Tom Henderson „potvrzuje“ letošní vydání PS5 Pro

Tom Henderson „potvrzuje“ letošní vydání PS5 Pro

Jeho zdroje se shodují s již vyřčenými detaily. PS5 Pro má vlastní upscaler a AI akcelerátor

Zdroj: Sony
18. 3. 2024

Začíná se zdát, že se hráči koncem roku skutečně dočkají výkonnější verze konzole PlayStation 5. Ačkoliv je i s odkazem na historii pravděpodobné, že Sony k tomuto kroku přistoupí, oficiálně nevíme nic a dosavadní náznaky většinou přicházely od insiderů, kteří nepatří k těm nejprověřenějším. Situace se ale nyní výrazně mění, protože PlayStation 5 Pro rozebírá Tom Henderson, od svých zdrojů získal nejen termín možného uvedení, připadající na letošní Vánoce, ale také detailní hardwarové specifikace, a uvedl, že se zprávy, které v minulém týdnu přišly z kanálu Moore’s Law is Dead na YouTube, shodují s tím, co zjistil on sám.

Tom Henderson už v závěru minulého týdne v jednom ze svých článků na stránkách magazínu Insider Gaming uvedl, že PS5 Pro má renderovat obraz o 45 procent rychleji než aktuální model, mluvil o vylepšeném ray tracingu, ale také o vlastním upscaleru obrazu s podporou umělé inteligence, a doplnil také očekávaný výkon 33,5 teraflopů, což by byl trojnásobný nárůst oproti aktuálním 10,3 teraflopům. I díky tomu má podle Hendersona PS5 Pro zvládat zobrazovat hry až v rozlišení 8K, což má mimo jiné naznačovat i plánovaný update softwarové sady pro vývojáře. Ve stejném článku pak Henderson také uvedl, že očekává vydání konzole během letošních Vánoc a celou věc považoval za hotovou. V průběhu noci z neděle na pondělí ale přinesl další informace a ponořil se zejména do hardwarových specifikací PS5 Pro ještě hlouběji.

I s odkazem na některé Hendersonovy tweety je zřejmé, že informace o PS5 Pro načerpal od některého z vývojářů, protože na konto nové konzole mimo jiné uvedl, že devkit vypadá úplně stejně jako v případě základní verze konzole. A přidáme-li fakt, že v podstatě pouze opisoval informace, kterým podle svých slov příliš nerozumí, vycházel zřejmě z vývojářských dokumentací. Na každý pád zjistil, že rychlost operační paměti by se měla pohybovat kolem hranice 576 GB/s v porovnání s 448 GB/s u aktuálního modelu PS5. Navíc Henderson uvádí, že paměť PS5 Pro má pracovat efektivněji, takže nárůst rychlosti o 28 procent může být ve finále ještě vyšší.

Co se týče procesoru, PS5 Pro nemá přinést žádnou změnu – půjde o stejné CPU, které je v aktuálním modelu. Nově však bude moci PS5 Pro využít nový mód vyšší frekvence, která posune takt až na úroveň 3,85 GHz, což je přibližně o 10 procent víc než nyní. V tomto případě se zvýší napětí procesoru, což bude mít nepatrný dopad na výpočet grafiky, Henderson ale uvádí, že jde přibližně o 1procentní snížení, které tak patrně nebude příliš znát. A když už jsme u detailů týkající se výpočtu grafiky, platí vše, co zaznělo už na konci minulého týdne. Tedy o 45 procent rychlejší renderování obraz, 2-3násobně a v některých případech až 4násobně rychlejší vypočítávání ray tracingu, zapojení PSSR, tedy PlayStation Spectral Super Resolution pro zvětšování obrazu a vyhlazování hran, spolu s vlastní architekturou pro strojové učení a akcelerátorem umělé inteligence. Tohle všechno by mělo umožnit hraní v rozlišení 8K, jak je uvedeno výše, s naprostou jistotou bychom ale nečekali, že rázem všechny hry budou toto rozlišení podporovat a situace bude patrně obdobná jako v případě 120 fps u aktuálních titulů.

V závěru pak Henderson uvádí, že Sony chce zaručit konkurenceschopnost PS5 Pro například i tím, že konzole bude mít odnímatelnou optickou mechaniku, která bude kompatibilní s aktuálně prodávanou, a potvrzuje i kapacitu úložiště, která má činit 1 TB. Co se týče vydání, platit by mělo období podzim-Vánoce, na kdy připadá i vydání nové verze SDK. Cenu zatím Henderson nezná.

Nahlásit chybu v článku

8

Napsat komentář

Další články
Nahoru