Cyberpunk 2077, CD Projekt, Cyberpunk 2077 je díky path tracingu ještě krásnější

Cyberpunk 2077 je díky path tracingu ještě krásnější

Vylepšený vzhled si ale užije jen málokdo. Vyžaduje totiž ty nejvýkonnější grafické karty

Zdroj: CD Projekt
12. 4. 2023
Název: Cyberpunk 2077 Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , , , , Žánr: , Datum vydání: 10. 12. 2020

Tým z CD Projektu, který má na svědomí Cyberpunk 2077, je v těchto chvílích až po lokty ponořen do vývoje příběhového rozšíření Phantom Liberty. Přesto ale vzniknul prostor pro další úpravu základní hry, která se prostřednictvím nového patche dočkala výrazného technologického vylepšení. Patch na verzi 1.62 se totiž nevěnuje opravám chyb, ale přidává podporu funkcí Intel XeSS, Nvidia DLAA a hlavně path tracingu, který činí z už dostatečně vizuálně přitažlivé hry ještě o kousek lákavější počin. Jak sami vývojáři uvádí, ve spolupráci se společností Nvidia posouvají úroveň zpracování světelných paprsků a nabízí jejich kompletní simulaci napříč celou hrou a všemi scénami. Výsledkem je ještě uvěřitelnější pohled na hru, která sice může mít nějaké problémy v designu, ale vlastnímu ztvárnění Night City se dá jen stěží něco vytknout.

Vývojáři za tímto účelem zveřejnili první video z nové série – Behind the Settings – a vysvětlili, jak na tom byl Cyberpunk 2077 doposud, a co se s příchodem zmíněného patche změnilo. Jakub  Knapik, jeden z ředitelů grafického oddělení, přiblížil hráčům dosavadní přístup k ray tracingu. Hra jej využívala, ale nikoliv na všech místech a ne ve všech úrovních renderování jednotlivých scén. Některé z tradičnějších postupů, které jsou sice hardwarově méně náročné, ale nemají tak realistické výsledky, byly nahrazeny ray tracingem, což se mohlo zdát jako dostatečné. Jak se ale technologie vyvíjí a spolu s ní i výkon grafických karet, bylo možné přistoupit k celkovému použití path tracingu, který je ještě přesnější. Knapik celou situaci přirovnal k náhradě nesourodého týmu, který spolu navíc příliš nemluví, dvojicí efektivně pracujících lidí. „Jeden se stará o to, jak se pohybuje světlo a druhý řeší jeho odraz od všech povrchů,“ řekl Knapik. Vysvětlování bylo samozřejmě doplněno názornými obrázky, které snahu vývojářů jasně podtrhují.

Ačkoliv byste mohli namítnout, že se scény příliš neliší, jde skutečně o významný posun od toho, co považujeme za realistické, k tomu, co realisticky skutečně vypadá. Jde například o „přepálené“ sluneční světlo zvenčí při záběrech z tmavých interiérů nebo „rozpíjení“ světla neonů či jiného osvětlení ve tmě. Vývojáři jsou také patřičně hrdí na to, že každý zdroj světla ve hře nyní může vrhat stín a nezáleží na tom, zda je na daném místě jeden nebo sto zdrojů. Knapik vysvětlil, že dříve byli limitování počtem pouhých deseti světel, které vrhaly, resp. generovaly stín nejrůznějších objektů, což se nyní kompletně mění. Jak už jste ale pochopili, novinky přichází s krutou daní v podobě obrovské zátěže na výkon počítače, a podle upozornění CD Projektu RED si nový mód Overdrive užijí jen ti, kdo disponují grafickými kartami společnosti Nvidia, konkrétně řadou RTX 40. Výjimku činí RTX 3090, na které by měl path tracing rovněž fungovat, ale uspokojivě pouze v 1080p a při dosažení hranice 30 fps.

Vývojáři i z důvodu možných problémů označují zmíněný grafický režim jako technologické preview a i ve svých ukázkách jeho prezentaci doplňují technologií DLSS 3.0 pro plynulejší chod. Ve výše přiloženém videu ukazují, že na RTX 4090 bez path tracingu, ovšem se zapnutým DLSS na režim výkonu, dosahuje hra v rozlišení 4K s nejvyšším grafickým nastavením až 128 fps, zatímco se zapnutým path tracingem klesá hodnota až k 86 fps. Průměrné hodnoty pak činí 80, resp. 66 fps, takže si lze poměrně dobře představit dopad na výkon, což podtrhuje i vyjádření vývojářů, že bez DLSS 3.0 by zřejmě ani nemělo smysl o path tracingu uvažovat. A na závěr vývojáři samozřejmě připomínají, aby si všichni zájemci o nový pohled na Cyberpunk 2077 nezapomněli aktualizovat ovladače, konkrétně na verzi 531.41 a vyšší.

Pokud se vás využití path tracingu s ohledem na dostupný hardware netýká, ale přesto máte k dispozici grafickou kartu schopnou ray tracingu, můžete využít alespoň přídavku do fotomódu, který umí jednotlivé snímky renderovat právě s path tracingem. Protože se jedná o přípravu jediného snímku, zvládnou to i karty s 8 GB VRAM, příprava finálního obrázku ale i tak může zabrat i několik minut.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru