Assassin’s Creed Shadows (Red), Ubisoft, Assassin’s Creed Shadows se prý v předobjednávkách daří

Assassin’s Creed Shadows se prý v předobjednávkách daří

Tvrdí to insider Tom Henderson. Bývalý vývojář pak naznačuje, že příběh mohl být úplně jiný

Zdroj: Ubisoft
20. 5. 2024
Název: Assassin’s Creed Shadows (Red) Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , , , Žánr: Datum vydání: 15. 11. 2024

Minulý týden ve středu představil Ubisoft další díl série Assassin’s Creed. Po mnoha a mnoha spekulacích, které už byly zejména v posledních dnech před zveřejněním traileru velmi přesné, došlo na odhalení Assassin’s Creed Shadows, ve kterém se s dvojicí hrdinů vydáme do Japonska. Naoe, která si osvojila umění nindžů a Jasuke, samuraj z Afriky, se vydají nejprve proti sobě, ale později společně za dalším dobrodružstvím, které se konečně odehraje v Japonsku. O této destinaci se v souvislosti s Assassin’s Creed mluvilo velmi dlouho, a i když se objevují názory, že Ubisoft s tímto zasazením přichází pozdě, insider Tom Henderson díky svým zdrojům zjistil, že to na zájmu o hru vidět rozhodně není. Na sociálních sítích uvedl, že se Shadows daří v předobjednávkách velmi dobře.

Známý insider tentokrát nepřidal žádné obsáhlé info ze zákulisí, pouze uvedl, že ačkoliv nemá k dispozici přesná čísla, nikdo prý není se zájmem o hru nespokojený. „Předobjednávky Assassin’s Creed Shadows vypadají velmi dobře,“ napsal konkrétně. Někteří hráči se podivují, že i přes některé kritické ohlasy dávají hráči své peníze Ubisoftu dopředu, ale z druhé strany zaznívá, že se není čemu divit. Jak jsme ostatně i my mnohokrát poukázali, internetová bublina diskutujících hráčů je jednak mnohem méně početná, nežli množina těch, kdo si hru koupí a reprezentuje navíc také jen určitý vzorek zákazníků. Těch, kteří se o svět her či oblíbené série podrobně zajímají a naráží mnohdy i na incidenty, rozhodnutí či výroky, které se k většině lidí nemusí ani dostat. A pokud byste Hendersonovi věřit nechtěli, stačí se podívat například na žebříček nejprodávanějších her na PS Storu, kde Shadows v žebříčku nejkupovanějších předobjednávek přeskočila akorát blížící se simulace F1 24. Nakonec, nový Assassin je v žebříčku 12 předobjednávek srovnaných podle počtu prodejů zastoupen hned třikrát, a to skrze základní hru i edice Gold a Ultimate.

Všechno ale mohlo být jinak…

V souvislosti s tím, že se o AC Shadows v posledních dnech hodně mluví, dostal se do popředí také příspěvek z Twitteru, pod kterým je podepsán vývojář, jenž měl v minulosti pracovat na konceptu hry ze série Assassin’s Creed zasazené do Japonska.  Na informace od scenáristy a grafika Chrise Fiska upozornil magazín DSOGaming, a nutno uznat, že i tato podoba příběhu vypadá slibně. Je nicméně nutné upřesnit, že Fisk nepracoval přímo pro Ubisoft, ale pro společnost Aeria, která měla s příběhem pomoci. Sám pak měl rozpracované jen některé části příběhu a to, co ve svém příspěvku popsal, mělo odrážet tehdejší celkovou vizi, pod níž byli podepsáni přirozeně i scenáristé a designéři z Ubisoftu. Fisk nicméně potvrdil, že s návrhem příběhu se mělo nějakou dobu pracovat jako s kánonem, vše bylo schváleno a zaneseno do interních dokumentů, o které se následně měli opírat vývojáři dalších dílů.

Jak tedy mohl příběh japonského Assasssin’s Creed vypadat, kdyby hra vyšla před přibližně deseti lety, kdy na něm pracoval i Fisky? Předně by hra měla úplně jiné hrdiny, resp. pouze jednoho – měl jím být mladý mnich Taka Jamauči. Jak Fisk vysvětlil, Taka znamená jestřáb, což bylo přirozeně v souladu s odkazem série jako takovým. Co se týče zápletky, vše se mělo opět točit kolem Úlomků ráje (Pieces of Eden), konkrétně pak kolem Meče ráje (The Sword of Eden). Jde o legendární meč, který se objevuje v historických příbězích mnoha zemí, a jak Fisk upozrňuje, můžete ho znát třeba jako Excalibur, meč Čingischána, nebo jako Hondžó Masamune. Právě k němu se měl podle chystaného příběhu dostat Nobunaga Oda a zajistit si tak v očích mnoha dalších vojevůdců neférovou výhodu ve své snaze dobýt Japonsko.

I z toho důvodu měly ostatní klany osnovat plány, jak se Ody zbavit s tím, že vykonavatelem měl být ve hře Hanzó Hattori, který se měl následně stát mentorem hlavního hrdiny a jeho zasvětitelem do bratrstva assassínů. Jak tedy chápete, žádná linka se samurajem se konat podle Fiska neměla, Taka byl trénován jako šinobi, a měl být součástí mise na vyvezení meče mimo Japonsko. Bohužel, transport byl přepaden templáři – ve hře zastoupenými jezuity – a meč byl ztracen. Situace se ale ještě zhoršila, protože Hattori byl zavražděn a jeho pán, Iejasu Tokugawa, měl hlavního hrdinu pověřit pomstou a také najitím meče. Fisk se pouští do dalšího podrobného vysvětlování, že se legendární meč dostal do rukou Hidejošiho Tojotomi, Taka mu ho měl ukrást a připravit tak slavného vojevůdce o sílu při invazi do Koreje. Následně se s ním měl střetnout v jeho vlastním hradu, zabít ho a ušetřit novorozeného následníka s vědomím, že po smrti Hidejošiho celý klan ztratí sílu. Pak tu ovšem byla ještě záležitost s mečem a Tokugawou, který chtěl Hondžó Masamune pro sebe, aby mohl zlikvidovat všechny své nepřátele v Japonsku a stát se vládcem celé země. Bratrstvo ale mělo nakonec odmítnout, meč mu nepředat a zmizet s ním neznámo kam.

Ačkoliv to zní poměrně dobře a uvěřitelněji ve smyslu propojení fiktivního příběhu se skutečnými historickými reáliemi, jde stále jen o nepoužitý koncept. Fragmenty se podle Fiska měly objevit ve zrušené mobilní hře Assassin’s Creed: Memories, ale ne tak podrobně a konkrétně, jako v případě údajné chystané hry.

Nahlásit chybu v článku

10

Napsat komentář

Další články
Nahoru