Blíží se Vánoce, je tady Black Friday, a tak není překvapivé, že nás ze všech stran zaplavují nabídky, slevy a nejrůznější akce. Hráči však nepředpokládali, že se jich dočkají přímo ve hře, a přesto právě to zažili někteří hráči Assassin’s Creed. Předevčírem se na Redditu či Twitteru začaly šířit reakce hráčů, kteří se během hraní setkali s vyskakovací reklamou, a asi není potřeba dodávat, že se jim to příliš nezamlouvalo.
Jeden z případů zaznamenal například uživatel s přezdívkou triddell24 na subredditu Xboxu, přičemž přiložil i názorné video ze svého hraní Assassin’s Creed Odyssey. Jednalo se o vyskakovací okno se slevovou nabídkou na Assassin’s Creed Mirage, které se objevilo při přechodu na mapu. Okno pak bylo možné zavřít, nebo přímo přejít na danou nabídku. Výskyt reklamy hlásili i další hráči, přičemž někteří potvrdili její přítomnost i na PlayStationu, čímž se Microsoft zbavil podezření, neboť někteří považovali tuto praktiku za jeho dílo. Společnost Ubisoft nicméně už přispěchala s vysvětlením na dotaz magazínu The Verge, podle kterého šlo o chybu, která má být v tuto chvíli již opravena. „Byli jsme upozorněni, že někteří hráči během hraní určitých titulů Assassin’s Creed narazili na pop-up reklamy. Šlo o technickou chybu, kterou jsme řešili hned, jak jsme se o ní dozvěděli,“ uvedl mluvčí Ubisoftu Fabien Darrigues.
Samozřejmě nelze popřít, že šlo skutečně o onu „technickou chybu“ a přidání reklam nebylo v tuto chvíli úmyslné, ale jisté je, že samy se do hry jen tak nedostaly. Pochopitelně tato funkce musela nějak vzniknout, na základě čehož lze usuzovat, že s nimi Ubisoft nějak experimentoval. A navíc je vzhledem k nabídce související s Black Friday více než aktuální, čili se nemůže jednat o nějaký dávný pozůstatek. Pokud snad jde o předzvěst plánů do budoucna, s nadšením se tento přístup rozhodně nesetká. Jak se nepřekvapivě hráči shodli, reklamu přímo ve hře považují za něco nepřijatelného, ba až ohavného, když jde o placený AAA titul, a ne žádnou mobilní free-to-play hru.
Hráčům se koneckonců nezamlouvají ani vyskakovací reklamy, které se příležitostně objevují v posledních měsících na Xboxu, ne však během hraní. A chceme-li vzpomenout podstatně agresivnější přístup, stačí zmínit NBA2K s nepřeskočitelnými reklamami před zápasy, které se už tak kromě toho navíc potýkalo i s kritikou kvůli mikrotransakcím.