Upscaler obrazu od Microsoftu se jmenuje DirectSR

Upscaler obrazu od Microsoftu se jmenuje DirectSR

Společnost ho představí už letos na GDC. Jde o univerzální řešení pro hraní na Windows

Zdroj: Microsoft
25. 2. 2024

V polovině února se objevila zpráva, že Microsoft pracuje na vlastním řešení pro upscale obrazu her, které bude integrováno do Windows 11 a spolehne se při převodu do vyššího rozlišení na umělou inteligenci. Před dvěma týdny byly náznaky velmi nekonkrétní, což se ale v průběhu víkendu změnilo, když jsme se dozvěděli jednak název celého systému a hlavně termín, kdy jej Microsoft oficiálně představí světu. Tak tedy, DirectX DirectSR – alias Direct Super Resolution – bude představeno během konference GDC, která bude zahájena 18. března na výstavišti v San Francisku. Právě z programu této konference informace pochází, byť si na další detaily a hlavně obsah prezentace budeme muset počkat.

„Tým [starající se o] DirectX představí spolu s partnery z AMD a Nvidia nejnovější updaty a ta nejlepší řešení pro vývoj her. Microsoft nabídne první pohled na DirectSR, který pro vývojáře víc než kdy předtím usnadní škálovat rozlišení napříč zařízeními využívajícími Windows,“ láká Microsoft na svou prezentaci. Ujme se jí manažer týmu DirectX Shawn Hargraeves, vedoucí vývojář PIXu Austin Kinross, programátor Wessam Bahnassi z Nivide a softwarový inženýr z AMD Rob Martin. Přednáška by měla trvat hodinu a je v první řadě zaměřená na grafiky nebo technické ředitele z herních studií a společností.

Jak poukazuje magazín WCCFTech, je nicméně nutné poukázat na to, že informace z poloviny února, na které odkazujeme v úvodu, nemusí ve finále souviset s řešením DirectSR. Když se totiž o upscaleru pro Windows 11 mluvilo na neoficiální úrovni poprvé, byl označován jako AutoSR s předpokládaným zapojením od updatu 24H2. Z druhé strany je pak velmi zajímavé, že ať už spolu upscalery souvisí, či nikoliv, na DirectSR spolupracuje Microsoft s dvěma předními výrobci grafických karet, kteří navíc provozují vlastní řešení pro zvětšování obrazu z nižšího vyrenderovaného rozlišení – DLSS a FSR. Může tak dojít na představení poměrně zajímavé technologie, která by i s přihlédnutím k popularitě Windows mohla výrazněji promluvit do obvyklého souboje obou zmíněných systémů. Na tomto místě ale bude nezbytné skutečně počkat na oficiální data, nejlépe už v kombinaci s použitím ve hrách a výsledky, které lze nějakým způsobem měřit. Do té doby by to bohužel byly jen čiré fabulace.

Nahlásit chybu v článku

6

Napsat komentář

Další články
Nahoru