Už před několika lety se zejména v souvislosti s rychle vycházejícími díly série Far Cry a jejími spin-offy začalo opatrně mluvit o tom, že by mohl Ubisoft trochu brzdit. Na jednotlivých hrách byla znát všeobecná recyklace herních mechanismů i dílčích postutpů a vzájemná podoba začala být hráčům stále nápadnější. Vědomi si toho samozřejmě byli i vývojáři, a ačkoliv série Far Cry zůstává už po sedm let od vydání třetího dílu stále takřka identickou záležitostí, dramatickou změnou konceptu už stihl projít Assassin‘s Creed i Ghost Recon. Z do té doby obstojně velkých her, jejichž dohrání zabralo v případě Unity či Future Soldier přibližně 20 hodin, se staly monstrpojekty, kde se hrací doba počítá až ke stovce hodin, a pokud jste se s tímto přístupem dosud nevyrovnali, budoucí hry od Ubisoftu už pro vás asi nebudou. Šéf Ubisoftu Yves Guillemot totiž v rozhovoru pro Games Industry potvrdil, že se k menším hrám vracet nebudou a svoji nejbližší budoucnost chtějí spojit s open-worldy, ve kterých se údajně jakožto vývojáři skutečně našli.
Udržitelné to je, protože svět je velký a potenciálních hráčů mnoho. V posledních letech navíc sledujeme, že hráčská základna našich her konstantně roste.
„Pokud chcete příběh na nějakých patnáct hodin, pak jej můžete mít, ale společně s dalšími příběhy v jednom balení. Nacházíte se ve světě, ve kterém můžete jít kamkoliv a zažít cokoliv. Naším cílem je, abyste měli hned několik [dílů] Unity v jednom Odyssey,“ vysvětluje Guillemot svou myšlenku. S vědomím toho, co nás v nejbližší době čeká, se pak podobné uvažování jeví pro některé série dosti nebezpečně a nejsme si úplně jistí, jestli by třeba případnému Splinter Cellu open-world skutečně seděl. Jisté ovšem je, že další megalomanskou hrou v tomto ohledu bude londýnský Watch Dogs Legion i připravovaný Ghost Recon Breakpoint, ačkoliv pochybujeme, že bychom se mohli bavit o podobnosti s rozlohou zmiňovaného AC Odyssey.
Kromě vlastní velikosti je ale nutné pozastavit se také nad otázkou, zda je vyvíjení stále větších her za stejnou cenu, nebo dokonce za cenu měsíčního předplatného vůbec udržitelné, v tomhle ohledu ale zůstává Guillemot optimistou. „Udržitelné to je, protože svět je velký a potenciálních hráčů mnoho. V posledních letech navíc sledujeme, že hráčská základna našich her konstantně roste, otevírají se nové trhy a životní cyklus jednotlivých titulů je delší než kdykoliv předtím,“ vyjmenovává Guillemot aktuální trendy. Tedy zejména hry, které fungují jako platformy pro přidávání dalšího obsahu, který je možné cyklicky hráčům prodávat po menších částkách i napříč několika sezónami. Je navíc stále zřejmější, že tento typ her a obchodní model pozvolna vytlačí mikrotransakce a loot-boxy, které se stávají čím dál tím častěji terčem ostré kritiky nejen ze strany hráčů, ale také ze strany legislativy jednotlivých zemí.
Ubisoft tak už nyní podle Guillemota zaměstnává spoustu lidí na to, aby mohli po vydání dané hry i nadále pokračovat ve vývoji a je možné, že se v blízké budoucnosti stanou novým standardem dvě tři rozšíření, velká jako několikrát zmiňované Unity, která naplno zužitkují původní práci vývojářů a platformu hry maximálně vytěží. Ostatně, není to něco, po čem už roky volají pravidelní hráči sportovních?
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Vytvářet OW jen proto, aby se maximalizoval životní cyklus hry (=peníze) a spoléhat jen na ně povede k tomu, že se jim hráči začnou vyhýbat. Nakonec je to stějne jen nastavovaná kaše. 😐
Ale Assassín a zejména Odyssey rozhodně žádný prázdný svět nemají; před rokem jsem začal hrát toto akční RPG a ten rok jsem pořád objevoval nová místa a nové lidi a jsem hrozně spokojený. Je to jako obří román. Ještě mi zbývají dohrát některá DLC. A nepovažuju se za casual hráče a už vůbec ne čistého konzumenta.
A to samé Wildlands nebo nyní překvapivě i Breakpoint. To pro mne je prostě bohatá hra na celý rok, kde je důležitá explorace a ta je bohatě odměňována.
Pokud věří v open world , měli by si být vědomi jak zoufale prázdné světy tvoří . Nevěřím tomu , že budoucnost je v generické hratelnosti a repetitivnosti kterou produkují dneska .Možná že se zaměřili na mainstream až casual hráče , díky kterým zatím svoje plytké světy prodávají ….ale mně už nudí a jestli mám zájem hrát něco podobného i za dvacet let , tak rozhodně chci už za rok hry s obsahem a překvapujícími zvraty . Ubisoft si „svoje“ Deerhuntery může veselé prodávat dál a můże být spokojený ….beze mne .
Krále her , kterým byla v osmdesátkách RPG už v polovině devadesátek převálcovaly FPS . MMORPG se pokusily převzít žezlo od FPS osekáním RPG formy na kost ve formě Diablo like kolem roku 2000 . A open world zase napodobuje MMORPG ….
Nedivím se Ubisoftu že chce dělat hry pro masy a mít prodeje z generických světů ,z pohledu korporátního manažera to je správný směr …. Jako hráč však doufám že se nedočkáme AAA variace na téma kde je Willy ? za pár let .
Je docela zajímavé, jak lidi co nemaj rádi Ubisoft považují naprosto otevřeně hráče jejich her a lidi jako já, co se rádi ztrácí ve velkých světech jako Odyssey, za kriply a sami sebe za znalce.
Je tu vlastně jiný argument proti Ubisoftu, než předsudek že jsou ty světy opakované a stejné (nejsou ani v nejmenším, liší se to díl od dílu dost extrémně, snad jen s vyjímkou střílečky FC, tento pohled není ani vzdáleně objektivní) a že jsou jejich hráči idioti?
Je tu něco skutečně relevantního?