Gray Zone Warfare, Madfinger Games, Úspěch v Gray Zone Warfare si vyžádá nejen strategii

Úspěch v Gray Zone Warfare si vyžádá nejen strategii

Čeští vývojáři vysvětlují, jak lze přistupovat k misím. Na hře se podílí i bývalý voják SOF

Zdroj: Madfinger Games
31. 1. 2024
Název: Gray Zone Warfare Vývojář: Vydavatel: Platformy: Žánr: ,

Ambiciózní taktickou střílečku Gray Zone Warfare od brněnských Madfinger Games, která na rozdíl od předchozích mobilních počinů studia míří na PC, jsme si zde detailně představili při oznámení na začátku listopadu. Vývojáři nicméně informacemi nešetří a svůj počin se rozhodli postupně představovat i v rámci devlogů, přičemž se nyní zaměřili na jednu z nejdůležitějších částí hry, a to samotné mise. I nadále platí, že by hra měla dorazit do předběžného přístupu letos, přesné datum vydání ovšem zatím nebylo stanoveno.

V Gray Zone Warfare se jakožto bývalý příslušník speciálních jednotek a nově žoldák dostaneme na ostrov Lamang. Ten sice nabízí jistý punc dobrodružství, ale zároveň jde o nesmírně nebezpečné a smrtící prostředí, kde se pohybují i značně pochybní a tajemných lidí, což platí o zadavatelích misí. Na ostrově pak staneme proti množství protivníků, kteří se liší počty i výbavou, zatímco jsou vytvářeny vyrovnané podmínky, aby rozhodující faktor představovala strategie a zvládnutí boje. Úspěch nicméně nebude záviset jen na strategických dovednostech, ale i na vynalézavosti tváří v tvář nepředvídatelným výzvám. Vývojáři zdůrazňují, že neexistuje žádná předem daná cesta zaručující úspěch, a proto je potřeba být neustále ostražitý a mít se na pozoru, nepolevovat ve střehu a hlavně využívat každou strategickou výhodu, kterou prostředí hry nabídne, pro úspěch a přežití.

V rámci chystaného předběžného přístupu je plánováno 150 úkolů, během nichž bude možné vyzkoušet své různorodé taktické a bojové dovednosti. Vývojáři navíc nastiňují, že nechtějí hráče zbytečně omezovat, ale naopak jim poskytují jistou volnost co se týče objevování a průzkumu, například pomocí absence určených tras a značek. Orientace v nepropustné divočině samozřejmě nebude nic snadného, ale zvládnutí může poskytnout značnou výhodu. Rovněž je vhodné se dobře seznámit nejen s cílem mise, ale také s nepřáteli (další žoldáci a PMC, nejrůznější zločinci nebo vojáci ve službách místního diktátora), terénem a možnostmi vstupu do oblasti a úniku z ní. Během postupu bude samozřejmě nutné se s prostředím seznámit a přizpůsobit se mu, totéž ovšem může dělat i samotné prostředí. Z rychlého dosažení cíle se tak může najednou stát kupříkladu nečekaná a intenzivní přestřelka.

Přizpůsobit bude nutno i svou výbavu ve vztahu k postupu a celkově to vyvážit – přehnané hromadění výstroje vede k horší mobilitě, což se může v akci nepříznivě projevit. Nedílnou součástí je samozřejmě zbraň a úprava arzenálu, jejíž rozdíl bude v Gray Zone Warfare skutečně znát. Vývojáři později hodlají ukázat, jak pro tento systém využívají rozsáhlá data založených na těch z reálného světa. Důležitou roli samozřejmě hraje i zbytek družstva, přičemž každý má jiné přednosti a schopnosti, které je více než žádoucí zohlednit při plánování strategie a koordinaci postupu pro co největší efektivitu. Ne vždy je navíc nutné se dostat do konfliktu, někdy stačí zkrátka počkat a střetu s nepřítelem se vyhnout, ne vždy to ale bude pochopitelně možné. Ani chvilka klidu a bezpečí po dokončení mise a návratu na základnu ovšem neznamená vítězství, jelikož stejně jako hráč se i zbytek ostrova připravuje na další kolo a bojovou výpravu.

Pod dohledem odborníka

Nové informace jsou navíc doplněny zajímavým bonusem v podobě rozhovoru s někdejším vojákem speciálních jednotek Ondřejem Spisarem přezdívaným Spicy, jenž byl členem 601. skupiny speciálních sil generála Moravce AČR sídlící v Prostějově a účastnil se pěti misí v Afghánistánu a jedné na Mali. Spicy se podělil o své zkušenosti ze skutečných bojišť, spolupráci s vývojáři na hře a o svůj pohled na jednu z misí – Rat’s Nest – a jak by ji řešil on sám se svou jednotkou. Jeho zkušeností vývojáři využili ve snaze o co největší autenticitu, proto se Spicy na hře podílí jako konzultant a také při nahrávání pohybu jako mocap herec, který by tak měl být co nejvěrnější. Vývojáři si pochvalují jeho neocenitelné zkušenosti, jež za dlouhých 19 let nabral, díky nimž nabízí i svůj jedinečný na již zmíněnou snahu o maximální realismus.

Nahlásit chybu v článku

3

Napsat komentář

Další články
Nahoru