Cyberpunk 2077, CD Projekt, Rozpočet Phantom Liberty činil 80 milionů dolarů

Rozpočet Phantom Liberty činil 80 milionů dolarů

Přivést hru na next-gen konzole pak vyšlo na dalších 40 mil. Náprava reputace nebyla levná

Zdroj: CD Projekt RED
6. 10. 2023
Název: Cyberpunk 2077 Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , , , , Žánr: , Datum vydání: 10. 12. 2020

Vývojáři z CD Projektu zveřejnili finanční výsledky za uplynulé čtvrtletí a prezentovali je před akcionáři. Díky tomu se dozvídáme celou řadu zajímavých detailů, z nichž část jsme už popsali v naší ranní novince o hrané adaptaci Cyberpunku 2077 a další možné spolupráci s animačním studiem Trigger, autory seriálu Cyberpunk: Edgerunners. Nyní se ale můžeme přesunout k financím či prodejům, protože tváří v tvář ukončení vývoje Cyberpunk 2077 přichází i finální vyúčtování. Vývojáři totiž neváhali zveřejnit částky, které byly vynaloženy například na vývoj Phantom Liberty, ale stejně tak i na next-gen verze, díky kterým se Cyberpunk 2077 dostal na mnohem lepší úroveň a v očích mnoha hráčů se vykoupil z úvodních problémů.

Účet, prosím…

O finanční zprávě a rozpravě s investory detailně informuje magazín Kotaku, který hledá odpověď na otázku, kolik peněz bylo potřeba na to, aby byl Cyberpunk 2077 opraven. Jde samozřejmě o součty částek na všechna dostupná vylepšení včetně rozšíření Phantom Liberty, dává to ale v kontrastu s rozpočtem základní hry poměrně jasnou představu, že vedle vlastní práce jednotlivých vývojářů ve studiu CD Projekt RED byly třeba nemalé finance. Předně, Phantom Liberty podle zveřejněných čísel stálo 63 milionů dolarů. K tomu je však nutné ještě připočíst marketingovou kampaň, která činila dalších 21 milionů. Tím se v přepočtu dostáváme na částku necelých 2 miliard korun a rozpočtu, který je v kontextu výroby datadisku všechno, jen ne zrovna malý.

Pokud bychom měli připomenout odhadovaný rozpočet Cyberpunku 2077, činil 174 milionů dolarů, ovšem marektingová kampaň přišla CD Projekt na závratných 142 milionů dolarů. Jak Kotaku poznamenává, jde o obrovský rozdíl v porovnání s marketingem Phantom Liberty, nezapomínejme ale na to, že CD Projekt mluvil o Cyberpunku 2077 roky před tím, než hra vyšla, pořádal opulentní prezentace a přirozeně dělal všechno pro to, aby byla hra vidět. Když se ovšem posuneme v čase o několik let dál od vydání hry, dostáváme se k next-gen verzím, které byly současně i hybatelem velkých změn ve hře, které vyvrcholily nedávným patchem v souvislosti s Phantom Liberty. Dá se proto mluvit o tom, že next-gen verze byly velkou měrou prostředkem, skrze který se významně zlepšila celková reputace hry a CD Projekt za to náležitě zaplatil. Podle zveřejněných výsledků totiž next-gen verze spolykaly dalších 40 milionů dolarů, což v součtu s rozpočtem Phantom Liberty činí částku 125 milionů dolarů, resp. 3 miliardy korun vynaložené na zkvalitnění zážitku a defacto dokončení celého vývoje.

Budoucnost leží v Unrealu

Nyní už ale CD Projekt RED pracuje na druhém dílu hry, který zatím známe jako projekt Orion. Hra se nachází ve fázi konceptu a bude vznikat vedle nového Zaklínče, kterého pro změnu známe jako projekt Polaris. Velkou změnou bude přechod na Unreal Engine, o kterém vývojáři opakovaně mluvili a nedávno také ubezpečovali, že nebudou muset všechnu práci z původních her hodit do koše, ale naopak části použít a stavět na nich. Končí tak jedna velká éra spojená s RED enginem, který pomohl na svět nejen Cyberpunku, ale samozřejmě i Zaklínači. Pěknou tečkou téhle kapitoly pak může být i čerstvě oznámený počet prodaných kusů her vycházejících z obou těchto značek, který má přesahovat 100 milionů. Pokud bychom měli číslo rozdělit, Cyberpunk 2077 má na kontě 25 milionů prodaných kus, Zaklínač 3 dvojnásobek, Phantom Liberty kolem 3 milionů kusů a zbytek připadá na hry Zaklínač a Zaklínač 2: Vrahové králů.

Nahlásit chybu v článku

4

Napsat komentář

Další články
Nahoru