Zampella: BF2042 se příliš vzdálil klasickému pojetí

Hlavní muž značky Battlefield už se nebojí otevřeně mluvit o problémech posledního dílu

Zdroj: eGames.news
19. 9. 2022
Název hry: Battlefield 2042 Vývojář: Vydavatel: Datum vydání: 19. 11. 2021 Platformy: , , , , Žánr:

O přesných příčinách neúspěchu akce Battlefield 2042 od studia DICE můžeme vést dlouhé debaty. Nyní ale přišla řada přímo na společnost Electronic Arts, aby se pokusila pojmenovat důvody, které vedly k tomu, že netrpělivě očekávaná hra bezprostředně po uvedení katastrofálně propadla i u řady skalních fanoušků. List Barron’s přinesl rozhovor s Vincem Zampellou, který zakládal studia Infinity Ward i Respawn Entertainment a dnes dohlíží na celou značku Battlefield. Přepis placeného článku publikoval magazín Video Games Chronicle.

Podle Zampelly se poslední díl Battlefieldu trochu moc vzdálil tomu, co Battlefield znamená. Autoři se podle něj pokusili udělat několik věcí, které prý možná byly až příliš ambiciózní. Jako příklad uvádí snahu zvýšit maximální počet hráčů. Domnívá se také, že tým naopak nestrávil dost času tím, aby ve hře hledal skutečnou zábavu.

Potíž je nepochybně v tom, že problematický titul ke své škodě přichází se změnami i novým obsahem jen velice pomalu.

Na druhé straně si zjevně Zampella nemyslí, že by tyto snahy i inovace byly v principu špatné. Jen vývojáři nedošli k tomu nejlepšímu možnému výsledku. Je to poměrně očistný moment, když se přímo vysoko postavený zástupce EA už nezdráhá mluvit o problémech titulu a jeho selhání u kritiky i v prodejích. Indikuje to rovněž snahu chyby napravit a vyhnout se jejich opakování.

Tenhle očistný proces je ostatně patrný i na samotné hře, která třeba začala preferovat režim Breakthrough pro 64 hráčů namísto původních 128 lidí. Nový systém tříd má zase transformovat kritizovaný systém specialistů blíž k tomu, na co byli hráči zvyklí dřív. Potíž je ale nepochybně v tom, že problematický titul ke své škodě přichází s podobnými změnami i novým obsahem jen velice pomalu.

Můžeme jen doufat, že se EA a DICE i další studia pracující na Battlefieldu z těchto chyb poučí. Koneckonců právě pod Zampellou a jeho dohledem se má značka v dalších letech dramaticky rozrůst. Do vývoje byly zapojeny další týmy, pracuje se na mobilní verzi, návratu plnohodnotné singleplayerové kampaně a tak dál.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru