Indiana Jones and the Great Circle, Bethesda Softworks, Souhrn z Xbox Developer_Direct 2024

Souhrn z Xbox Developer_Direct 2024

Indiana Jones s tváří Harrisona Forda, potvrzení data Hellblade II i detailní pohled na Avowed

Zdroj: Xbox

Rok se s rokem sešel a Microsoft skutečně navázal na svou loňskou prezentaci Developer_Direct, jak předpovídaly spekulace. Už před akcí jsme věděli, na co se můžeme těšit, a tak jsme se dočkali nových záběrů i velkého množství nových informací o řadě významných her, které zamíří na Xbox. Dočkali jsme se představení Avowed, dalších novinek o Senua’s Saga: Hellblade II, ale také úplně prvního a nemalého pohledu na herního Indiana Jonese. Ale také na jedno překvapení. Nuže, shrňme si, co jsme mohli vidět.

Indiana Jones and the Great Circle

I když jsme věděli, že Indiana Jones bude s největší pravděpodobností zlatým hřebem večera, dalo by se říct, že představení hry přesto dokázalo překvapit. Hra od švédských MachineGames ukázala cutscény i gameplay a celé to bylo obohaceno řadou komentářů od samotných vývojářů. Teď už oficiálně víme, že se hra jmenuje Indiana Jones and the Great Circle a je zasazena do roku 1937 mezi filmy Dobyvatelé ztracené archy a Poslední křížová výprava. Jde o akční adventuru, pro některé však může být překvapením, že si ji zahrajeme z pohledu první osoby, i když od studia MachineGames, tedy vývojářů Wolfensteina, to může být i trochu očekávatelné. Ujmeme se samozřejmě role legendárního archeologa, jenž momentálně zažívá vrchol své kariéry, ale bude se muset postavit nepřátelům a silám, jež pátrají po prastaré moci, a odhalit podivnou konspiraci napříč světem.

Z hlediska hratelnosti nás čeká samozřejmě průzkum a objevování, které se neobejde bez hádanek a důmyslnosti, kterou bude potřeba využít například i během stealthu. Archeologie ale dovede být i nebezpečná, čili samozřejmě dojde na nepříjemná setkání a nejeden střet, při němž bude potřeba tasit zbraň nebo se ohánět pěstmi. Jak jsme ale u Indyho zvyklí, po ruce má svůj věrný bič, kterým bude moci nepřátele rozptýlit, odzbrojit, či také prostě jen pořádně spráskat. To vše bude zabaleno do působivého filmového zážitku, který podporuje velice pohledně vypadající grafická stránka, a pochopitelně také příběh, který nás vezme do Vatikánu, Egypta nebo Himalájí.

Na tomto místě si pak zaslouží zmínku herecký představitel, který se role ujal, neboť herní Indy má sice tvář Harrisona Forda, ale hlas nikoli, což je vzhledem k věkovému rozdílu pochopitelné. Indyho zde ztvárňuje Troy Baker, jehož budou fanoušci znát především jako Joela z The Last of Us, Sama Drakea z Uncharted, Pagana Mina z Far Cry 4 nebo Bookera DeWitta z BioShock Infinite, hereckým oponentem mu bude (a zároveň záporákem)  Tony Todd, jenž loni zazářil jako Venom ve Spider-Manovi 2.

Indiana Jones and the Great Circle vyjde ještě letos na PC a Xbox Series, od prvního dne bude rovněž hra dostupná v Game Passu.

Avowed

První kroky prezentace vedly do studia Obsidian Entertainment, které nám ukázalo Avowed, a to vskutku důkladně, čímž navazuje na loňské představení gameplay traileru. Hra si prošla problémy, ale zdá se, že restartování vývoje vyplatilo a že jsou vývojáři na dobré cestě, aby hráčům letos nabídli kvalitní akční RPG. Jak už víme z dřívějška, jde o hru z pohledu první osoby, která je stejně jako Pillars of Eternity zasazena do světa Eora. Zde budou hráči nuceni prozkoumat nejrůznější ekosystémy, aby pátrali po podivném šířícím se moru, který nepostihuje jen tělo, ale i duši. V dnešním představení jsme si mohli prohlédnout nejen krásy příběhy, ale především hratelnost. V tomto soubojovém systému budou mít hráči možnost velice rychle volit mezi zbraněmi z rozsáhlého arzenálu, který si lze rovněž předpřipravit podle sebe a vlastního stylu hry. Samozřejmě nechybí klasika v podobě meče a štítu nebo luku, ale velký důraz je zde kladen i na magii, kterou lze kombinovat s bojem na blízko.

