Dead Space (remake), Electronic Arts, Oblek Isaaca v remaku Dead Space mohl být úplně jiný

Oblek Isaaca v remaku Dead Space mohl být úplně jiný

Vývojáři uvažovali nad futuristickou vizí. Pak se ale vrátili k původnímu konceptu

Zdroj: Electronic Arts
22. 12. 2022
Název: Dead Space (remake) Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , Žánr: , Datum vydání: 27. 1. 2023

Už zanedlouho se budou moci hráči pustit do hraní očekávaného remaku hry Dead Space. Vývojáři ze studia Motive se rozhodli připomenout fanouškům tenhle skvělý sci-fi horor skrze náležitě vylepšenou verzí, a jak se přibližuje lednové datum vydání, zvyšuje se také frekvence nových zpráv a zákulisních detailů. Není se ostatně čemu divit, po vydání The Callisto Protocol od původního autora Dead Space očekáváme velkou bitvu na dálku, a zatím se zdá, že v Motive dělají všechno správně. Dead Space pod jejich rukama zůstává věrný své předloze, ale přináší mnoho nových vrstev a detailů, které z něj dělají po všech směrech moderní titul, což samozřejmě platí také o ikonickém obleku hlavního hrdiny. Vývojáři ve spolupráci s IGN přiblížili celý proces postupného přepracování a odhalili, že původně počítali s kompletní futuristickou změnou obleku, na kterou ale nakonec nedošlo.

Zdroj: Electronic Arts

V poměrně obsáhlém článku popisuje IGN nejen vznik původního obleku a hledání toho nejvhodnějšího konceptu, ale zaměřuje se právě na aktuální vývojáře, před kterými neležel nikterak snadný úkol. Dead Space je pro mnoho hráčů kultovní záležitostí, znají ho skrznaskrz, spojují si ho s určitými věcmi a remaku by patrně neprošlo, pokud by stěžejní části měnil. Přesto výtvarník a art director Mike Yazijian potvrdil, že když došlo na oblek, pustil se v podstatě do celé práce od nuly. „Zajímavé je, že jsme měli možnost kompletně redesignovat Isaacův oblek, což jsme udělali,“ řekl redakci IGN a podělil se o několik nepoužitých návrhů. „[Oblek] vypadal víc sci-fi, odpovídal tomu, kam chce většina autorů dojít, ale nepůsobilo to správně,“ řekl Yazijian a vysvětlil, že Isaac Clarke rázem vypadal až příliš futuristicky a naleštěně. To logicky neodpovídá zasazení a nakonec ani žánru hry, takže se vývojáři rozhodli koncepty zahodit a vrátit se k původnímu návrhu výtvarníka Či-Waj Laa.

Jak je ve finále patrné z videí, například ukazatele zdraví či nabití stáze jsou mnohem propracovanější.

Creative director Roman Campos-Oriola uvedl, že nechtěli přijít o některé ze stěžejních částí obleku, které podprahově vysílají signál, že Isaac, ačkoliv plně vybaven, je vlastně velmi zranitelný a stále zcela obnažený nepřátelům. Části obleku na žebrech či ramenech jsou vymodelovány tak, aby skutečně připomínaly kosti, což jde zase ruku v ruce s hororovým či gore námětem a smrtelností, která ze soubojů s nekromorfy čiší. Yazijian dodává, že samozřejmě chtěli zůstat věrní původní hře, což v případě obleku znamenalo zejména zachování známé siluety. Tu však s sebou přinášel jen v zásadě nezměněný původní design obleku, takže se jej v Motive rozhodli doplnit novými detaily, ale jinak do něj výrazně nezasahovat. Jak je ve finále patrné z videí, například ukazatele zdraví či nabití stáze jsou mnohem propracovanější a údajně lze vidět i nejrůznější pohyblivé mechanismy, které ukazatele pohání.

Podobně přistoupili vývojáři z Motive také k ikonické helmě, jejíž tvar zůstává zachován, stejně jako mechanismus otevírání jejího hledí, ale vývojáři vymodelovali vše od nuly a přidali kromě prokreslenějších detailů jednotlivých částí také věci, které budou vidět jen minimálně. Jde například o vnitřní polstrování helmy, aby Isaacovi pohodlněji seděla na hlavě, což s sebou zároveň přineslo i další rovinu uvažování, jaké materiály použít. Jak zřejmě víte, Dead Space se odehrává v době, kdy lidstvo už většinu zdrojů na své planetě vyčerpalo, a proto se vydává do hlubin vesmíru těžit asteroidy či jiná tělesa. Nepřicházelo proto v úvahu, použít pro polstrování kůži, které by podle Campose-Orioly bylo na světě už jen velmi málo. Lidé z Motive si ale nelámali hlavu jen nad helmou, vrásky jim dělaly například i boty, které se jim z původní hry jednoduše příliš nelíbily. Byly velmi obyčejné a těžkopádné, takže v remaku výrazněji obepínají kotníky či holeně a působí více spojené s oblekem. Přichází navíc i malý detail v podobě světel na patách, aby měl hráč indikaci sepnutí magnetického mechanismu.

Že vývojáři svou práci odvedli dobře, tedy alespoň podle dostupných obrázků a videí, pak podtrhuje fakt, že kdybychom výše uvedené detaily neznali, asi bychom si jich na první pohled ani nevšimli. Právě pro remake je takový přístup velmi žádoucí a bude nepochybně velmi zajímavé sledovat přímo ve hře další drobnosti a změny, na kterých se v uplynulých letech usilovně pracovalo. Jediné, co pak zbývá, je doufat, že případný úspěch remaku prvního dílu ponoukne EA k pokračování celé ságy, která už roky leží u ledu, a to je opravdu velká škoda.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru