Epic Games vydávají plnou verzi Unreal Enginu 5

Epic Games vydávají plnou verzi Unreal Enginu 5

Fáze předběžného přístupu končí. K dispozici je i bezplatný projekt s městem z Matrixu

Zdroj: Warner Bros.
5. 4. 2022

Minulý rok v květnu zveřejnila společnost Epic Games pátou generaci svého Unreal Enginu v programu předběžného přístupu. Po skvělé prezentaci, ke které lidé z Epicu použili nejprve PlayStation 5 a následně i Xbox Series X, přišel slib, že plná verze dorazí začátkem roku 2022, a i když by se dalo polemizovat nad tím, co je ještě začátek, čekání je v tuto chvíli u konce. Během dnešního vysílání nazvaného The State of Unreal 2022 došlo na potvrzení, že je engine k dispozici vývojářům a spolu s ním i dva bezplatné zkušební projekty – Lyra Starter Game a City Sample, ze kterého vychází technologické demo The Matrix Awakens.

Klíčovými funkcemi Unreal Enginu 5 je řešení pro dynamické globální nasvícení Lumen, systém pro virtualizaci mikropolygonové geometrie Nanaite, virtuální mapy stínů a upsampling systém TSR. Co se týče zkušebních projektů, Lyra Starter Game může být výchozím bodem celé řady videoher a Epic slibuje jeho postupné vylepšování. Vše je navrženo tak, aby testovací hra nabídla vhled do všech důležitých funkcí UE5 a naznačila možná řešení problémů, na které narazí vývojáři her nejrůznějších žánrů. Uživatelé, kteří pracovali s předchozí generací enginu, mohou Lyru považovat za evoluci projektu ShooterGame, ale Epic vyvrací, že by šlo o shodnou kopii implementovanou na UE5. Lyra Starter Game zároveň odhaluje nové testovací postavy – Mannyho a Quinn – které mají stejné zpracování skeletu jako MetaHumans a jsou přirozeně plně animovatelné.

Druhý projekt – City Sample – je pak možná ještě zajímavější právě díky spojení s demem Matrix Awakens, které navíc bylo částečně hratelné. Obsahuje město se všemi budovami, vozidly i postavami napojenými opět na projekt MetaHumans. Projekt demonstruje další použití systémů nové generace Unreal Enginu, jako je World Partition, zmiňované Nanite i Lumen, systém Chaos, Mass AI, MetaSounds i upscale pomocí TSR. Jak Epic naznačuje, vývojáři se mohou naučit, jak efektivně zpracovat do jejich projektů velké škálovatelné město, samozřejmě za použití i samostatně stahovatelných balíků s objekty. Je však důležité upozornit, že z projektu nelze zkompilovat Matrix Awakens tak, jak jej bylo možné hrát koncem loňského roku na konzolích nové generace, takže nelze očekávat stejný zážitek a všechny momenty, kterými se ukázka pyšnila.

Na závěr je samozřejmě nutné doplnit, že vydání plné verze neznamená v podstatě žádnou změnu pro vývojáře, kteří se už rozhodli Unreal Engine 5 použít. Samozřejmě mohou začít čerpat z kolektivního know-how a dalších vylepšení enginu, ale i nadále platí, že řada her už na této technologii vzniká a nemusí už trvat příliš dlouho, nežli dorazí ve větší míře. Mezi těmito tituly jsou například Senua’s Saga: Hellblade 2, Fortnite, Redfall, S.T.A.L.K.E.R. 2 nebo nový Zaklínač, jehož vývojáři dali Unreal Enginu 5 přednost před vlastní technologií RedEngine.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru