Unikly požadavky pro označení vylepšených her na PS5 Pro

Unikly požadavky k označení vylepšených her na PS5 Pro

Insider Gaming i nadále čerpá z informací od vývojářů. Rozlišení 4K s 60 fps má být standard

Zdroj: Sony
31. 3. 2024

Magazín Insider Gaming už několikrát v uplynulých týdnech informoval o vylepšené verzi konzole PlayStation 5, se kteoru podle svých informací počítá už na konec letošního roku. V polovině března navíc přinesl údajné hardwarové specifikace, podle kterých by mohla konzole přinést až trojnásobný výkon, počítáme-li pouze teraflopy, což v hráčích mohlo vyvolat pocit, že se konečně přiblížil standard v podobě hraní s 60 fps v rozlišení 4K. A skutečně, po několika dnech se zmíněný magazín ozývá znovu, tentokrát s požadavky na výkon jednotlivých her, aby mohly využít budoucí oficiální označení „PS5 Pro Enhanced“, tedy vylepšeno pro PlayStation 5 Pro.

Insider Tom Henderson na úvod svého článku vysvětluje, že momentálně je popisované razítko prezentováno jako „Trinity Enhanced“, což má odkazovat na kódové označení PS5 Pro, to však není v tuto chvíli podstatné. Důležité jsou ony požadavky, které zní velmi přímočaře. Hra bude muset zvládnout rozlišení 4K, alespoň za použití interního upscaleru PSSR, musí rovněž v tomto rozlišení běžet v konstantních 60 fps a přidat nebo vylepšit dosavadní efekty ray tracingu. Pokud na tohle všechno bude výkon PS5 Pro v případě konkrétní hry stačit, bude možné ji nadále promovat jako tu, která maximálně těží z možností nové konzole, s čímž se nepochybně počítá jak s jedním z nástrojů budoucí marketingové kampaně na hry i samotnou konzoli.

Podle Toma Henderson by takový nárůst výkonu ve hrách mohl být možný díky rychlejší operační paměti a lepšímu GPU, které má mít k dispozici více výpočetních prostředků a má být rovněž rychlejší než GPU v základní verzi konzole. Pak nicméně Henderson přidává ještě další možná kritéria pro následné označení PS5 Pro Enhanced u her, které vyšly dříve. Jsou jimi například zvýšené cílové rozlišení v porovnání s tím, jak běží na současné verzi konzole, zvýšení frameratu nebo nové zapojení efektů ray tracingu. Je nicméně nutné chápat, že udělování tohoto razítka bude v zájmu Sony, stejně jako v zájmu vývojářů, a je tudíž velmi pravděpodobné, že se obě strany budou snažit, aby takových her bylo k dispozici co nejvíce.

Nahlásit chybu v článku

4

Napsat komentář

Další články
Nahoru