V průběhu noci se hráči Cyberpunku 2077 konečně dočkali – rozšíření Phantom Liberty je k dispozici a všichni se tak mohou pustit do špionážního thrilleru s řadou zajímavých postav, skvěle podaného příběhu i řadou vylepšení, ještě převyšující změny, které přinesl update na verzi 2.0. Díky zájmu o první, ale současně i poslední takhle velké rozšíření pro Cyberpunk 2077, vzrůstají počty souběžně hrajících hráčů, objevují se velmi pozitivní recenze a mnoho lidí se shoduje na tom, že nyní je hra konečně kompletní a ve stavu, který dělá radost. Ne všechno ale vývojářům vychází, ať už jejich přičiněním nebo zásahem okolností, které nemají pod kontrolou a kritika není zcela eliminována. Jednou z věcí, kterou museli zástupci CD Projektu vysvětlovat už před několika dny, byla nemožnost předběžného stažení Phantom Liberty na PlayStationu 5, pokud se k datadisku hráči dostali nákupem balíčku s plnou verzí hry. Druhou nepříjemností je deaktivace všech modifikací na PC – konkrétně na Steamu a Epic Games Storu – aby se předešlo problémům, padání hry a všeobecně horšímu zážitku, než jaký může verze bez modifikací nabídnout.
Attention all Steam and Epic players!
We wanted to let you know that mods will be automatically disabled for the launch of #PhantomLiberty. This is to prevent issues with the game that are caused by mods before they receive their update from the modding community. We want to…
— CD PROJEKT RED CS (@CDPRED_Support) September 25, 2023
O deaktivaci všech modů informovali vývojáři na sociálních sítích v předvečer uvedení Phantom Liberty. Jak už bylo řečeno, zpráva míří k těm, kdo hrají verzi ze Steamu a Epicu, nikoliv těm, kdo mají verzi z GOGu. Je to ale dáno tím, že zatímco k prvním dvěma verzím potřebujete mít centralizovaný launcher, verze koupená přes GOG může být spuštěna i mimo GOG Galaxy a nelze tudíž na dálku kontrolovat. „Chceme vám jen dát vědět, že modifikace budou v souvislosti s vydáním Phantom Liberty automaticky deaktivovány. Je to za účelem předejití možným problémům, které by mohly modifikace způsobit před tím, než od svých autorů z řad komunity obdrží příslušné updaty,“ vysvětlili vývojáři a navázali tak na dřívější upozornění, jak se to bude s modifikacemi mít. Důvodem je pak samozřejmě nejen to, aby měli hráči co nejlepší zážitek, ale také to, aby se CD Projekt vyhnul případné kritice, která by nemusela být v tomto bodě oprávněná.
Hráči reagovali různě, bylo to ale dáno patrně i mírným nepochopením toho, co vlastně ona automatická deaktivace modifikací znamená. Nejde o zrušení podpory modifikací ani jejich odstavení, hráči mohou svobodně zase modifikace aktivovat a využívat je, činí tak ale už jen na svoje vlastní riziko a odpovědnost za bezproblémový chod hry pak už nejde za vývojáři. Pokud byste ale chtěli čekat na updaty, kvůli změně některých částí interní struktury hry budou muset autoři příslušných modů napnout své síly a skutečně zapracovat na updatu, jehož doručení může nějakou dobu trvat. Například autor frameworku Cyber Engine Tweaks, který využívá mnoho členů komunity, mluví o několika týdnech oprav a podobné to může být i s jinými mody.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.