Xbox One se prodalo o polovinu méně než PlayStation 4

Microsoft v dokumentech regulačním úřadům přiznal porážku v minulé konzolové generaci

Zdroj: Sony, Microsoft /koláž
16. 8. 2022

Microsoft dlouhé roky neuvádí čísla prodejů svých konzolí, právě z toho důvodu bylo těžké určit, jak moc Sony v předchozí generaci Microsoft a Xbox One se svým PlayStationem 4 překonala. O „vítězi“ bylo jasno, neboť se už v počátcích samotného soupeření Sony soustředilo na exkluzivity, jež jim výrazně pomohly v prodejích, zatímco Microsoft se postupně s informováním o prodejích Xbox One odmlčel a soustředil se spíše na podporu hraní na dalších zařízení. Nyní ovšem musel Microsoft „přiznat barvu“, a to v dokumentech určených brazilským regulačním úřadům kvůli akvizici Activision Blizzard.

Z nich si můžeme poprvé udělat obrázek o tom, jak velkou prohrou pro Microsoft byl souboj v předchozí generaci konzolí. Microsoft v roce 2016 začal namísto čísel prodejů konzolí Xbox One poskytovat čísla prodejů služby Xbox Live, proto od té doby nebylo možné přesně určit, jak si konzole vede. Analytici nicméně Microsoft umisťovali nejen za Sony, ale rovnou až na třetí příčku za Nintendo. Netrvalo to dlouho a řada lidí se pustila do překládání předložených dokumentů z brazilské portugalštiny, z nichž nyní vyšly na světlo konkrétnější informace.

Počty prodaných kusů jednotlivých konzolí:

1. PlayStation 4 – 117,2 milionu (k březnu 2022)
2. Nintendo Switch – 111,1 milionu (k srpnu 2022)
3. Xbox One – pod 58,5 milionu (přibližný současný stav)

Microsoft v dokumentu udává a přiznává, že oproti Sony a konzoli PlayStation 4 prodali pouze polovinu konzolí Xbox One. Sony ovšem rovněž skončilo s udáváním přesných čísel PlayStationu 4, nicméně až v březnu letošního roku, kdy se jednalo o číslo 117,2 milionu konzolí. Ačkoli Microsoft neudal přesná data, na základě tohoto srovnání se dá předpokládat, že se prodalo méně než 58,5 milionu kusů konzole Xbox One. To by odpovídalo například analýze společnosti Ampere Analysis, která udávala počet prodaných kusů na 51 milionů ke konci druhého čtvrtletí roku 2020. Microsoft se těmito poskytnutými informacemi pochopitelně snaží dokázat, že nejsou hrozbou a možným monopolem v souvislosti s akvizicí Activision Blizzard.

Nahlásit chybu v článku

3

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru