konce roku pak novinka dostupná ve 14 zemích světa nabídne 14 dalších her. Ale zpátky k titulu GYLT. Skoro se vsadím, že o něm neslyšíte poprvé, možná jste na něj jen zapomněli. A to by se mu právě mohlo stát osudným. Zatímco ostatní tituly mají na příští týden naplánovaný svůj Stadia launch, Gylt tu debutuje coby exkluzivní počin. Alespoň zatím. A to by mohl být pro jeho autory problém.

Za hrou stojí talentované španělské studio Tequila Works. Tým sídlící v Madridu má na kontě hry Deadlight, Rime nebo nedávné VR pokračování komedie Na hromnice o den více – Groundhog Day: Like Father, Like Son. Jenže pro relativně malou hororovou akční adventuru by exkluzivita na začínající platformě mohla být nejistou sázkou. Ačkoli autoři díky partnerství s divizí Stadia Games and Entertainment určitě nepřijdou zkrátka, nemusí hra najít dostatečné publikum. I předchozí produkce týmu byla poměrně specifická a bylo žádoucí, aby hledala fanoušky napříč platformami.

Hlavní hrdinka má čelit nějakým malým tyranům podobně jako protagonista Concrete Genie.

Hlavní hrdinka hry Sally se musí s pomocí hráče probojovat světem, v němž se noční můry staly realitou. Na cestě máme čelit svým nejhorším obavám a naše akce mají mít značné důsledky. S malou školačkou se budeme plížit a schovávat před příšerami, přičemž estetikou hra někomu připomíná Faunův labyrint režiséra Guillerma del Tora. I když já osobně bych titul na pohled přirovnal spíš k temnější verzi nedávné PS4 exkluzivity Concrete Genie. Jiní zase ve hře vidí něco z filmů od Pixaru nebo thrilleru Alan Wake od Remedy. Horor z perspektivy malé hrdinky určitě částečně připomene i Little Nightmares od Tarsier Studios.

Sally ve městečku Bethelwood hledá svou sestřenici Emily, která jednoho dne prostě zmizela. Zatímco ostatní lidé ztratili naději a přestali pátrat, ona se nevzdává. Samotní autoři hru přirovnali k Rime “od Stephena Kinga” nebo něčemu od Davida Lynche. Hlavní hrdinka má navíc čelit nějakým malým tyranům podobně jako protagonista Concrete Genie. Důvodem, proč kolem popisu tak tancujeme, je především skutečnost, že samotní vývojáři nám toho o hře nechtějí moc prozradit a většinu věci úzkostlivě tají.

Jde ale o hru od Tequila Works, takže spíš než klasický boj máme podle autorů očekávat řešení hádanek, průzkum i stealth. Šikana hlavní hrdinky tu má vést k paranoie, lhostejnosti a dalším traumatům, která se zhmotňují v podobě nadpřirozených nepřátel. Neobejdete se bez baterky a trochy akrobatického nadání.

Gylt je ve vývoji od roku 2018. Dokončit jej prý trvalo přibližně rok a půl. Přitom na Rime tým pracoval celých 5 let a projekt si procházel mnoha menšími i většími krizemi. Gylt však nemá být kratší hrou. Právě naopak, zabere prý více času než Rime, který v závislosti na vaší důkladnosti trval 5 až 10 hodin.

Gylt zřejmě ani nemá v pravém slova smyslu demonstrovat možnosti technologie, kterou Stadia nabízí.

Cenu hry zatím neznáme a otazník se vznáší i nad její exkluzivitou. Google titul v červnu opatřil “nálepkou” Stadia exkluzivní. Spoluzakladatel týmu Tequila Works Raúl Rubio Munárriz ale v rozhovoru pro britský Eurogamer krátce nato prohlásil, že exkluzivitu nepotvrdili. Na otázku, zda je o časovou exkluzivitu, už ale odpověděl nechtěl. Jen dodal, že Gylt si budou moci zahrát všichni. Znamená to ale majitelé dalších platforem, anebo “všichni”, protože Stadia bude pro všechny?

V každém případě nemá jít o problém hardwaru nebo designu, ale byznysové rozhodnutí. Takže Gylt zřejmě ani nemá v pravém slova smyslu demonstrovat možnosti technologie, kterou Stadia nabízí. Tento úkol připadne až exkluzivitám, které jsou teprve ve vývoji. Ale třeba autoři GRIDu ze studia Codemasters se v těchto dnech nechali slyšet, že jejich závodní hra nabídne na Stadii alespoň nový mód pro 40 závodníků, který by na žádné jiné cílové platformě nebyl technicky možný.

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Další články
Nahoru