Mortal Shell

O úspěchu nezávislé soulslike akce rozhoduje cena a nápadité herní mechanismy

Zdroj: Playstack
Název hry: Mortal Shell Vývojář: Vydavatel: Datum vydání: 18. 8. 2020 Platformy: , , Recenzovaná verze: PlayStation 4 Žánr: ,

Už, když vývojáři ze studia Cold Symmetry představili svůj soulslike projekt Mortal Shell, získali si od fanoušků žánru velké sympatie. Vizuální stránka hry totiž – s ohledem na nezávislé pozadí – působí fantasticky a rozhodně musela i se vzpomínkou třeba na Demon’s Souls vyvolat žádostivý úsměv na tváří. A i když realita tak fantastická nakonec není, pořád se jedná o skvělou záležitost, která by mohla hráčům imponovat i svou nižší cenou.

Jak už název hry předkládá, ústředním motivem Mortal Shell jsou mrtvé schránky padlých válečníků, které si na sebe může hrdina navléct jako skvěle padnoucí šaty, včetně schopností a zbraní předchozích majitelů. Herní svět skýtá několik rozličných lokací, v nichž si pořádně zabojujete, i to má ale svůj háček. Jednak začne být hra po krátké chvíli čím dál tím snazší a jednak nenarazíte v kobkách a rozlehlých exteriérech na mnoho nepřátel. Třešinkou na dortu ale zůstávají bossové, kteří svůj nízký počet vyvažují nápaditostí a vizuálním ztvárněním.

Více detailů už naleznete ve videu.

Mortal Shell

  • Hardening coby nový blokovací mechanismus vnáší do soubojů zábavnou dynamiku
  • Ponurý svět rozložený do 3 království přináší vlastní výzvy i vizuální potěšení
  • Zjednodušené rozvojové systémy jsou atraktivní i pro nováčky v žánru
  • Pragmatické řešení běžných problémů v žánru pomocí nových mechanismů
  • Budgetová pořizovací cena bezpečně vyvažuje menší rozsah hry
  • Omezená variabilita vizuálů nepřátel či prostředí
  • Vizuální styl nedokáže zakrýt technické nedostatky v grafice
  • Běžní nepřátelé jsou až příliš čitelní na to, aby uspokojili náročné hráče
  • Omezené možnosti taktizování při volbě výbavy
  • Minimalistické množství hudebního podkresu nepřispívá atmosféře světa
Mortal Shell úspěšně čeří stojaté vody soulslike her vlastní vizí soubojového systému, temným světem a hratelností vstřícnější k nezoceleným nováčkům. Přestože rozvojové systémy postrádají strategickou hloubku a technické nedostatky jsou patrné na první pohled, nižší pořizovací cena tyto hrubky zdárně vyhlazuje.
7 Verdikt

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Další informace Rozumím