The Day Before, MYTONA, The Day Before se odkládá z března na listopad

Vývojáři The Day Before měli platit pokuty za chyby

Zákulisní informace přináší GameStar a další insideři. Problémem prý byli zakladatelé

Zdroj: Fntastic
2. 2. 2024
Název: The Day Before Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , Žánr: ,

Ačkoliv už minulý týden došlo k ukončení fungování serverů pro hru The Day Before a vývojáři ze studia Fntastic v patrně posledním vzkazu reagovali na část kritiky, která se na hru snášela ještě před jejím vstupem do předběžného přístupu i po něm, objevují se další zákulisní informace. A jak zřejmě tušíte, opět nejsou nikterak příjemné a již poněkolikáté kreslí obraz nefunkčního studia, toxického prostředí a ne zrovna adekvátního zacházení se zaměstnanci. Nové neoficiální informace o chodu Fntastic nyní přináší respektovaný německý magazín GameStar spolu s moderátory podcastu Game Two.

Jde o zprávy, které se celkově opírají o anonymní výpověď 16 bývalých zaměstnanců studia, jednoho dobrovolníka a dokonce i sedm bývalých zaměstnanců vydavatelské společnosti Mytona. To už je solidní vzorek, samozřejmě za předpokladu, že budeme informace předložené na obou zmíněných místech za relevantní a pravdivé. Na tomto místě je samozřejmě nutné podtrhnout, že jde o tradiční jednostrannou výpověď, ke které se zatím zástupci studia ani vydavatele nevyjádřili, s přihlédnutím zejména k renomé GameStaru ale zní zprávy opravdu závažně.

Jeden z faktorů, které vývojáři zmiňují jako nejproblematičtější, měla být dvojice zakladatelů studia – Eduard a Ajsen Gotovcjevi. Zdroje podcastu Game Two tvrdí (přes Eurogamer), že zakladatelé studia trestali a dokonce vyhazovali zaměstnance jen dle svého uvážení. Jako příklad uvádí vývojáři případ dvou zaměstnanců studia, kteří museli zaplatit pokutu ve výši necelých 2000 dolarů kvůli tomu, že poskytli pro hru dabing v nízké kvalitě. Eduard Gotovcjev pak měl oběma přes interní komunikační nástroj Continent sdělit, že jsou propuštěni kvůli nedostatku vůle.

Zaměstnanci ale promluvili také o setrvalém crunchování nebo sledování počítačů při práci z domova. Právě zmiňovaný nástroj Continent měl monitorovat veškerou činnost na daném počítači a zaměstnanci údajně museli souhlasit s tím, že při práci z domu je může kdokoliv kdykoliv kontaktovat a oni musí ihned reagovat a odpovědět zpět. To prý mělo vytvářet velký psychologický nátlak na všechny zaměstnance a ve finále snižovat, nikoliv zvyšovat produktivitu.

Obecně pak zaměstnanci mluví o nedostatečně silné vizi za celou hrou The Day Before a nepříliš jasném vedení vývoje. Náladě pak nepomáhaly ani časté pokyny k přepracovávání již hotových částí hry tak, aby byly v souladu s nejmodernějšími trendy a postupy. To mělo pro změnu snižovat celkovou motivaci a i to může být důvodem, proč nakonec The Day Before dopadlo tak neslavně. Uvidíme však, zda se vydavatelé či vývojáři k těmto zprávám vyjádří a jakou případně přednesou vlastní verzi. Nutno připomenout, že ve zmiňovaném posledním vzkazu vývojáři uváděli, nakolik jsou všechny podobné zprávy smyšlené a zcela neodpovídající skutečnosti, když měli všichni údajně táhnout za jeden provaz a propouštět se mělo jen minimálně.

Nahlásit chybu v článku

3

Napsat komentář

Další články
Nahoru