Další díl Summer Game Fest představil Unreal Engine 5

Fascinující demo ukázalo neuvěřitelně detailní scénu běžící přímo na PlayStationu 5

Zdroj: Epic Games
13. 5. 2020

Další díl herního seriálu Geoffa Keighleyho jménem Summer Game Fest odstartoval a po včerejším oznámení přepracovaných verzí prvních dvou dílů série Tony Hawk’s Pro Skater přinesl známý moderátor a jeho pořad bližší pohled pod pokličku technologického pokroku dnešních videoher. Konkrétně šlo o ukázku potenciálu chystané nové verze enginu Unreal a toho, co s touto technologií v zádech a hlavně v reálném čase dokáže vykouzlit hardware konzole PlayStation 5.

Po ukázce her z Xboxu jsme tak byli svědky další reálné demonstrace toho, co příští generace konzolového hardwaru dokáže, v tomto případě šlo ale o ukázku podstatně bohatší a byli jsme ubezpečování v tom, že Epic toto technologické demo předvádí na skutečném hardwaru a v reálném čase. A vzhledem k tomu, že právě Epic platí za technologického tahouna na poli enginů, tak tomu ani není důvod nevěřit. Nový hardware samozřejmě vyžaduje i nové řešení a tato demoverze pochopitelně neukazuje nic menšího, než samotný Unreal Engine 5, čili nejnovější iteraci a zcela novou generaci páteřní technologie ohromného množství her.

Upoutávka nese jméno Lumen in the Land of Nanite a je doprovázená komentářem dvojice zástupců z týmu Epic Games: Brianem Karisem a Jeromem Platteauxem. Vývojáři představují dvojici nejzásadnějších novinek, které lze v přiložené upoutávce vidět – systému Lumen a Nanite, na které se ostatně odkazuje již samotný název upoutávky. První, jak již její označení napovídá, se týká přepracovaného nasvícení scén a zde je dopad na celkový dojem viditelný hned na první dojem. Ostré denní světlo vypadá zcela uvěřitelně na poušti i v momentech, kdy proniká do uzavřených jeskynních prostor. Rovněž dodatečné světelné zdroje vrhají realistické stíny a budí dojem reálné lokace zasazené do rozpálené pouště.

Druhá zmíněná technologie nese jméno Nanite a poskytuje vývojářům rozšířené možnosti používat maximálně detailní předměty z hlediska geometrie. Jedním příkladem jsou třeba sochy skládající se z milionů polygonů a s texturami v 8K rozlišení (celkové rozlišení scény bylo 4K). A takto detailních soch tam bylo necelých pět set. S detaily objektů zároveň nadále souvisí i zdokonalená fyzika. To bylo ve videu viditelné nejen na detailech prostředí, ale například i v momentě, kdy se ze skály valily kameny. Jejich trajektorie byla v režii jejich struktury a tvaru. Vedle toho toto technologické demo ukázalo také vylepšený animační systém (viditelný například při průchodu vodou), pokročilejší destrukci a další drobnosti, které jsou vývojářům přístupné již nyní, ve verzi 4.25. Zde více detailů poskytuje například příspěvek na blogu, ve kterém Epic popisuje své další kroky ve snaze maximálně se přiblížit celkově fotorealistické grafice.

K tomu vývojářům dopomáhá i absence doskakujících detailů, celková dynamičnost scény i obrovská vykreslovací vzdálenost, což už je ale samozřejmě umožněno i hardwarem, na kterém demoverze běžela. Takto má zkrátka vypadat ničím nelimitovaný next-gen a pokud takto budou běžně nové tituly za pár let vypadat, tak minimálně po stránce grafiky jim bude těžko možné cokoli vyčítat. Nová generace enginu Unreal samozřejmě zacílí na všechny klíčové platformy a kromě PlayStationu 5 bude k mání i na konkurenčním Xboxu, na PC a koneckonců i na mobilních zařízeních a dalších dosud podporovaných platformách. Datum vydání je pak bez bližších detailů stanovené na rok 2021.

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru