Assassin’s Creed Valhalla, Ubisoft, První herní Grammy si odnesl assassinský Ragnarök

První herní Grammy si odnesl assassinský Ragnarök

Stephanie Economou byla oceněna za hudbu k Assassin's Creed Valhalla: Dawn of Ragnarök

Zdroj: Grammy, Ubisoft / koláž, Vortex
Název: Assassin’s Creed Valhalla Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , , , , Žánr: Datum vydání: 10. 11. 2020

Šedesátý pátý ročník předávání hudebních cen Grammy je za námi a letos máme ještě o důvod víc o tomto předávání psát i zde, ačkoli se hrám v minulosti již několikrát podařilo se k tomuto ocenění přichomýtnout. Právě letošní ročník se totiž rozrostl o novou kategorii Best Score Soundtrack for Video Games and Other Interactive Media, jejímž účelem je skutečně ocenit i hudební počiny na poli videoher a dalších interaktivních médií, což je opět další krok k tomu, aby byly hry nahlíženy podobně jako jiné druhy umění. A kdo si tedy tuto historicky první „herní Grammy“ odnesl?

Tato nová herní/multimediální kategorie byla oznámena loni v červnu a od té doby příznivci herní hudby napjatě vyhlíželi nominace, aby se dozvěděli, kteří umělci se jako první utkají o zlatý gramofon. Do 65. ročníku byly zařazeny nahrávky a díla (ne vyloženě samotné hry) vydané v období od 1. října 2021 do 30. září 2022, nominace pak byly oznámeny 15. listopadu 2022. V naší kategorii byli nominováni Christopher Tin za soundtrack k historické 4X tahové strategii Old World od studia Mohawk Games, Richard Jacques za původní hudbu k Marvel’s Guardians of the Galaxy, Bear McCreary za Call of Duty: Vanguard, Austin Wintory za Aliens: Fireteam Elite a Stephanie Economou za soundtrack k Assassin’s Creed Valhalla: Dawn of Ragnarök, která nakonec i zvítězila. Nejvyšší čas, aby si na svém Twitteru upravila popisek „Non-award-winning composer“ na vítězně znějící.

„Jsem poctěna, zejména proto, že se tato kategorie uděluje poprvé. Je to velká věc,“ pronesla Stephanie Economou při přebírání ocenění, „a jsem nadmíru vděčná, že tu mohu být.“ Rovněž dodala, že je vděčná Ubisoftu a hudebnímu supervizorovi Simonovi Landrymu za to, že byla k projektu a celému dědictví Assassin’s Creed díky tomuto rozšíření přizvána, dále samotnému vydavatelství a pochopitelně i všem hudebníkům, kteří její partituru přivedli k životu. Speciální vypíchnutí si pak vysloužili kytarista a orchestrátor Wayne Ingram, folk metalová skupina Wilderun, zpěvačka Ari Mason, zpěvák, textař a hudebník Einar Selvik, který se významně podílel na soundtracku původní hry, hornista Jake Baldwin a autor aranžmá Jon Monroe.

Jak už však bylo zmíněno výše, hry už se jistým způsobem na Grammy dostaly v minulosti. Na minulém ročníku uspěli Charlie Rosen a Jake Silverman z 8-Bit Big Bandu se svým aranžmá skladby Meta Knight’s Revenge, kterou původně složil Džun Išikawa pro hru Kirby Super Star z roku 1996. Skladatel Austin Wintory už byl rovněž nominován za hudbu ke hře, konkrétně k Journey v roce 2014, tehdy však v kategorii Best Score Soundtrack For Visual Media. Dokonce i Christopher Tin už měl částečně na kontě jednu herní nominaci, a to za skladbu Baba Yetu z Civilization IV z roku 2005, kterou pak v roce 2011 vydal v nové verzi na svém albu Calling All Dawns a ta byla následně nominována v kategorii Best Instrumental Arrangement Accompanying Vocalist(s).

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Další články
Nahoru