V roce 2022 jsme nevydali dost her, přiznává Phil Spencer

V roce 2022 jsme nevydali dost her, přiznává Phil Spencer

Potvrzuje, že 343 Industries budou i nadále vyvíjet Halo a velmi jej těší úspěch Hi-Fi Rush

Zdroj: Microsoft
30. 1. 2023

Microsoft má za sebou první letošní prezentaci připravovaných titulů, která nepřišla s datem vydání Forzy Motorsport, ale z druhé strany přinesla nečekané vydání skvělé hry Hi-Fi Rush od Tango Gameworks. O Developer_Direct, loňském roce i výhledu do toho aktuální pak mluvil prezident Xbox Phil Spencer s redaktory magazínu IGN a otevřeně přiznal, že ačkoliv moc dobře ví, co pro letošek chystají, loňský rok se herně příliš nepovedl. Odpovídal ale i na dotazy týkající se právě studia Tango Gameworks nebo lidí z 343 Industries, kteří i podle Spencerových slov zůstávají u vývoje Halo. Došlo ale také na seriál The Last of Us, který Spencer hodnotí velmi pozitivně a mluví o nové laťce kvality videoherních adaptací.

Začněme u hodnocení roku 2022, který podle Spencera nedopadl zcela podle představ. „Potřebujeme stálý přísun skvělých her, které si mohou hráči užít na našich platformách, a v tomhle ohledu jsme během roku 2022 neudělali dost,“ říká Spencer otevřeně. Přiznává také, že odpovědnost jde za ním, protože on řídí herní byznys v Microsoftu a tudíž je na místě kritizovat právě jeho. Z druhé strany ale doplňuje, že byl přirozeně obeznámený s náplní Developer_Direct a ví, co bude Microsoft prezentovat v červnu v Los Angeles, takže zůstává klidný a věří, že závazek vůči hráčům splní. „Měl jsem z her [na Developer_Direct] dobrý pocit. A je tu také vědomí, že Starfield bude hra, která dokáže zazářit na vlastní show a dobře odstartovat rok 2023, myslím, že jsme to potřebovali,“ doplnil pak Spencer a je několikátým zástupcem Xboxu, který blížící se prezentaci očekávané hry od Bethesdy naznačuje.

V těchto dnech je ale největší hvězdou Hi-Fi Rush, nečekaný úspěch v podání studia Tango Gameworks, který sice byl naznačován už dříve, ale až vydání a kombinace rytmu, krásné grafiky, pohodové atmosféry a zajímavých nápadů podtrhla, že studio Šindžiho Mikamiho nemusí dělat jen horory. Phil Spencer je samozřejmě zásahem hry potěšen a vnímá ji také jako určitou substituci Jet Set Radio Future, která se do nabídky starších her pro Xbox nikdy nedostala. „Jsou to odlišné hry, ale mají podobnou atmosféru,“ uvedl prezident Xboxu a mluvil dál o tom, jak se zrodil nápad na vydání krátce po Developer_Direct. „Byl to jejich nápad. Ze hry měli dobrý pocit, věřili stanovenému datu vydání a dostávali signály ohledně kvality,“ uvedl Spencer. Prozradil, že lidé z Tango Gameworks jednoduše chtěli během prezentace říct ono „magické“ – hrát můžete teď hned – a Microsoft nebyl proti. „Stále se učíme, neustále nasloucháme a zdá se, že komunita zareagovala dobře, což je dobrý signál,“ potvrdil Phil Spencer, kterému se Hi-Fi Rush samozřejmě velmi líbí.

Game Pass, studia a příjmy z her

Co se týče obchodní stránky věci, šéf Xboxu komentoval 12procentní pokles příjmů v porovnání se stejným čtvrtletím v loňském roce, který ale stojí v kontrastu s prohlášeními o zvyšujícím se množstvím předplatitelů Game Passu. Spencer to vysvětluje zejména tím, že před rokem přinesli během jediného čtvrtletí Halo Infinite, Forzu Horizon 5 a Age of Empires IV, což se nyní nepodařilo zopakovat a pokles tomu odpovídá. Potvrdil také, že není cílem Microsoftu příjmy z prodeje her neustále zvyšovat, resp. na tom stavět celé podnikání, což je pouze konstatování nastalé situace, která z velké míry chce spoléhat spíše na Game Pass. „Máme historicky nejvyšší počet předplatitelů a Game Pass stále roste,“ potvrdil Spencer. Z tohoto důvodu také věří, že službu pomůže posílit Redfall a Starfield, které se na ni objeví v průběhu letošního roku, ale uvedl také, že jsou s Game Passem stále průkopníky, takže je může i leccos překvapit. Spencer se dostal i k otázce ohledně 343 Industries, které postihlo nedávné propouštění. Jak uvedli sami vývojáři, nemělo by to mít vliv na vývoj série Halo, což Spencer potvrdil. Přiznává několik nešťastných kroků, které ve spojitosti s Halo Infinite všichni učinili, ale nadále věří vizi 343, které bude nadále srdcem i duší série Halo.

Myslím, že čím víc toho regulátoři vědí o hrách, jak celé odvětví funguje, kdo jsou hráči a jaké jsou naše cíle, pomáhá to celému průmyslu, říká Phil Spencer.

V závěru pak samozřejmě došlo na probíhající snahy uzavřít akvizici Activisionu, v což Spencer nadále věří. Uvedl, že toho za uplynulý rok zjistil opravdu hodně, co se týká kupování jiných společností a připomněl, že když akvizici oznamovali, zmínili zájem rozhodnout vše do 18 měsíců. Nyní je to rok od oznámení, takže dalších 6 měsíců Microsoftu zbývá a vše nasvědčuje tomu, že se už schyluje k rozhodnutí v jednotlivých regionech. „Jsem si opravdu jistý. Aktivně pracujeme s regulátory z celého světa, jejichž souhlas potřebujeme,“ říká Spencer a mluví především o informování těch, kdo mají o obchodu rozhodnout. „Myslím, že čím víc toho regulátoři vědí o hrách, jak celé odvětví funguje, kdo jsou hráči a jaké jsou naše cíle, pomáhá to celému průmyslu,“ doplnil pak Spencer. A že necítí zášť vůči Sony, která se staví vehementně na odpor akvizice, potvrdil také velkým uznáním za seriál The Last of Us. „Je fantastický, […] všechna čest všem týmům, které na tom pracovaly,“ uzavírá Spencer.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru