Life by You (zrušeno), Paradox Interactive, Autoři Life by You se měli o zrušení dozvědět z internetu

Autoři Life by You se měli o zrušení dozvědět z internetu

Bývalý vývojář tvrdí, že si prošli očistcem. Zrušení hry nechápe, prý si interně vedla skvěle

Zdroj: Paradox Interactive
20. 6. 2024
Název: Life by You (zrušeno) Vývojář: Vydavatel: Platformy: Žánr: ,

Paradox Interactive zrušil před dvěma dny vývoj hry Life by You a v rychlém sledu oznámil také zavření studia Paradox Tectonic, které na novém simulátoru života pracovalo pět let. Šlo o další nepříjemnost, která se v Paradoxu za poslední dobu odehrála, a situaci neprospělo ani to, že vysvětlení těchto rozhodnutí sice byla velmi diplomatická, ale do velké míry bezobsažná. Nový pohled na situaci ve studiu Tectonic ale nyní přináší bývalý zaměstnanec Willem Delventhal, který na Life by You pracoval od června loňského roku coby designér. Na síti LinkedIn sdílel příspěvek, ve kterém ze své perspektivy popisuje celkové dění kolem vývoje, a to i přes varování, že by jeho veřejné vyjádření mohlo mít následky.

Delventhal na úvod svého dlouhého vzkazu uvádí, že jde ve dvou letech o druhý projekt, na němž pracoval a který byl před dokončením zrušen. Patrně i tato osobní rovina ho přiměla promluvit nahlas o tom, co se podle něj ve studiu dělo a vyjádřit své nepochopení nad postupem Paradoxu. Připustil, že náznaky o možném zrušení projektu kolovaly ve studiu už nějaký čas. Přesto, anebo právě proto, ale celý tým usilovně pracoval na tom, aby připravil ten nejlepší možný předběžný přístup a pustil se do konkurenčního souboje s The Sims. „Dařilo se nám extrémně dobře. Nemohu sdílet konkrétní čísla, ale mohu říct, že podle interních metrik jsme měli nakročeno ke schválení [vydání Paradoxem] a nastavená čísla jsme o významnou část překonali,“ uvádí Delventhal. Několik týdnů před opakovaně odkládaným vydáním early accessu pak měli dostat od vedení „palec nahoru“, což naznačovalo, že Life by You skutečně vyjde a vývojáři budou moci pokračovat v jeho vývoji.

Nikdo nám neřekl proč. Místo toho jsme strávili měsíc v očistci a dělali všechno pro to, abychom dokázali, že si launch hry zasloužíme, říká Delventhal.

„Pak, dva týdny před vydáním, nám bylo sděleno, že nic vydávat nebudeme. A teď se k tomu přidala zpráva, že jsme společně s tím přišli o místo,“ okomentoval dění z tohoto týdne designér. Potvrdil za sebe také skutečnost, že se o zavření Paradox Tectonic dozvěděli zaměstnanci ze zprávy, která se objevila na internetu, což – pokud je to pravda – je jen další bizarní krok Paradoxu v tomto roce. „Nikdo nám neřekl proč. Místo toho jsme strávili měsíc v očistci a dělali všechno pro to, abychom dokázali, že si launch hry zasloužíme,“ pokračuje Delventhal a odhaluje, že studio bylo ochotné i hledat potenciálního kupce, sáhnout si na výplaty nebo pokračovat coby nezávislý subjekt po vlastní ose. „Na nic z toho se nám ale nikdo neozval,“ dodává zklamaný designér. Svůj vzkaz ukončuje výše uvedenou zmínkou, že byl varován před jakýmkoliv veřejným prohlášením, protože by to mohlo „ublížit jeho budoucí kariéře“ nebo mít dokonce právní následky. Sám si ale vybral, že tato varování bude ignorovat, aby dal světu vědět, o co vlastně kolem Life by You šlo.

„Nebudu lhát, jsem pořádně naštvaný. Ale snažím se zůstat klidný a zachovat nějaký respekt,“ uzavírá designér svůj vzkaz i s náznakem, že někdy jsou rozhodnutí šéfa nepochopitelné. „Měli jsme silný tým a silným projekt připravený k vydání pro velké publikum,“ zní poslední komentář k situaci, po kterém následuje osobní výzva vývojáře, aby se nezávislí vývojáři připojili k jeho Indie Game Academy. Sám se pak nabízí jako vývojář, který může přispět ke vzniku nějaké hry, v tuto chvíli si ale Delventhal prý stálé zaměstnaní hledat nebude. Na závěr vás pak samozřejmě musíme upozornit, že jde o jednostranné vyjádření, které v tuto chvíli nelze doplnit žádnou reakcí ze strany Paradoxu. A ačkoliv by se zdálo být na místě souznět automaticky s poškozeným vývojářem, historie nás už nejednou naučila, že pravda může být někde uprostřed a občas dokonce i na úplně jiné straně. Faktem také je, že Life by You sice chtělo vsadit na obsah generovaný hráči, a tím se odlišit od The Sims, jenže vznikající pokračování slavné série od EA bude chtít jít touto cestou s největší pravděpodobností také. I tohle nakonec mohlo přispět k rozhodnutí vedení Paradoxu nepouštět se do přímého souboje, který by bylo velmi náročné vyhrát.

Nahlásit chybu v článku

2

Napsat komentář

Další články
Nahoru