NBA 2K21 nasadilo nepřeskočitelné reklamy před zápasem

NBA 2K21 nasadilo nepřeskočitelné reklamy před zápasem

Vývojáři postupují stejně jako v minulých letech. I kvůli vyšší ceně next-gen verze hráči zuří

Zdroj: 2K Games
19. 10. 2020

Aby vší kontroverze kolem mikrotransakcí v posledních dílech série NBA od 2K nebylo málo, vývojáři se měsíc a půl po vydání letošního ročníku uchýlili k dalšímu nepopulárnímu kroku. Stejně jako v uplynulých dvou letech, také letos dorazily do hry nepřeskočitelné reklamy, které musí hráči v rámci fiktivní 2K TV zhlédnout před zahájením zápasu, resp. odvysíláním přeskočitelné pre-show. Jedni z prvních si „vylepšení“ všimli redaktoři magazínu Stevivor, kteří dostali tip od jednoho ze svých čtenářů a následně informaci potvrdili skrze vlastní videa, zachycující start rychlého zápasu v doprovodu reklamy na Oculus Quest 2. Souběžně s tím na novinku upozornil také insider Okami, jehož tweet byl následně smazán, a fanoušci podle očekávání vyjadřují svůj nesouhlas.

Reklama je opět nastavena tak, aby vyplňovala dobu nutnou pro načtení hry, což je sice elegantní řešení, ale podle reakcí hráčů na Redditu nebo v diskuzích pod články na zahraničních webech jde především o princip. Podotýkáme, že NBA 2K21 je cenově plnohodnotnou záležitostí, dostupnou na PC za přibližně 1000 korun a na konzolích ještě o 800 korun dráže. Proto se hráči nechtějí smířit s tím, že další peníze vydělává vydavatel reklamními spoty, které jsou sice stejně nepříjemné, ale akceptovatelné ve free to play titulech. Navíc se tak v případě série neděje poprvé a vždy se objevovaly i radikálnější názory, vybízející k bojkotu hry. O to hůř, když druhá vlna prodejů NBA 2K21 teprve čeká s příchodem fantasticky vypadající, ale také povážlivě dražší next-gen verze. Právě incident s reklamami by mohl hře notně uškodit a hráči doufají, že v případě prodejního neúspěchu 2K kapituluje. Vzhledem k obrovské vlně zájmu, kterou trailery z vylepšené verze vyvolaly, však na tenhle scénář nevsázíme.

Mimo sérii NBA 2K se nepřeskočitelné reklamy objevily také v posledním díle UFC od Electronic Arts. Vývojáři je nasadili do opakovaných záběrů během zápasů a i v tomto případě nebyli hráči zrovna nadšení. Pod příspěvkem na Redditu se v září objevilo bezmála 4000 komentářů, které nakonec vedly k odstranění reklam a omluvě vývojářů. „Z vašich reakcí je zcela zřejmé, že reklamy v replayi a rozhraní hry nejsou vítány. Proto jsme je odstranili a omlouváme se za jakékoliv vyrušení od hry, které jsme vám mohli způsobit,“ znělo oficiální stanovisko EA. Na vyjádření 2K zatím stále čekáme.

Nahlásit chybu v článku

2

Napsat komentář

Další články
Nahoru