The Day Before, MYTONA, The Day Before podle vývojářů zničila nenávistná kampaň

The Day Before podle vývojářů zničila nenávistná kampaň

Fntastic se naposledy hájí, že nešlo o podvod. Peníze na hře vydělali jen bloggeři, říká studio

Zdroj: Fntastic
24. 1. 2024
Název: The Day Before Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , Žánr: ,

Před dvěma dny došlo k avizovanému vypnutí online serverů hry The Day Before, čímž prakticky přestal titul existovat a v budoucnu se k němu i kvůli automatickému procesu vracení peněz na Steamu dostanou jen ti, kdo si klíč obstarali mimo ekosystém obchodu nebo hru dostali darem. Tito hráči navíc musí čekat na neoficiální offline modifikaci, bez které je možné dostat se pouze do hlavního menu, nikoliv do hry samotné. Stav po ukončení serverů zprvu nechávali vývojáři ze studia Fntastic bez komentáře, v průběhu středy ale zveřejnili na sociálních sítích příspěvek, který má sloužit patrně k poslednímu vysvětlení situace kolem hry z jejich pohledu a dle textu i k pojmenování jednoho z hlavních problémů, proč k výše uvedeným krokům muselo dojít. Vývojáři tvrdí, že velkou měrou se pod předčasný a nepříliš slavný konec hry podepsali všichni, kdo vedli nenávistnou a lživou kampaň, točící se zejména kolem toho, že The Day Before byl podvod.

„V poslední době se objevilo mnoho zavádějících informací od údajných anonymních zdrojů,“ začíná studio svůj komentář k aktuálnímu dění se snahou uvést věci na pravou míru a poskytnout oficiální vyjádření. V příspěvku komentuje pět okruhů, které se kolem hry točily už v minulosti a vyvrací celou řadu názorů i údajných důkazů, s nimiž podle slov studia přišli bloggeři ve svých falešných příspěvcích. Prvním z nařčení, kterému se Fntastic věnuje, je všeobecné téma podvodu a oklamání hráčů. Na tomto místě autoři The Day Before opakují, že od hráčů až do vydání hry nevybrali žádné peníze, nevedli žádnou crowdfundingovou kampaň a nenabídli možnost předobjednávek. „Poté, kdy byl vývoj hry ukončen, jsme společně s vydavatelem vrátili všem hráčům jejich peníze, a to zahrnuje i ty, kdo si o vrácení peněz nezažádali,“ zmiňují vývojáři a pokládají řečnickou otázku, kolik dalších společností přistupuje k tomuto procesu stejně jako Fnatstic. „Nejsme společnost, která vznikla přes noc. Fungujeme už od roku 2015 a vždy jsme naše podnikání vedli upřímně,“ doplňují zástupci studia.

Další komentář poskytují k nařčení, že podvedli vydavatele – tedy společnost Mytona – což ale Fntastic znovu popírá a vyzdvihuje, že od roku 2021 čerpají ze vzájemného rizikového kapitálu MytonaFntastic na vývoj dalších titulů, kam spadá i Propnight, hra, jenž dokázala překonat milion prodaných kusů. „Propnight také spolufinancovalo vývoj The Day Before,“ doplňují vývojáři a vysvětlují, odkud se vzaly peníze na vývoj v tuto chvíli již zrušeného projektu. Poté vývojáři komentují kauzu kolem zneužívání vývojářů, špatných vztahů vedení a zaměstnanců, případně nedůstojných podmínek pro vývoj. I tady zní všeobjímající negace a vývojáři vyjmenovávají, nakolik zaměstnancům pomohli se stěhováním, záležitostmi kolem hypoték nebo pojištění. „Nízká míra odchodů [z našeho studia] a fakt, že polovina těch, kdo odešli, se zase vrátila zpět, demonstruje pozitivní pracovní prostředí,“ říkají vývojáři a potvrzují, že všichni zaměstnanci tvrdě pracovali na tom, aby se The Day Before přetavil v úspěch.

Co hru zničilo a kdo na ní vydělal peníze?

Poslední dva body se pak týkají dojmu hráčů a z pohledu studia velmi nepříjemné snahy různých „bloggerů“ svézt se na nenávistné vlně vůči hře. Podle zástupců Fntastic to byli právě tito lidé, kdo skutečně vydělali na hře nějaké peníze, ovšem za cenu toho, že o hře šířili lži od samého začátku, prý „aby získali zhlédnutí a sledující“. Vývojáři se následně hájí, že implementovali do hry všechno, co ukazovali v trailerech – od vylepšování obydlí, přes detailní svět, až po offroadová vozidla. „Zneaktivnili jsme jen několik menších prvků, jako je parkour, a to kvůli bugům. Plánovali jsme ale tyto prvky zahrnout do plné verze,“ říkají vývojáři. Navzdory skutečnosti, že hra skutečně v předběžném přístupu nabízela jen velmi omezenou nabídku včetně malé mapy a zjednodušeného herního režimu, pak odkazují na údajně neovlivněné a neutrální streamy, kam řadí například vysílání Dr. Disrespetca. „Navzdory úvodním bugům a problémům se servery se mu hra líbila,“ říkají vývojáři a potvrzují, že hra velmi rychle obdržela řadu oprav a vylepšení. Nutno také přidat, že zmíněný tvůrce obsahu v závěru svého prvního hraní mluvil o hodnocení kolem 6 bodů z deseti a připustil, že pokud by nastaly některé konkrétní změny v rozhraní či systému progrese hráčů, mohlo by dle jeho názoru sahat The Day Before na čísla jako 7 nebo dokonce 8 bodů z deseti.

„Bohužel, nenávistná kampaň už učinila velké škody,“ uzavírají vývojáři a zmiňují také, že se jim po oznámení konce ozvalo množství hráčů, které naopak vyjadřovalo podporu a žádalo, aby se ve vývoji pokračovalo. To už však v tuto chvíli není možné, byť vývojáři vnímají snahu některých fanoušků připravovat modifikace a postarat se o to, aby alespoň kostra titulu přežila.

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Další články
Nahoru