Nová hra od autora Just Cause naservíruje násilí i emoce

Veteráni z Avalanche či Rockstaru představují první pohled na své akční RPG plné zločinu

Zdroj: Liquid Swords
6. 11. 2022

Švédského studia Liquid Swords jsme si mohli povšimnout letos v dubnu během akce State of Unreal na seznamu studií, která se pustila do vývoje svých her na tehdy představeném Unreal Engine 5. Vedle nich byly mnohem zajímavější názvy jako Sony, Microsoft, 2K a mnohé další, nicméně i Liquid Swords stojí za pozornost. Ačkoli se jedná o nové studio a zatím za sebou nemá ani jednu hru, je nutno zdůraznit, že bylo založeno někdejšími vývojáři z Avalanche, Rockstaru, EA DICE nebo Starbreeze. Nyní nejenže představili první informace ze svého prvního titulu, ale rovněž oznámili navázání partnerství se společností NetEase.

První hrou studia Liquid Swords bude akční singleplayerové RPG s otevřeným světem, v tuto chvíli ovšem není veřejně znám název, pokud jej už hra má – prozatím je označována jako #Game1. Ambice rozhodně nejsou malé, a tak studio rovnou uvádí, že se jedná o vysokorozpočtový AAA titul. Vývoj pak skutečně probíhá na Unreal Engine 5, jak bylo naznačeno v první půli letošního roku.

Zdroj: Liquid Swords

Příběh hry zabrousí do kriminálního žánru a vedle špínou prolezlého temného města plného nástrah a neřádu prozkoumá i nejrůznější lidské osudy. „Zatímco je město samo o sobě persónou, zároveň je domovem obrovského množství tajemných a zajímavých postav, které pohánějí příběh a hratelnost nečekaným směrem,“ udává oficiální popis nového projektu. Z něj je rovněž zřejmé, že nebude nouze o silné emoce a nejrůznější příběhy. „Jedná se o drsný pohled na žánr her na zločince v otevřeném světě, který se zaměřuje na hluboce lidské, zlomené a tragicky krásné příběhy z temného podsvětí našeho města – místa, které je sice jistě ošklivé a plné násilí, ale kde je také místo pro soucit, loajalitu a lásku.“

Jedná se o drsný pohled na žánr her na zločince v otevřeném světě.

Zatím vývojáři ukázali dva artworky, které rozhodně potvrzují jejich slova o násilí, ale bohužel z nich v tuto chvíli nelze vyčíst více o příběhu nebo zasazení. Objevují se náznaky, že inspirací byly akční filmy z 80. a 90. let a celkově éra VHS, což můžeme ostatně vidět i na jednom z obrázků. Na druhém pak můžeme spatřit ne zrovna tradiční výjev z kluziště. Jak spolu tyto dvě scény souvisí, můžeme zatím jen hádat. Pro rok 2023 bylo slíbeno více informací, nicméně už nyní se někteří vývojáři podělili pod původním příspěvkem o něco málo navíc, co vyplynulo z dotazů.

Zdroj: Liquid Swords

Jednou z otázek bylo například to, zda lze očekávat něco podobného jako GTA, což podle studia není na místě, neboť to nemá být nutně „jako něco jiného“. CEO Liquid Swords a tvůrce Just Cause Christopher Sundberg, který dříve působil jako kreativní ředitel v Avalanche Studios, navíc podotkl, že na boji a vozidlech pracuje tým jako tehdy v Avalanche u herního Mad Maxe. Nad rámec informací uvedených na webu studio rovněž potvrdilo pohled ze třetí osoby.

Liquid Swords a NetEase

Studio Liquid Swords založil v roce 2020 již zmíněný Christopher Sundberg, který Avalanche opustil v roce 2019 po dlouhých 19 letech. Do jeho nového studia nyní investovala čínská společnost NetEase nezveřejněnou částku, dle tiskové zprávy však poskytnutý obnos umožní „zjednodušit proces vývoje a vytvářet pro hráče výjimečné příběhově založené zážitky“, rozšířit tým až na 100 zaměstnanců a zařídit si nové kancelářské prostory. I přes tuto investici si však má studio zachovat svou nezávislost.

A když už mluvíme o NetEase, připomeňme, že společnost v srpnu získala studio Quantic Dream, které stojí za hrami jako Heavy Rain nebo Detroit: Become Human, a kromě toho před pár dny založila nové studio GPTRACK50, jež vede dlouholetý producent série Resident Evil Hirojuki Kobajaši.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru