Vývojáři budou mít už brzy přístup k PS5 Pro, tvrdí Henderson

PS5 Pro může zlepšit i hry, které neobdrží patch

Pro využití výkonu údajné PS5 Pro nemusí vývojáři udělat nic. Ale ne ve všech případech

Zdroj: Sony
16. 4. 2024

Novinář Tom Warren ve svém článku pro magazín The Verge rozvinul již dříve uniklé informace o tom, jak bude fungovat označování her vylepšených v souladu s možnostmi konzole PlayStation 5 Pro. Je samozřejmě nutné upozornit, že se bavíme o spekulacích, které stojí na dalších spekulacích, insider Tom Henderson, který už o detailech mluvil na konci března, však vystupoval velmi sebejistě a Tom Warren v takové rétorice pokračuje. Oba jsou přesvědčení o tom, že informace, k nimž se patrně dostali prostřednictvím dokumentace k SDK PlayStationu, jsou přesné a řada vývojářů z nich už vychází při vývoji svých her.

Tom Warren se zaměřil na zmiňované označování vylepšených her pro PS5 Pro, konkrétně na podmínky, které budou muset vývojáři splnit, aby se na krabičce se hrou či u jejího profilu v digitálních knihovnách objevila samolepka PS5 Pro Enhanced. Warren opakuje to, co už odhalil Henderson, je nicméně konkrétnější při uvádění příkladů zvyšování rozlišení či frekvence snímků. Pokud tedy podle jeho slov poběží daná hra na základní verzi PS5 v dynamickém rozlišení 1080-1440p při 30 fps, ale na PS5 Pro v rozlišení 1280-2160p se stejnou frekvencí snímků, má nárok na samolepku. Také zvýšení fixního rozlišení například z 1440p na 2160p znamená nárok na samolepku, stejně jako přidání efektů ray tracingu, pokud při hraní na základní verzi konzole nejsou dostupné. V takovém případě bude hra „vylepšena pro PS5 Pro“ bez ohledu na jakýkoliv zásah do rozlišení či frameratu. A nakonec pouhé zvýšení frekvence snímků ze 30 na 60 při zachování stejného rozlišení je rovněž v souladu s tím, aby hra byla náležitě označena. Z opačného pohledu nebudou za „PS5 Pro Enhanced“ považovány takové hry, které pouze zaručí stabilnější framerate, nebo takové, které pouze zvýší spodní hranici dynamického rozlišení.

Teď už ale k novince, která by mohla být potenciálně velmi zajímavá pro řadu vývojářů, kteří například neplánují vydávat updaty či patche pro své starší tituly jen proto, že se PS5 Pro patrně chystá na trh. I takové tituly by totiž mohly být vylepšeny – byť bez jakékoliv samolepky – což by pro hráče mohlo být klíčové. Tom Warren mluví o funkci „ultra-boost“, která by mohla například pomoci titulům s VRR v dosažení ještě vyššího frameratu nebo automaticky zvýšit hodnotu variabilního rozlišení, v němž je titul renderován. Sony měla nicméně vývojáře varovat, že tyto funkce nejsou automatické a nemusí podpořit všechny hry napříč celým katalogem. Warren uvádí, že například hry, které mají fixní rozlišení a tomu na míru ušité nastavení grafiky, nepodají na PS5 Pro lepší výkon. Přesto ale i když vývojáři budou i nadále používat starší verzi SDK, budou moci využít umělou inteligencí poháněný upscaler PSSR a uvolnit tak výkon pro další výpočetní operace.

 

Nahlásit chybu v článku

3

Napsat komentář

Další články
Nahoru