Ubisoft se k menším hrám typu Unity vracet nebude

Chceme, abyste hru o rozměrech Unity mohli několikrát najít uvnitř Odyssey, říká Guillemot

11. 9. 2019

Už před několika lety se zejména v souvislosti s rychle vycházejícími díly série Far Cry a jejími spin-offy začalo opatrně mluvit o tom, že by mohl Ubisoft trochu brzdit. Na jednotlivých hrách byla znát všeobecná recyklace herních mechanismů i dílčích postutpů a vzájemná podoba začala být hráčům stále nápadnější. Vědomi si toho samozřejmě byli i vývojáři, a ačkoliv série Far Cry zůstává už po sedm let od vydání třetího dílu stále takřka identickou záležitostí, dramatickou změnou konceptu už stihl projít Assassin‘s Creed i Ghost Recon. Z do té doby obstojně velkých her, jejichž dohrání zabralo v případě Unity či Future Soldier přibližně 20 hodin, se staly monstrpojekty, kde se hrací doba počítá až ke stovce hodin, a pokud jste se s tímto přístupem dosud nevyrovnali, budoucí hry od Ubisoftu už pro vás asi nebudou. Šéf Ubisoftu Yves Guillemot totiž v rozhovoru pro Games Industry potvrdil, že se k menším hrám vracet nebudou a svoji nejbližší budoucnost chtějí spojit s open-worldy, ve kterých se údajně jakožto vývojáři skutečně našli.

Udržitelné to je, protože svět je velký a potenciálních hráčů mnoho. V posledních letech navíc sledujeme, že hráčská základna našich her konstantně roste.

„Pokud chcete příběh na nějakých patnáct hodin, pak jej můžete mít, ale společně s dalšími příběhy v jednom balení. Nacházíte se ve světě, ve kterém můžete jít kamkoliv a zažít cokoliv. Naším cílem je, abyste měli hned několik [dílů] Unity v jednom Odyssey,“ vysvětluje Guillemot svou myšlenku. S vědomím toho, co nás v nejbližší době čeká, se pak podobné uvažování jeví pro některé série dosti nebezpečně a nejsme si úplně jistí, jestli by třeba případnému Splinter Cellu open-world skutečně seděl. Jisté ovšem je, že další megalomanskou hrou v tomto ohledu bude londýnský Watch Dogs Legion i připravovaný Ghost Recon Breakpoint, ačkoliv pochybujeme, že bychom se mohli bavit o podobnosti s rozlohou zmiňovaného AC Odyssey.

Kromě vlastní velikosti je ale nutné pozastavit se také nad otázkou, zda je vyvíjení stále větších her za stejnou cenu, nebo dokonce za cenu měsíčního předplatného vůbec udržitelné, v tomhle ohledu ale zůstává Guillemot optimistou. „Udržitelné to je, protože svět je velký a potenciálních hráčů mnoho. V posledních letech navíc sledujeme, že hráčská základna našich her konstantně roste, otevírají se nové trhy a životní cyklus jednotlivých titulů je delší než kdykoliv předtím,“ vyjmenovává Guillemot aktuální trendy. Tedy zejména hry, které fungují jako platformy pro přidávání dalšího obsahu, který je možné cyklicky hráčům prodávat po menších částkách i napříč několika sezónami. Je navíc stále zřejmější, že tento typ her a obchodní model pozvolna vytlačí mikrotransakce a loot-boxy, které se stávají čím dál tím častěji terčem ostré kritiky nejen ze strany hráčů, ale také ze strany legislativy jednotlivých zemí.

Ubisoft tak už nyní podle Guillemota zaměstnává spoustu lidí na to, aby mohli po vydání dané hry i nadále pokračovat ve vývoji a je možné, že se v blízké budoucnosti stanou novým standardem dvě tři rozšíření, velká jako několikrát zmiňované Unity, která naplno zužitkují původní práci vývojářů a platformu hry maximálně vytěží. Ostatně, není to něco, po čem už roky volají pravidelní hráči sportovních?

Nahlásit chybu v článku

17

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru