V nové VR hře od Ubisoftu zachráníte hořící Notre-Dame

Zpřístupněna bude v březnu s premiérou filmu Notre-Dame on Fire. V hlavní roli jsou hasiči

Zdroj: Ubisoft
16. 1. 2022

V březnu se své premiéry dočká dokumentární drama Notre-Dame on Fire režiséra Jeana-Jacquese Annauda, které vezme diváky do útrob věhlasné katedrály v době, kdy ji před třemi lety zachvátily zničující plameny. Sledovat budeme moci pařížské hasiče ve velmi obtížném boji nejen s časem, ale v souvislosti s historickou hodnotou budovy také s nutností poškodit chrám při zásahu co nejméně. Zmiňovaný režisér nicméně hledal podle magazínu Variety další cesty, jak lidem zprostředkovat celou operaci, a do oka mu podle vyjádření viceprezidentky Ubisoftu Deborah Papiernik padl VR zážitek od Ubisoftu Notre-Dame de Paris: Journey Back in Time. Titul vyšel rok a půl po incidentu a vzal majitele headsetů pro virtuální realitu na procházku po katedrále tak, jak vypadala v Assassin’s Creed: Unity, což se nyní filmaři rozhodli ve spolupráci s Ubisoftem využít.

„Věděl, že máme k Notre-Dame zvláštní vztah, a asi proto za námi přišel. Nemyslím si, že by oslovil i někoho jiného,“ prozradila viceprezidentka. Dále uvedla, že se obě strany začaly o možné podobě projektu bavit na začátku loňského roku a zjišťovaly, jaký druh propojení by jim dával smysl. Největším omezením pro Ubisoft byl čas, protože hra měla být dokončena za rok, aby stihla doprovodit do kin zmiňovaný film, což automaticky vyloučilo možnost, že by vznikl plnohodnotný VR titul. To ovšem otevřelo dveře možnosti vytvořit únikovou hru a zařadit ji do katalogu partnerů z řad VR heren, které uvedly předchozí VR zážitky od Ubisoftu. „Jako u každé únikovky jde o hádanky a spolupráci se spoluhráči. Musíte projít katedrálou, najít relikvie, bojovat s ohněm a zachránit Notre-Dame než vyprší čas,“ popsala pak finální koncept hry Notre-Dame on Fire Deborah Papiernik.

Jak Ubisoft (ne)zachránil Notre-Dame

V souvislosti s požárem v katedrále Notre-Dame se probíralo téma, kterak vývojáři z Ubisoftu poskytnou historikům svůj model chrámu použitý v Assassin's Creed: Unity. Odstartovala tím vlna zaručených zpráv, že videoherní průmysl bezprecedentním způsobem přispěje k obnově historické památky, aniž by si většina médií ověřila, odkud informace pochází. Na začátku totiž byl článek zakladatele fanouškovského webu Ubi-Source Joea Parlocka, který pouze obdivoval detaily modelu ze zmiňované hry a rozhodně tím ze své pozice nekomunikoval postoj vývojářů. Pokud vás zajímají detaily, kauze jsme věnovali komentář, který vše uvádí na pravou míru.

Pokud byste se ptali, nakolik je popisovaná úniková hra věrná filmovému zpracování, tak ne úplně stoprocentně. Vývojáři, kteří měli přirozeně přístup ke vznikajícímu snímku, jej použili jako předlohu pro některé situace a nastavení celkové atmosféry, nejde však o přímou adaptaci. „Skutečnost, že jsme měli takovou podporu, živila motivaci našeho týmu,“ potvrdila Papiernik a na jejich projektu by to mělo být znát. Důležité také je, že na rozdíl od filmu, který si svou premiéru užije nejprve ve francouzských kinech, bude hra dostupná v partnerských hernách bez ohledu na region. „Máme zasmluvněných 630 mezinárodních partnerských míst, která mají přístup k našim hrám a tato se jim zpřístupní ve chvíli, kdy zmáčkneme tlačítko,“ potvrzuje viceprezidentka a oslovuje tím potenciálně i českou hernu Torch VR v Praze, která má přístup k únikovým hrám Escape the Lost Pyramid a Beyond Medusa’s Gate na motivy Assassin’s Creed.

Bohužel, v tuto chvíli nejsou k dispozici žádné obrázky ani trailery, je však pravděpodobné, že se po oficiálním odhalení projektu další podrobnosti objeví.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru