branding
Life by You (zrušeno), Paradox Interactive, Paradox zrušil simulátor života Life by You

Paradox zrušil simulátor života Life by You

Konkurence The Sims byla opakovaně odkládána. Hry ale nakonec své síly vůbec nepoměří

Zdroj: Paradox Interactive
18. 6. 2024
Název: Life by You (zrušeno) Vývojář: Vydavatel: Platformy: Žánr: ,

Společnost Paradox Interactive v březnu 2023 oficiálně představila titul Life by You, který se měl stát konkurentem dlouholeté oblíbené sérii The Sims. Ačkoli z vizuálního hlediska byla hra již od svého představení hráči spíše kritizována, rozsáhlé možnosti hry zněly více než lákavě. Po několika odkladech spuštění předběžného přístupu, přičemž k poslednímu došlo před měsícem, už ani nebylo stanoveno nové datum a vývojáři děkovali za podporu a trpělivost. Ani jedno už však nebude potřeba, neboť se Paradox rozhodl hru ke značnému překvapení zrušit.

Life by You mělo dle původních plánů vstoupit do předběžného přístupu už 12. září 2023, v létě byl však odložen na letošní rok, konkrétně na 5. března. Tohoto data se vývojáři zřekli v únoru a jako nové stanovili 4. červen s tím, že jde o definitivní datum a k žádnému odkladu již nedojde. Jak už ale víme, ujišťování bylo zbytečné a 20. května oznámili další odklad. Tentokrát je skutečně poslední, ale bohužel ze zcela jiného důvodu. „Life by You bylo bohužel zrušeno. Omlouváme se a děkujeme naší věrné komunitě,“ stojí v příspěvku sdíleném na sociálních sítích Paradoxu společně s odkazem na blog hry, kde vývojáři pravidelně informovali o postupu vývoje. Se zprávou tentokrát přišel zástupce generálního ředitele Mattias Lilja, který se pokusil osvětlit obtížné rozhodnutí.

„Na hře se pracovalo dlouho a byli jsme nadšeni z jejího příslibu a potenciálu. Doufali jsme, že se nám podaří zanechat stopu v tomto vzrušujícím a pro nás novém žánru,“ píše Lilja a dodává, že to byl i důvod pro dva odklady – já však počítám celkem tři – aby mohli vývojáři využít veškerý potenciál. S každým odkladem měli pozorovat zlepšení, ale zpětně se možná příliš soustředili na detaily než na celek. Při posledním květnovém odkladu měli pocit, že hra stále postrádá některé klíčové prvky, poté však shledali, že cesta vedoucí k vydání by byla ještě dlouhá a nejistá. Nicméně podle Lilji byla hra slibná a vykazovala jisté kvality, silné stránky a obětavost týmu. Lidé ze studia Paradox Tectonic se ale dostali do bodu, kdy se domnívali, že ani delší čas by je dostatečně nepřiblížil k verzi hry, s níž by byli spokojeni. A proto se raději rozhodli přestat, i když to rozhodnutí přišlo pozdě.

V závěru příspěvku pak Lilja otevřeně uvádí, že neexistují žádné záruky, díky kterým by se s budoucími projekty nedostali do podobného stavu. „Upřímně, nic zaručit nelze. Je těžké vytvořit dobrou hru […] takže se musíme dlouze zamyslet nad tím, co nás přivedlo až sem a najít změny, které musíme udělat v zájmu toho, abychom byli lepší,“ uzavírá zástupce generálního ředitele Paradoxu svůj příspěvek. Nechává pod ním také otevřenou diskuzi, v níž fanoušci vyjadřují smutek nad tím, že byla hra zrušená. Zmiňují ale také řadu dalších podobných přešlapů z poslední doby, které má Paradox na svědomí, jako je neutěšená situace kolem Cities: Skylines 2, ukončení podpory Star Trek: Infinite půl roku po vydání nebo třeba rozchod Paradoxu s autory The Lamplighters League.

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Další články
Nahoru