Lords of the Fallen, CI Games, Recenze Lords of the Fallen

Lords of the Fallen

CI Games se spolu s Hexworks vrací na místo činu. Čeká vás jedna z lepších „nefromovek“

Zdroj: CI Games
Název: Lords of the Fallen Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , Žánr: Datum vydání: 13. 10. 2023

V roce 2014 vydala společnost CI Games hru Lords of the Fallen. Počin vývojářů z Deck 13 si vzal za úkol, připravit hráčům lačnícím po další soulslike hře novou potravu. Hra nedopadla špatně, i když měla své nedostatky a ve finále se těm nejlepším kouskům v tomhle neúprosném žánru nepřiblížila. O necelou dekádu později tu jsou lidé ze CI Games znovu, když ponoukli vývojáře z Hexworks, aby se pustili do dalšího dílu. Dlouhou dobu se o něm mluvilo jako o pokračování – hra se dokonce nazývala Lords of the Fallen 2 – ale nakonec je z toho restart se stejným názvem jako před devíti lety. Podobnost u toho samozřejmě nekončí, zdá se však, že napodruhé vše dopadlo ještě lépe a výsledkem je solidní záležitost, ve které můžete s chutí strávit klidně i 40 hodin.

Do recenzování se pustil Petr, oceňuje zasazení i stylizaci dark fantasy, stejně jako rychlé souboje a skvěle zpracované bossfighty. I navzdory tomu, že hra vám neukousne z disku příliš místa – verze pro PS5 vyžaduje jen 40 GB – vypadá opravdu hezky, byť ji mohou chybět nějaké pompézní efekty. Skvělé je také přepínání realit a možnost v reálném čase nahlížet do démonského světa pomocí lampy. Dalo by se říct, že v tomhle je Lords of the Fallen skutečně unikátní, všechno ostatní, včetně chyb a nedostatků, si pak už můžete poslechnout v naší recenzi.

Lords of the Fallen

• Temný, zkažený ale přesto senzační svět a lore
  • Soubojový systém jemně obohacuje tradiční souls-like dynamiku novými pohyby
  • Mechanismus přecházení mezi dvěma dimenzemi obohacuje exploraci i výzvu
  • Propojená a rozmanitá struktura herního světa s nepovinnými lokacemi
  • Technická a estetická kvalita grafiky, nazvučení
  • Chyby v umělé inteligenci nepřátel a navigaci
  • Problematické zaměřování nepřátel a vyhodnocování priorit
  • Menší i větší technické problémy
  • Nerovnoměrná obtížnost a její komunikace hráči
S Lords of the Fallen se kruh soulsovek následujících šlépěje Dark Souls tak trošku uzavírá. Temné fantasy s nádechem nahnilých křižáckých výprav pracuje se zajímavým mechanismem dvou paralelně přepínatelných světů a vlastním unikátním zasazením. Hře se ovšem nevyhýbají běžné problémy žánru a vlastní technické překážky. I navzdory nim jde o poctivou zábavu pro fanoušky žánru, která se pyšní nadstandardní obtížností.

4