Přesné datum vydání zatím neznáme, ale dozvěděli jsme se, že hra dorazí na podzim 2024, a to na PC a Xbox Series, přičemž bude zahrnuta od prvního dne v Game Passu.

Senua’s Saga: Hellblade II

Více než čtyři roky po svém odhalení se vývojáři z Ninja Theory konečně přiblížili k vydání Seuna’s Saga: Hellblade II. Můžeme hned na úvod prozradit, že došlo na potvrzení spekulovaného data vydání – hráči se na PC a Xboxu Series skutečně dočkají 21. května letošního roku. Mírným překvapením nicméně je, že hra bude dostupná pouze digitálně, odráží se to ale na cenovce, která bude stanovena na ekvivalent 50 dolarů. Samozřejmě, stejně jako jiné hry přímo od Microsoftu a jeho studií, bude druhý Hellblade dostupný v nabídce Game Passu ode dne svého vydání.

Co se týče hry jako takové, viděli jsme řadu nových záběrů a mohli poslouchat vývojáře, kteří mluvili o detailně zpracovaném světě inspirovaném Islandem, stejně jako o psychóze, kterou hlavní hrdinka hry i nadále trpí. Ačkoliv se dokázala vypořádat s nástrahami z prvního dílu, její boj nekončí a opět se vydává za úkolem zajistit své vesnici bezpečí. Vývojáři opět počítají s binaurálním audiem, nikoliv však pouze pro vnitřní hlasy v hlavě protagonistky, ale i pro další zvuky či hudbu. Vývojáři rovněž potvrdili, že v nadcházejících týdnech a měsících budou mít pro hráče další informace, patrně i s nášupem nových záběrů přímo z vlastního hraní, kterých jsme se v nové ukázce příliš nedočkali. Přesto ale projekt působí skvěle a vývojáři z Ninja Theory si pochvalují, že i když už papírově nejsou nezávislým studiem, uvnitř a v souvislosti s vlastním fungováním se tak i nadále mohou cítit.

Visions of Mana

Ještě před zahájením Developer_Direct se šuškalo, že má Microsoft v klobouku jedno překvapení, o které by se mohla postarat společnost Square Enix. A ačkoliv nešlo o Final Fantasy, příliš daleko insideři nemířili. Vývojáři ze studia Xeen totiž odhalili Visions of Mana ve verzi pro Xbox, což je v historii téhle dlouholeté série vůbec poprvé. Jde tak mimo jiné o další důkaz vzájemného sbližování Microsoftu a Square Enix na cestě za dalšími zajímavými hrami pro Xbox, je však nutné dodat, že Visions of Mana letos v létě dorazí také na Steam, PS4 a PS5.

Co se týče hry jako takové, nešlo vysloveně o odhalení novinek, protože titul už byl v uplynulých měsících podrobně představen. Ukázka sloužila jako prezentace hry či celé série pro komunitu hráčů na Xboxu, ke které navíc nepromlouval jen producent hry, ale také autor monster a postav. V tomhle singleplayerovém akčním RPG na hráče čeká hrdina Val a nutnost zajistit, aby mana opět proudila z legendárního Stromu Many. Čeká vás prozkoumávání, souboje a spoustu roztomilých příšerek, které ale budou ve finále představovat i velkou výzvu.

Ara: History Untold

Oxide Games na akci detailně prezentovali strategii Ara: History Untold. Vyjde už na podzim a míří na PC i do Game Passu. Podobně jako v Civilizaci a dalších 4X hrách tu povedeme svůj národ k vítězství, ale autoři lákají na některé inovativní mechanismy, které mají osvěžit zaběhlý žánr. Nevedou tu například žádné předem dané pevné cesty k vítězství. Vy sami si určíte své cíle a můžete díky nim vyhrát. Vývojáři lákají na živý dynamický svět, v němž budeme zkoumat, budovat i válčit. Procedurálně generované mapy mají skutečně odrážet akce hráče a vizuálně reprezentovat důležité změny.

Zásadní roli má hrát také craftovací systém založený na sbírání zdrojů a výrobě nezbytných věcí. Našimi lídry v Ara nebudou jen politici, vládci a vojevůdci, jak je tomu obvykle ale obecně různorodé osobnosti historie, takže i vědci, umělci a myslitelé. Jednou z novinek jsou rovněž simultánní tahy, kdy se akce a volby každého národa vyhodnocují současně, i když jde stále o tahovku. Oxide Games úzce spolupracují s komunitou a chtějí hru i po vydání dál rozvíjet na základě zpětné vazby od hráčů. Hra byla oznámena v roce 2022 na letní akci Microsoftu a pracují na ní zkušení vývojáři, kteří dlouhá léta dělali třeba na Civilizaci.

 

Nahlásit chybu v článku

6

Napsat komentář

Další články
Nahoru