Apex Legends, Electronic Arts, Respawn se omlouvá hráčům za nadávky vývojářů Apexu

Po rušení her se v Respawnu také propouštělo

Zasažen byl tým starající se o Apex Legends. Počty propuštěných však nejsou známy

Zdroj: Electronic Arts
15. 3. 2024
Název: Apex Legends Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , Žánr: Datum vydání: 4. 2. 2019

Společnost Electronic Arts na konci letošního února promluvila o nutnosti propustit přibližně 700 lidí za účelem zefektivnění vlastních procesů a úspory nákladů na provoz jednotlivých studií a poboček. Andrew Wilson ze své pozice CEO celé společnosti však nebyl příliš adresný v tom, koho a v jaké míře se propouštění dotknulo, byť mluvil o rušení projektů a zavření studia Ridgline Games. Dva týdny poté nicméně přichází další zprávy, které naznačují, že se propouštění dotklo studia Respawn, konkrétně pak týmu, který pracuje na hře Apex: Legends, o čemž začali v noci na pátek mluvit jednotliví vývojáři.

Jak poukazuje britský Eurogamer, o propouštění promluvil například level designér Apexu Aaron Stump na Twitteru. „Tým Apexu byl zasažen propouštěním. Je vážně k vzteku vidět odcházet lidi, se kterými jsem pracoval téměř 3 roky,“ napsal Stump. Nebyl však jediný, kdo o propouštění v Respawnu informoval, další byla například vedoucí sociálních sítí Alex Ackerman, která potvrdila, že se stala jednou z obětí propouštění. „Po 20 sezónach v Apexu a pěti letech v Respawnu byla moje pozice označena za nadbytečnou a já přinucena odejít,“ napsala Ackerman. A nakonec můžeme citovat scenáristu Petera Stewarta, který sice z Respawnu neodešel, ale podobně jako Stump zalitoval toho, že se musel rozloučit s řadou kolegů.

Ačkoliv tedy zatím nemáme oficiální prohlášení Electronic Arts či studia Respawn, lze informaci o konkrétních dopadech propouštění považovat za jasně dané. S přihlédnutím k množství propuštěných lidí je ale jisté, že podobnou situaci nyní musela řešit i další studia, která pod EA spadají, otázkou ale je, v jaké míře. Jen namátkou, kromě Respawnu operuje EA se studii BioWare, DICE, Full Circle, Maxis, Motive, PopCap, Codemasters a nespočtem týmů v jednotlivých zemích a městech s tím, že celkově mělo být propuštěno asi 5 procent z celkového počtu 13 400 zaměstnanců.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru