Šindži Mikami opouští Tango Gameworks

Šindži Mikami opouští Tango Gameworks

Překvapivá zpráva zaskočila fanoušky. Hororový guru odejde ze svého týmu

Zdroj: Archipel
23. 2. 2023

Slavný japonský vývojář Šindži Mikami údajně opouští studio Tango Gameworks, které založil v roce 2010 a dnes patří společnosti ZeniMax Media, potažmo Microsoftu. S překvapivou informací přišel dnes ráno web TrueAchievements. Opírá se přitom o údajný mail zaměstnancům ZeniMaxu, který měl rozeslat viceprezident Bethesdy Todd Vaughn.

Update: Mluvčí Bethesdy informaci magazínu TrueAchievements potvrdil s tím, že přejí do budoucna Mikamimu vše nejlepší a těší se, co dál přinesou talentovaní vývojáři z Tango Gameworks. Nadále ovšem není jasné, co bude dělat samotný Mikami.

Pokračuje původní zpráva: Mikami má tým opustit v nadcházejících měsících. Vaughn přitom zmiňuje nejen jeho zásluhy na hrách The Evil Within, Ghostwire: Tokyo nebo nedávném Hi-Fi Rush, ale také skutečnost, že byl mentorem pro mladší vývojáře, což je něco, co samotný japonský vývojář v rozhovorech opakovaně zdůrazňoval. Tedy, že chce dávat víc prostorů a šanci začínajícím tvůrcům. Studio Tango Gameworks má samozřejmě dál pracovat na svých projektech, ale nepochybně teď budou, pokud se zpráva potvrdí, všichni sledovat, co bude dál. Oficiálně zatím zprávu nikdo nepotvrdil.

Mikami opakovaně mluvil o tom, že chce udělat ještě jednu poslední vlastní hru, tedy nedohlížet na projekty jen z pozice producenta a mentora.

Šindži Mikami se narodil v srpnu 1965 a v Capcomu začal pracovat už v roce 1990. Proslavil se sérií Resident Evil, ale stál i u zrodu Dino Crisis. Podílel se ovšem z pozice poradce či producenta také na hrách Onimusha či Devil May Cry. Po odchodu z Capcomu vedl vývoj titulu Vanquish od PlatinumGames a Segy a pomáhal s Shadows of the Damned od Grasshopper Manufacture.

Více podrobností o Mikamim a jeho práci najdete v našich starších článcích. V uplynulých letech jsme psali mimo jiné o tom, že jak vznikl první Resident Evil a že autoři her jsou podle slavného vývojáře na vrcholu mezi 30 a 40 lety. Mikami opakovaně mluvil také o tom, že chce udělat ještě jednu poslední vlastní hru, tedy nedohlížet na projekty jen z pozice producenta a mentora. Ale vyznal se také z toho, že netouží dělat jen horory a velké hry. Otázkou samozřejmě také zůstává, zda jeho odchod znamená, že pomýšlí v 57 letech na důchod, anebo se chce pustit do jiné práce jinde…

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Další články
Nahoru