Sony zveřejnila čísla prodejů PC verzí svých her

Sony zveřejnila čísla prodejů PC verzí svých her

Nejvíc se dařilo Horizonu. Od roku 2025 bude polovina her od Sony vycházet na PC a mobily

Zdroj: Sony
26. 5. 2022

Společnost Sony uspořádala v noci na dnešek tiskový brífink, ve kterém se zaměřila na shrnutí výsledků hospodaření herní divize a promluvila o budoucích plánech a vizích, které se v souvislosti s PlayStationem týkají celé řady témat. Jedno z nich se vztahuje k PC verzím ještě donedávna exkluzivních konzolových titulů, které začala Sony vydávat v roce 2020. Po necelých dvou letech od uvedení Horizon: Zero Dawn, na které navázalo Days Gone a začátkem letošního roku také God of War, zveřejňuje japonská společnost počty prodaných kusů a tvrdí, že v iniciativě hodlá pokračovat a rozšiřovat jí. Zlomovým bodem má být rok 2025, od kterého chce Sony vydávat polovinu své roční produkce na PC a mobilní zařízení.

Zdroj: Sony

Co se týče prodejů, nejvíce se z PC verzí her od Sony dařilo Horizonu. Hra dokázala k letošnímu březnu zaujmout 2,4 milionů nových zákazníků a výsledky značně převyšují výkon zbylých dvou titulů. Částečně je to samozřejmě dáno tím, že Days Gone a především God of War nejsou na PC dostupné tak dlouho, přesto se jich prodalo 852, resp. 971 tisíc kusů. V rovině příjmů se trojice her postarala přibližně o 115 milionů dolarů, rozdělených do finančních let 2020 a 2021, jak už ale bylo uvedeno výše, Sony chce v tomto segmentu posilovat a očekává, že jen v příštím finančním roce budou příjmy činit 300 milionů dolarů. To by přirozeně nešlo bez dalších her, mezi které samozřejmě spadá očekávaná kolekce Uncharted se čtvrtým dílem a spin-offem Lost Legacy, stejně jako další, dosud neoznámené tituly.

Jaké to budou, prezident Sony Interactive Entertainment nenaznačil, v loňském rozhovoru pro magazín GQ však otevřeně přiznal, že chystají velkou spoustu titulů pro PC a na postoji se očividně nic nezměnilo. Vyjmenovávat jednotlivé kandidáty nemá s ohledem na šíři portfolia Sony valného smyslu, jen upozorňujeme, že dříve vydané hry jako Death Stranding či tituly z produkce Quantic Dream sice byly po nějakou dobu exkluzivní pro PlayStation, ale nepochází z dílny PS Studios, tudíž je nelze k tomuto seznamu řadit, případně na nich stavět nějaké předpovědi. Nejsou to však pouze hry určené pro PC, kterých chce Sony nabídnout svým zákazníkům víc, Ryan mluvil také o mobilním portfoliu, které má rovněž růst a v roce 2025 kombinovaně s produkcí pro osobní počítače tvořit polovinu z vydaných her v daném finančním období.

Zdroj: Sony

„Rozšiřováním [našeho portfolia] směrem k PC, mobilním zařízením a také live service hrám, máme příležitost dostat se z úzkého segmentu, kam míří náš software, téměř kamkoliv,“ řekl Jim Ryan k vizi nabídnout hry od Sony na celé řadě platforem. „Myslím, že pokud to uděláme správně, chytře a s důrazem na kvalitu, možnosti výrazného růstu počtu lidí, kteří hrají naše hry, užívají si je a platí za ně, se exponenciálně zvýší,“ dodal pak prezident PlayStationu. V tomto ohledu mluvil zejména o live service titulech, kterých má v Sony momentálně vznikat 12 s tím, že dva z nich by už měly dorazit v aktuálním finančním období. „Pokud jen část z nich bude komerčně úspěšná, může to mít výhledově značný dopad na naší obchodní strukturu a její transformaci,“ dodal Ryan. A jak jste mohli sledovat v uplynulých měsících, Sony už na obou frontách – PC a mobilní zařízení – učinila určité významné kroky, které zapadají do předložené schématu a naznačují, kudy bude Sony kráčet v příštích letech. Zmínit můžeme koupi studia Nixxes Software, které je známé díky svým PC portům her například pro Square Enix, resp. angažování bývalého šéfa obsahu Apple Arcade Nicolase Sebastiana do vedení mobilní operací Sony.

Nahlásit chybu v článku

18

Napsat komentář

Další články
Nahoru