Na konci května se objevily náznaky, že se do hry vrací hra Stuntfest od vývojářů z finského studia Bugbear. Bez předchozího upozornění o hře začali psát redaktoři polského magazínu Zdobywcy Gier, kteří prý viděli hru v akci a prohlédli si první screenshoty. Ačkoliv se v té době na mnoha místech mluvilo o Stuntfestu jako o novince, která by měla v ideálním případě skloubit šílenost FlatOutu a fyzikální hrátky z Wreckfestu, šlo o projekt, o němž samotné studio Bugbear otevřeně mluvilo už před šesti lety a dokonce se na YouTube dodnes nachází videa, v nichž fanoušci zkouší testovací verzi. Skutečnost, že se o hře mluvilo před několika měsíci, ale nebyla náhodná – THQ Nordic totiž právě dnes Stuntfest oficiálně oznamuje, v tiskové zprávě ale popisuje trochu jinou hru, než jakou měla být hra původně, a co je hlavní, na titulu nepracují lidé z Bugbear Entertainment, ale vývojáři z Pow Wow.
„Stuntfest kombinuje závodění, bouračky a destrukci s unikátní systémem pro vystřelování pilotů z kabiny,“ lákají vývojáři na úvod dnešní zprávy. V závodech se proti sobě postaví 18 hráčů, kteří se budou účastnit divoké eliminační soutěže napříč mnoha herními módy. Úkolem je samozřejmě vyhrát celý festival a co nejvíc zazářit, což by se ale s ohledem na první trailer a minulost duchovních předchůdců mohlo do hry propsat doslova. „Hráči se změní v živoucí náboje, vystřelované stovky metrů do vzduchu z jejich vozidel. Hráč může postavu ovládat během překonávání velkých vzdáleností a narážení do obrovských překážek,“ vysvětlují lidé z Pow Wow Entertainment. Vtip je v tom, že sami se sebou nebudete pouze střílet na terč, ale v určitých momentech budete moci využít i možnosti plachtit a třeba se i po vystřelení vrátit zpět do některého z jedoucích vozidel dole na zemi.
Nad rámec divokých závodů a vystřelování z kabin nabídne Stuntfest také místo pro sbližování s ostatními hráči v módu World Tour, kde bude moci každý dávat na odiv svou postavu i vozidlo s možností upravovat jeho vzhled i výkon. Co přesně se bude v tomto režimu dělat dalšího, nežli procházení a komunikace s ostatními, ale vývojáři zatím zcela neodhalili. Jasné ovšem je, že vsadili na bláznivou stylizaci, která velmi nápadně připomíná vzhled vznikajícího rebootu Saints Row a vlastně bychom se nedivili, kdyby napříč skupinou Embracer Group, pod kterou Pow Wow i autoři Saints Row z Volitionu spadají, došlo na sdílení know-how či dokonce některých assetů. Na další detaily si budeme muset počkat, ať už se týkají náplně, nebo ujasnění, na jaké platformy bude Stuntfest k dispozici. Alespoň prozatím mluví vývojáři pouze o PC, ale není vyloučeno, že se nabídka po upřesnění rozroste.
Na závěr pouze dodáváme, že studio Pow Wow bylo založeno v roce 2019 bývalými zaměstnanci z Ubisoftu a dalších evropských studií. V jeho čele pak stojí Milo Gutmann, producent a vývojář, jehož dosud největším projektem byl The Guild 3, který vedl coby game director. Jeho další kolegové ale mají zkušenosti z celé plejády her a je vidět, že se zhlédli v odkazu FlatOutu a chtějí zábavu posunout na další úroveň. Kdy? Ani to bohužel v tuto chvíli nevíme…
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.