Respawn potvrdil pokračování Star Wars Jedi: Fallen Order

Respawn potvrdil pokračování Star Wars Jedi: Fallen Order

Společně s tím jsou ve vývoji další dvě hry. Těšit se můžeme na střílečku a strategii

Zdroj: EA

Vývojáři ze studia Respawn Entertainment potvrdili množící se spekulace a před krátkou chvílí oznámili pokračování Star Wars Jedi: Fallen Order. Ačkoliv ještě nebyl potvrzen název, jde podle tiskové zprávy o další díl v sérii Star Wars Jedi. Hra vzniká v týmu, který vede Stig Asmussen, stejně jako tomu bylo v případě titulu z roku 2019, takže je nanejvýš pravděpodobné, že půjde o přímé pokračování příběhu Cala Kestise, což ostatně naznačoval i závěr prvního dílu. Nad rámec toho se ale tým z Respawnu pochlubil i dalšími dvěma tituly, jejichž oznámení je do značné míry překvapením. Přímo v Respawnu má totiž vznikat také střílečka, jejíž vývoj vede Peter Hirschmann a ve spolupráci se studiem Bit Reactor také strategie. Obě hry jsou pochopitelně zasazeny do vesmíru Hvězdných válek a v tiskové zprávě se k nim přirozeně hlásí také Lucasfilm Games.

Co se týče pokračování Star Wars Jedi: Fallen Order, vývojáři z Respawnu a zástupci Electronic Arts potvrzují, že hra je již ve vývoji. Pokud bychom měli připomenout předchozí spekulace, novinář Jeff Grubb začátkem roku tvrdil, že k oznámení a potenciálnímu odhalení hry dojde ještě před E3, což se nyní zčásti vyplnilo. Přidat ale můžeme i informaci od insidera Toma Hendersona, který shodou okolností minulý týden tvrdil, že by pokračování Fallen Order mohlo dorazit už koncem letošního roku, a ani to nemusí být vzhledem k aktuálnímu dění vyloučeno. O hře jako takové se nicméně vývojáři blíže nezmiňují a zakladatel studia Vince Zampella pouze dodává, že je pro něj nesmírnou ctí pracovat ve spolupráci s Lucasfilm Games, a to nejen na úrovni vztahu mezi vývojářem a majitelem licence, ale také z osobního pohledu, protože se řadí k velkým fanouškům Hvězdných válek.

Strategie od autorů XCOMu a Civilizace

Jak už bylo řečeno na konto nové first person akce od studia Respawn, její vývoj vede Peter Hirschmann, který stál mimo jiné u zrodu ságy Medal of Honor a pracoval také na hrách ze série Battlefront a The Force Unleashed. Naposledy stál u vzniku Medal of Honor: Above and Beyond pro VR headsety. Jeff Grubb z magazínu VentureBeat ale na Twitteru zdůraznil, že tato nová Star Wars FPS není pro VR. Podle Hirschmanna je to pro něj splněný sen a titul nabídne příběh, jaký vždycky chtěl vyprávět. A konečně nově oznámená strategie z universa Star Wars vzniká v čerstvě založeném studiu Bit Reactor, které řídí Greg Foerstch. Respawn u tohoto titulu budou figurovat v roli producenta a samotný vývoj povede Bit Reactor, což je nový tým, který založili bývalí veteránu z Firaxisu. Jeho autoři dříve pracovali na sériích XCOM a Civilization. Ti už minulý týden naznačili, že se budou soustředit na tahové strategie. Greg Foertsch dělal ve studu Firaxis skoro 22 let a z toho 14 let strávil coby art director. K němu se připojili další kolegové. Foertsch prohlásil, že tahové strategie jsou přehlížené a mají velký potenciál, pokud jde o inovace. On a jeho kolegové chtějí zažehnout jejich další zlatý věk.

Novinář Jason Schreier uvedl, že pokračování Jedi Fallen Order je ve vývoji už nějakou dobu a vyjít by mělo letos, anebo příští rok. Strategie a FPS jsou podle něj vzdálené několik let a upozorňuje, že podobná oznámení nejsou často adresovaná jen hráčům, ale také potenciálním vývojářům, které projekty mohou nalákat k práci. Ostatně, Respawn hodlá v souvislosti s dnešním oznámením hledat další potenciální zaměstnance a na svých stránkách vypisuje neuvěřitelných sto otevřených pozic. Jde zároveň o nepřímou odpověď na Schreierův skeptický komentář, který zdůrazňuje, že nad rámec dnes probíraných titulů pracuje Respawn na populárním Apexu a v týmu má vznikat ještě jedna hra – dobrodružná singleplayerová adventura – na níž před svým odchodem pracoval Mohammad Alavi, veterán vývoje Apexu a designér Titanfallu. Schreier nechápe jak tohle všechno může být v silách jednoho studia, právě skokový nárůst zaměstnanců by ale mohl být způsobem, jak ukočírovat tolik projektů najednou.

Závěr tiskové zprávy už přináší jen tradiční skládání komplimentů a potvrzení, že jsou obě strany spokojeny s tím, co pod jejich rukama vzniká. „Jsme nadšení, že můžeme pokračovat ve spolupráci s talentovanými vývojáři z Respawnu,“ říká viceprezident Lucasfilm Games Douglas Reilly. Vyzdvihuje zejména jejich schopnost vyprávět skvělý příběh ze světa Hvězdných válek a postavit jej na skvělé hratelnosti. Přidává se také viceprezident Walt Disney Games Sean Shoptaw, který zmiňuje předchozí společné úspěchy a i on na dálku chválí nejen Respawn, ale také celou společnost Electronic Arts a herní divizi Lucasfilmu. „Díky zkušenostem a nadšení každého z týmů vytvoříme fantastické hry pro pestré publikum napříč celou galaxíí Hvězdných válek,“ věří Shoptaw.

EA příští rok vyprší jejich exkluzivita na Star Wars hry, ale jak už nějakou dobu vydavatel ujišťuje, to neznamená, že s tímto vesmírem končí. Na druhé straně se ale objevují také první projekty od dalších firem. Za zmínku stojí Star Wars: Eclipse od studia Quantic Dream, dosud nepojmenovaná hra od Ubisoftu a týmu Massive Entertainment nebo Star Wars: Hunters od NaturalMotion Games a Zyngy. Naopak to nevypadá, že by byl v přípravě nový Battlefront, jak fanoušci doufali. Tuto hypotézu pak dále podpořil Jeff Grubb z magazínu VentureBeat. Na třetí díl Battlefrontu bychom podle něj čekat neměli. DICE mají plné ruce práce s Battlefieldem. Tyto zprávy se objevily už v minulosti s tím, že EA dali Battlefieldu přednost před Battlefrontem.

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Další články
Nahoru